Lage bergse bos

Plaats reactie
Patrick vd Wel
Berichten: 20
Lid geworden op: 21-07-2010 13:33
Locatie: 's-Gravenzande - Westland

29-07-2010 19:32

Ik wil binnenkort een nacht gaan vissen op het lage bergse bos. Nu had ik op de volgende website een stuk gelezen dat je hier niet meer mag nachtvissen:

http://www.ghvdenhaag.nl/karpervissen/n ... /index.php

"De Groenservice Zuid-Holland (GZH) heeft, vanwege wangedrag van een deel van de nachtvissers, besloten om met ingang van het seizoen 2010, in het plangebied Rottemeren geen toestemming meer te verlenen voor het nachtvissen buiten de wettelijke periode.
Het betreft de volgende wateren:




•Lage Bergse Bos;•Hoge Bergse Bos;•Zevenhuizer Plas;•Bleiswijkse Zoom;•Boezemtocht (westkant) van de Rotte;
•Hennipsloot


Het wangedrag bestaat uit het moedwillig beschadigen van (natuur-)terreinen, het achterlaten van afval en geluidsoverlast. Ook worden de Bijzondere Opsporingsambtenaren (BOA's ) van de GZH en Sportvisserij Zuidwest Nederland bij de uitoefening van de controle en handhaving regelmatig geïntimideerd. Sportvisserij Zuidwest Nederland vindt het gedrag van deze groep nachtvissers uiteraard ontoelaatbaar. Als gevolg van het wangedrag zijn de beste visstekken in deze regio niet langer 's nachts bevisbaar. Het is vooral erg triest dat door het wangedrag van een kleine groep, andere serieuze nachtvissers worden gedupeerd. Sportvisserij Zuidwest Nederland hoopt dat de resterende nachtvisgebieden van de GZH wel behouden blijven voor de verruimde nachtvisserij. Aan alle nachtvissers derhalve het verzoek om je aan de voorwaarden en beperkingen te houden en respectvol om te gaan met controleurs en BOA's. "

Volgens het artikel staat er eerst "in het plangebied Rottemeren geen toestemming meer te verlenen voor het nachtvissen buiten de wettelijke periode."

Later in het stuk staat er "Als gevolg van het wangedrag zijn de beste visstekken in deze regio niet langer 's nachts bevisbaar"

Ik heb vanmiddag met iemand gebeld van HSV Groot rotterdam en die wist mij te vertellen dat het nachtvissen hier inderdaad niet meer mag. Maar mijn vismaat die kent iemand die er deze week nog gezeten heeft en gewoon mocht blijven zitten van controleurs. Dus nu heb ik geen zekerheid of het daar mag. Is er misschien iemand die mij duidelijkheid kan geven? Anders wordt het een andere plek zoeken, die zijn er zat overigens maar wil wel eens wat nieuws proberen ;)

En hoe zit het met bivvy's? Zijn deze echt verboden of is er een manier om je bivvy zo om te bouwen dat het wel aanvaardbaar is?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Rody Klop
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

29-07-2010 20:35

Voor de regio Rotterdam mag 's-nachts alleen gevist worden met een paraplu of brolly. Dus open. 2 kleine zijflappen wordt meestal niet moeilijk over gedaan. Overwrap, bivvy of andere tenten mogen niet 's-nachts.
Overdag wel maar 2 uur na zonsondergang moeten ze afgebroken worden.

Van het laten zitten 's-nachts heb ik nog geen nieuws mogen ontvangen, controle is veel en meestal streng. Zeker 's nachts. Ik zou er niet op gokken ! BOA's of politie zien niet aan je neus of je wel deugt.

De bovenstaande berichten die licht overtrokken zijn, kloppen wel. Veel zgn. "karpervissers" (speciaal tussen haakjes, want ik heb mijn twijfels of dit echte karpervissers zijn) maken er een grote t*ringzooi van.
Deze groepen hebben het eigenlijk verziekt voor de gehele regio en voor veel leden. Binnen de vereniging zijn veel mensen, die al het vermoeden hadden dat het nachtvissen in de regio een kort leven zou hebben.

Misschien in 2015 mag het weer een keertje.... :-( Voor nu vooral uitwijken naar andere plekken buiten rotterdam of op prive stukken aan het water.
Stel je voor.......leven zonder vissen....
What a nightmare !!!
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

30-07-2010 17:26

geen toestemming meer te verlenen voor het nachtvissen buiten de wettelijke periode.


says enough denk ik, wettelijke periode is juni, juli augustus.

je had voor de BB en BZ enzo een soort extra nachtvisvergunning, dan mocht je van begin maart tot eind oktober nachtvissen, die vergunning is dit jaar dus niet meer uit gegeven.

en @ Rody, een brolly mag ook niet, alleen een paraplu, ben er al 2x weggestuurd tijdens een nachtje met een brolly,
Gebruikersavatar
Rody Klop
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

30-07-2010 18:40

Wat voor brolly ? Ik bedoel dus die oval brollies (ovale paraplu) niet die tenten die ze ook brollies noemen.

Maar goed wat ik al zei, ze zijn erg streng..
Stel je voor.......leven zonder vissen....
What a nightmare !!!
Patrick vd Wel
Berichten: 20
Lid geworden op: 21-07-2010 13:33
Locatie: 's-Gravenzande - Westland

30-07-2010 18:54

Denk toch maar dat ik ergens anders ga vissen aangezien ik geen plu heb en ook geen zin om een boete te krijgen. Bedankt voor de reacties iig!
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

30-07-2010 19:36

ik had een JRC defender brolly

maar er moet iig een paraplu mechanisme in zitten, zoniet is het geen plu volgens de boa's en is er kans op en bonnetje
Plaats reactie