kleine sloten of plasjes

Plaats reactie
hans de kruif
Berichten: 8
Lid geworden op: 25-07-2010 21:15
Locatie: hillegom

25-07-2010 21:43

weet iemand kleine slootjes of plasjes in de beurt van hillegom of hoofddorp of nieuw-vennep mag er ook wat van afwijken.
Waar karpers in zwemmen hoef niet groot te zijn max. rond de 60 cm. Wil met mijn zoon op karper vissen zodat ik het hem kan leren. Dus niet in ringvaart of grote plassen bijv. haarlemmermeerse bos.

gr, hans
Gebruikersavatar
Mees Barendrecht
Berichten: 62
Lid geworden op: 17-12-2009 19:47

25-07-2010 21:55

Hoi Hans,

Daar in de buurt heb je volgens mij ontzettend veel poldersloten waar je heerlijk kunt karperen.
Zou gewoon een beetje op google maps zoeken en een beetje rondrijden, dan heb je zo wat gevonden hoor!

Kijk anders eens naar deze aflevering van vis tv: http://www.rtl.nl/components/sport/vistv/miMedia/220292/220299.s4m.26788533.Vis_TV_s15_a7.xml

Dan moet het toch wel lukken?
What do you feel when you shoot a swimclaimer?
Recoil...
hans de kruif
Berichten: 8
Lid geworden op: 25-07-2010 21:15
Locatie: hillegom

25-07-2010 23:47

maar die aflevering is op winde aan de lek en op op karper.
er kwam geen karper in voor.
via google earth vind ik ook niet zo want de wateren die ik vind zijn van boeren.
maar bedankt voor de moeite
Gebruikersavatar
Mees Barendrecht
Berichten: 62
Lid geworden op: 17-12-2009 19:47

26-07-2010 11:33

Ja sorry daar was ik al bang voor.
Filmpje wilde niet laden dus kon niet zien of ik nou de goede aflevering had.
Dacht aan het plaatje te zien dat het de goede was.
Moet je maar even zoeken, alle afleveringen zijn terug te kijken.
Gaan ze pennen in Noord Hollandse poldersloten, dus niet ver van jou vandaan.

Zoek een duikertje, zijslootje of rietpolletje, handje zoete mais erop en vangen maar!
What do you feel when you shoot a swimclaimer?
Recoil...
hans de kruif
Berichten: 8
Lid geworden op: 25-07-2010 21:15
Locatie: hillegom

26-07-2010 11:40

bedankt ga wel even zoeken
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

26-07-2010 15:22

Pak een willekeurig sierwater in Nieuw-Vennep, Hillegom of Bennebroek en er zit karper. Peer 'm anders naar de Houtrak, daar kun je lekker karpertjes vangen met je zoontje, ook niet al te moeilijk...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Jim Demmers
Berichten: 16
Lid geworden op: 05-01-2010 20:25

26-07-2010 22:05

Zit er nog karper op de houtrak dan sven? vast nog wel wat maar niet meer zoals het was volgens mij. En ik denk dat hij graag veel vissen wil vangen met zijn zoontje :wink:
hans de kruif
Berichten: 8
Lid geworden op: 25-07-2010 21:15
Locatie: hillegom

27-07-2010 00:02

Sven van Anrooy schreef:Pak een willekeurig sierwater in Nieuw-Vennep, Hillegom of Bennebroek en er zit karper. Peer 'm anders naar de Houtrak, daar kun je lekker karpertjes vangen met je zoontje, ook niet al te moeilijk...


maar bedoel je het water langs de hourrakkerweg.
ik dacht dat daar veel karpers dood waren gegaan door een gebrek aan zuurstof.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-07-2010 14:21

Jim Demmers schreef:Zit er nog karper op de houtrak dan sven? vast nog wel wat maar niet meer zoals het was volgens mij. En ik denk dat hij graag veel vissen wil vangen met zijn zoontje :wink:


Heb je er al gevist nadien? Ik ook niet, maar een bekende van me wel en de eerste de beste keer in het voorjaar hadden ze er met 2 man alweer 18 op de kant liggen. Verder heeft HengelsportVereniging Haarlem weer een zwik spiegelkarper (uit de Biesbosch)de Houtrak ingekieperd, nog voordat er maatregelen genomen zijn om herhaling te voorkomen.

De Houtrak bevatte teveel vis. Veel te veel. Wat er is doodgegaan was naar mijn idee nog niet de helft, maar anderen (die zeggen er verstand van te hebben) zeggen dat het veel meer was. In plaats van met een boilie op de Grote Vijver te gaan vissen zou je ook eens een penhengel, een klein emmertje maden en wat wormen, hennep en minipellets kunnen pakken en de sloten in te duiken. Wedden??

hans de kruif schreef:maar bedoel je het water langs de hourrakkerweg.
ik dacht dat daar veel karpers dood waren gegaan door een gebrek aan zuurstof.



Bedoel de Houtrakpolder zelf. Dus de Grote Vijver, Kleine Vijver en zijsloten. Machineweg zit ook nog vis. Zelfs op de wateren waar men in het voorjaar van schreeuwde dat alles (of tenminste een groot deel) dood was blijkt toch nog redelijk wat karper te zitten. Heb ze namelijk met eigen ogen gezien en het waren geen kleintjes. Zelfs goudkarpers, dus tsja..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

27-07-2010 14:26

Bedoel de Houtrakpolder zelf. Dus de Grote Vijver, Kleine Vijver en zijsloten. Machineweg zit ook nog vis. Zelfs op de wateren waar men in het voorjaar van schreeuwde dat alles (of tenminste een groot deel) dood was blijkt toch nog redelijk wat karper te zitten. Heb ze namelijk met eigen ogen gezien en het waren geen kleintjes. Zelfs goudkarpers, dus tsja..


contradictie in de maak
hans de kruif
Berichten: 8
Lid geworden op: 25-07-2010 21:15
Locatie: hillegom

27-07-2010 14:53

oke bedankt maar waar kan je parkeren
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-07-2010 15:15

K. van den Herik schreef:
contradictie in de maak


Je zwamt echt een behoorlijk eind uit je nek dude. Wat bedoel je nou eigenlijk? Dit gaat namelijk in de verste verte niet over een sterfte door "spiegeltjes" maar een wintersterfte WAARNA er spiegels uitgezet zijn zonder eerst iets aan de oorzaak van die sterfte (overbezetting-bagger combinatie) te doen. De winter heeft de eerste factor aangepakt, baggeren zal nog wel eventjes duren. En toch vis erin gooien. Hmmmf.

Waar is die contradictie dan die jij bedoelt?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

27-07-2010 15:53

Zelfs op de wateren waar men in het voorjaar van schreeuwde dat alles (of tenminste een groot deel) dood was blijkt toch nog redelijk wat karper te zitten. versus gezever over monumenten

Daarnaast ben je appels met peren aan het vergelijken. Zomaar ergens karper in plempen is net wat anders dan het starten van een SKP. Mocht je dat verschil niet kunnen of willen begrijpen, is dat jou gemis...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-07-2010 16:27

Had ik dan moeten zeggen dat ze er "karper" in hadden gegooid terwijl het alleen spiegels waren? Volgens mij snap jij me niet zo. Dit Houtrakgeval staat helemaal los van het SKP gebeuren waar ik aardig tegen ben, maar goed. Daar lees jij weer overheen.

Dat ik wel degelijk het verschil weet tussen zomaar spiegels kieperen en een SKP is dus geen gemis.

Een aantal wateren waar van de winter een hoop karper is dood gegaan blijken toch nog vis te bevatten. Wat heeft dat in godsnaam te maken met het feit dat ik liever geen gegooi met spiegeltjes zie??

Je zoekt echt naar iets he? Maakt mij niet uit hoor, maar ik heb het over twee totaal verschillende dingen en jij gaat een contradictie zoeken die er in mijn ogen niet is. Wat jij wilt. Als jij daar gelukkig van wordt moet je dat doen. Had die spiegels die ze in de Houtrak getiefd hebben liever gewoon in de Beekse Bergen gezien, daar waar ze vandaan kwamen. Ben allang blij dat ze niet in de plas gegooid hebben waar ze in eerste instantie naartoe zouden gaan. Dat dan weer wel.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
hans de kruif
Berichten: 8
Lid geworden op: 25-07-2010 21:15
Locatie: hillegom

27-07-2010 16:37

hans de kruif schreef:oke bedankt maar waar kan je parkeren


?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-07-2010 16:50

Ehm, bij "De Manege", bij de "Grote Vijver" en achter bij het Golfterrein langs de weg...
Bijlagen
Untitled-1.jpg
Parkeren Houtrak
(205.58 KiB) 624 keer gedownload
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Jim Demmers
Berichten: 16
Lid geworden op: 05-01-2010 20:25

27-07-2010 18:13

Oke Sven , nee k had er nog niet gevist nee had begrepen dat 80% ofzo dood was en alleen nog maar kleintjes. Maarop de grote vijfer word ook nog steeds gevangen? dan ga ik daar eerdaags weer is vissen of in die sloten idd! 8)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-07-2010 18:47

Zowieso zaten er na de sterfte van tien+ jaar geleden al lang niet zoveel grote vissen meer, dus dat is het euvel ook niet. 80% dood is waarschijnlijk ook maar een schatting, zeker weten zullen ze het in dat park ook nooit weten. DAarvoor kun je niet effectief genoeg bezig gaan. Maar gezien het aantal bekken dat ik in het voorjaar naar muggenlarven zag happen hoef je helemaal niet bang te zijn dat er weinig vis zit. Leek wel alsof er weinig veranderd was t.o.v. vroeger. En dan heb ik het puur over eigen observaties en niet over klaagzang van volk dat geen klote vangt, dat ligt maar al te vaak aan de visser zelf...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
hans de kruif
Berichten: 8
Lid geworden op: 25-07-2010 21:15
Locatie: hillegom

27-07-2010 18:54

bedankt ik ga er eerdaags vissen kan je gewoon met mais of (soft hook) pallets daar vissen of moet er een ander soort aassoort zijn.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-07-2010 19:05

soft hook pellets is prima, werkt overal wel. veel brasem heb je er niet, dus je kunt vrij selectief vissen met klein aas. succes
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

27-07-2010 19:29

hans de kruif schreef:oke bedankt maar waar kan je parkeren


Het valt niet mee om even in de auto te stappen en er langs te rijden :roll:

Wat een fanatisme :roll:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-07-2010 19:57

Nou ben ik het eens niet :P

Hij had ook zelf google Earth kunnen pakken en het kunnen bekijken.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie