Ik ben nieuw op deze forum.
Heb zo mijn vraag weet iemand in Lelystad nog een goeie plek in het kanaal?
Ik zelf vis meestal op kleinere plassen "Zwarte water" mocht dit iemand wat zeggen?
Ik ben benieuwd...
Greetz
Rick Voorendt

Sven van Anrooy schreef:Knappe vent die een plek vind op de lage vaart waar je geen karper vangt. Ga gewoon ergens zitten wat er carpy uitziet, vis een hengel onder de eigen kant en eentje naar de overkant en je bent al behoorlijk op weg..
Sven van Anrooy schreef:Een ronde
Maakt niet zoveel uit denk ik, en voorvoeren kan al helemaal geen kwaad. Tijgernootjes en pinda's zou ook heel goed kunnen, maar dan kun je van tijd tot tijd wel eens last krijgen van windes en platten.
Gewoon proberen, vang je niks ga je iets veranderen aan je "tactiek" en blijf je doorgaan tot het je wel lukt. Maakt het uiteindelijke resultaat wel meer van "jezelf". Wat heb je eraan als ik je ga zeggen waar precies, met wat precies en hoe laat precies je ergens moet gaan zitten? Wordt je niks wijzer van
Jan Willem Hilverts schreef:Heel veel voorvoeren met particles en boilies.
Deden wij ook altijd en brasem viel op zich nog wel mee.. Af en toe wel een gekkehuis, maar moet je er voor over hebben wil je echt knallen.
Sven van Anrooy schreef:Knappe vent die een plek vind op de lage vaart waar je geen karper vangt. Ga gewoon ergens zitten wat er carpy uitziet, vis een hengel onder de eigen kant en eentje naar de overkant en je bent al behoorlijk op weg..
Sven van Anrooy schreef:ZUigerplas viste ik jaren geleden al, mijn oma woonde tot een 10 jaar geleden in Lelystad, heb veel in dat bos gevist maar destijds alleen maar met de korst en de pen. Zoals in alle wateren in Lelystad, ken elk fietspad wel dromen. Altijd leuk gevist, totdat de rodpodboys de overhand namen, de eerste voerboten kwamen en je zelfs tegenover die gasten aan de andere kant van het water al "op hun stekkie" zat..
Zoals ik al zei, het maakt echt geen drol uit waar je op het kanaal gaat zitten, zo lang het maar een plek is die logischerwijs een beetje "carpy" is. Splitsingen, overhangende bosjes, bruggen, kommen, havens - eigenlijk een beetje de basiskennis van een karpervissert.
Tuurlijk gaat het niet altijd goed, maar dat is vissen. Anders had het wel vangen geheten. En dat kan het op die kanalen echt soms zijn. Zoek maar eens naar die film van Brandré Fakkelmans op "een" kanaal. Is ook in de Flevopolder. Als je het een keer treft dan kun je er heel wat vangen.
ian luschen schreef:Ga op een brug staan mik er 20kg mais in en je kan knallen!
ian luschen schreef:Kanaalkarpers lusten wel wat, en als de stek leeg is trekken ze door.
ian luschen schreef:Kanaalkarpers lusten wel wat, en als de stek leeg is trekken ze door.
ian luschen schreef:Daarom, voer op= vis weg.
Dus als je blijft voeren blijft de vis op je stek.
Sven van Anrooy schreef:Alles proberen, blijven proberen...
In plaats van hier rondhangen had je al 3 kanaalkarpers kunnen vangen door gewoon te proberen. Lukt het niet dan ga je denken waarom niet.. En probeer je hetzelfde de volgende keer, of iets anders.
Een advies:
Ga vissen.....