Wie kent de zandwiel in Hoeven (niet in etten-leur wat sommige zeggen) ik kom er steeds meer en meer om op karper te vissen, er zitten grote echt grote zelfs. Mijn vader (nu 48) viste er zelf 20 á 25 jaar geleden ook veel en ving ook zeer goed, hij had hengels van kevin maddocks en abu cardinals 33 er onder (heeft hij nu nog steeds). Zelfs op een dag, een vroege ochtend kwam hij daar om te gaan karperen het eerste wat hij deed waren zijn hengels in gooien. Hij had zijn eerste hengel in gegooit en draaide zich om om de tweede hengel in te gooien, tot zijn verbazing lach zijn eerste hengel al in het water hij is er niet achter aan gegaan maar heeft het maar even gelaten voor wat het was. Hij ging daar na even kijken bij het riet eiland aan het einde, en wat lag daar jawel zijn hengel hij gooide zijn anderen hengel er over heen in de hoop hem te haken en de kant op te krijgen. Dit lukte hij draaiden zijn hengel binnen met de anderen er aan en pakte de natte hengel uit het water, hij begon die op te draaien en zijn slip ging als een gek hij zat er nog aan! Het lukte de karper op de kant te krijgen hij was rond de 20 pond. Mijn vader vist nu eigenlijk niet meer, ik heb zijn spullen nu.
Toch ging hij weer een keer mee naar de zandwiel dit was voor mij eigenlijk ook de eerste keer. We hebben daar de hele dag gezeten van sochtends 7 uur tot savonds 7 uur. Ik had een paling gevangen, eindelijk de eerste vis binnen. Toen een paar uur later kregen we een run op de karper hengel, je zag de glinstering in z'n ogen diep van binnen zit er nog wel een karper visser in hem, hij pakte de hengel en sloeg aan. Hij drilde hem het eerste stuk tot die een beetje moe werd en gaf toen de hengel aan mij, ik mocht het laatste stukkie.
Dit was de karper die we hebben gevangen het is al weer 3 jaar geleden.

en de paling