Aantal wateren in houten schandalig slecht onderhouden!

Plaats reactie
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

30-03-2010 15:31

Ik woon hier nu zo een 5 maanden.Maar ik ben geschrokken van somige slecht onderhoude wateren.Hier wat problemen

-90% van het water bedekt met waterplanten
-Op een aantal plekken staat nog net 50cm water
-Liggen overal takken enz
-Ik kan op somige wateren niet met de piepers vissen Ik lig direct vast waar ik ook gooi:(

Ik heb het over 2 wateren

De vaarten opweg naar de immkers plas(en de plas zelf ook veel water planten)

De vaarten tussen het rond en de kooikersplas.Ga daar zomers maar is kijken.Er zit goed vis in de vaarten (niet aleen karper hoor).Maar ik ben bang dat het een keer fout gaat aangezien dit nu al 3 jaar gaande is.

Vorig jaar hadden ze het schoongemaakt.Maar vooralsnog om te huilen :cry: Er ligt nog gigantische zooi in enz.Er hebben al heel veel mensen over geklaagd bij de gemeente dus dat helpt dan ook niet.Dit wou ik julie ff laten weten.

MVG Sander
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
eddy pieters
Berichten: 85
Lid geworden op: 19-09-2009 12:18

30-03-2010 17:06

sander van thiel schreef:De vaarten opweg naar de immkers plas(en de plas zelf ook veel water planten)

De vaarten tussen het rond en de kooikersplas.Ga daar zomers maar is kijken.Er zit goed vis in de vaarten (niet aleen karper hoor).Maar ik ben bang dat het een keer fout gaat aangezien dit nu al 3 jaar gaande is.

Je bedoelt die slootjes die naar het rond en het imkersplas lopen?
Dat noem ik niet echt een vaart, maar een wat bredere sloot.

Denk dat ze binnenkort wel gaan baggeren, gaat een beetje lastig met een dikke laag ijs erop natuurlijk. En door al die veranderingen aan het winkelcentrum zijn die slootjes ook niet echt goed onderhouden.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

30-03-2010 17:12

Op het gegevemoment word ie vrij breed laten we het maar op vaartjes houden dan :p.Maar goed ik hoop het Vorig jaar hebben ze die waterplanten wegehaaldmaar heel slecht!
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Alexander Martens
Berichten: 113
Lid geworden op: 23-11-2006 22:27
Locatie: Utrecht

08-04-2010 20:00

Sommige van die vaartjes zijn niet zo heel beed! , pak eens een hark en een touw eraan , en ga je eigen plekkie is schonen ! , zo kan je gerust een stuk vaart afvissen neem ik aan ?

De meeste vaartjes zijn ook niet zo heel diep inderdaad , probeer het dan eens bij de overgang van de plas naar vaartje.. misschien dat je daar wat makkelijker kunt vissen!

Succes
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

11-04-2010 20:33

Aan deze sloten zal niets gedaan worden, hooguit een of twee maaibeurtjes. Waarom? Het zijn sloten die niet voor de hengelsport zijn aangelegd. Je mag er wel vissen hoor, maar dan zal je zelf een stek moeten vrijmaken. De diepere wateren zijn allemaal keurig onderhouden. Er is dus op tijd gebaggerd en gelukkig zijn er daardoor geen sterfte`s geweest. De sloten zijn gewoon ondiep met als gevolg dat dit snel dichtgroeid en een geweldig opgroeigebied is voor kleine vis!
Plaats reactie