Arkervaart (Nijkerk)

Plaats reactie
Sjoerd Majoor
Berichten: 183
Lid geworden op: 17-04-2006 16:46
Locatie: Hilversum

08-02-2010 09:09

Hoi,

Ik wil vanaf maart op bovenstaand water gaan vissen.
Wie kan mij iets meer vertellen over het bestand etc?
Aas? Hoeveel voeren?

Bedankt
Gebruikersavatar
gijs van de groep
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-08-2008 12:25
Locatie: spakenburg

08-02-2010 21:18

Sjoerd Majoor schreef:Hoi,

Ik wil vanaf maart op bovenstaand water gaan vissen.
Wie kan mij iets meer vertellen over het bestand etc?
Aas? Hoeveel voeren?

Bedankt



mooi water, aas:boilies. bestand: klein spul zitten wel uitschieters op maar je moet je door de knollen heen vissen.
en let op voor stekkenpezers, heb er genoeg mee te maken gehad. dus voeren als het donker is.
Sjoerd Majoor
Berichten: 183
Lid geworden op: 17-04-2006 16:46
Locatie: Hilversum

09-02-2010 08:39

Hoi,

Bedankt voor je reactie....
Met die tips kan ik wat...
Wat voor smaak boilies werken het beste?
Wat is het gemiddelde gewicht?
Hoeveel moet je ongeveer voeren?

Bedankt
Gebruikersavatar
gijs van de groep
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-08-2008 12:25
Locatie: spakenburg

09-02-2010 11:19

ik zie dat je uit hilversum komt, als je weleens op het hilversums kanaal hebt gevist is dat ongeveer de zelfde aanpak. vissen zijn m.i klein te noemen.maar zitten ook mooie exemplaren in. de rest moet je zelf uitvinden. succes.
Sjoerd Majoor
Berichten: 183
Lid geworden op: 17-04-2006 16:46
Locatie: Hilversum

09-02-2010 11:53

Gijs,

Dat klopt en daar heb ik er al genoeg gevangen...
Ik ga het ervaren...

Succes
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

09-02-2010 21:56

stuur anders Jan Willem Hiverts een pb die vist er heel veel ik sporadisch maar maak het niet te moeilijk daar de vis is niet gedreseert
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

09-02-2010 22:12

Als ik zo dicht bij het Hilversums kanaal zou wonen wist ik het wel! zou ik echt niet een eind gaan rijden om op de arkervaart te vissen.
Gr Mario
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

09-02-2010 22:12

Als ik zo dicht bij het Hilversums kanaal zou wonen wist ik het wel! zou ik echt niet een eind gaan rijden om op de arkervaart te vissen.
Gr Mario
Gebruikersavatar
gijs van de groep
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-08-2008 12:25
Locatie: spakenburg

09-02-2010 22:17

mario laseur schreef:Als ik zo dicht bij het Hilversums kanaal zou wonen wist ik het wel! zou ik echt niet een eind gaan rijden om op de arkervaart te vissen.
Gr Mario



elke dag spinazie is ook niet lekker mario.
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

10-02-2010 07:59

Heb je ook weer gelijk in :lol:
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

10-02-2010 09:34

Gijs,

Je zat zeker altijd bij het eiland? Heb je er nooit vaak gezien namelijk.. Niet op de andere stukken althans.. Maar de knollen.. Veel door de knollen heen vissen voor je wat leukers vangt.. Valt wel mee..

Echter... En dat deed iedereen fout daar, maarja, dat heb je met stekkenpezers en kijken naar andere en kopieren :) Ga maar is eind vd geul zitten bij het eiland, voer niet meer dan 10 bollen en ga met 24mm aan de gang.. Ga ook niet op de bekende ingang en uitgangen zitten, maar in het middenstuk. Geen knollen, maar een gemiddelde van 25-30 pond ;) Daarnaast zit iedereen ALTIJD op dezelfde stekken daar.. Vissen op plekken waar een ander het niet doet geeft altijd leuk resultaat. Zo ook evt. de sluis, strak tegen de palen. Liggen ook mosselbanken, en anders richting dat enkele woonhuisje, ligt ook nog een talud en mosselbank.

Middenstuk, ook heel leuk vissen. Vooral na witviswedstrijden, nooit geen stekkepezers daar en nooit iemand ide op het middenstuk vist (behalve ikzelf, alleen kom ik daar pas om 11 uur an en ben om 6uur weer weg, dus je ziet me nooit zitten)

De A28 stek, als je er staat zie je de stekken wel. Zomers erg druk met paling-/snoekbaarsvissers en volle bak polen.

Nachtvissen... Alleen toegestaan in juni juli en augustus. Zou het ook niet doen in een andere tijd, want sinds 2 jaar loopt er een boa rond en die heeft al wat bonnen uitgedeelt. Zo ik ook..

Stekkenpezers... (Nooooooooit geen last van..... in de winter :D) Vroeger altijd last van gehad, je werd altijd gevolgd en ze stonden vanaf de sluis te kijken waar je voerde.. Nu echter alle bomen bij het kanaal weg zijn, zie je er bijna nooit iemand meer. Heeft ook ze voordelen, nadeel is dat je volle bak in het zicht zit. Maargoed, instant is het een goed kanaal en voeren is eigenlijk overbodig. Zeker op het stuk bij de sluis daar er elke dag voer te water gaat door witvissers en de vele wedstrijden die er zijn.

Maar bovengenoemde stukken zijn erg leuk te doen en vrij simpel. Particles kan, zeker pinda's en tijgernoten doen het goed, afhankelijk van het stuk waar je zit. Anders heb je erg veel platte. Vismeelbollen idem dito. Afhankelijk van waar je zit, anders ook weer erg veel platte. Kleiner dan 20mm raad ik je ook echt neit aan. Liever nog groter! En dan heb je nog een stuk... Maar daar moet je zelf gaan kijken of me een PB sturen :)
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
gijs van de groep
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-08-2008 12:25
Locatie: spakenburg

10-02-2010 19:45

Jan -Willem,

Ik zat idd vaak bij het eiland, heb daar alles geprobeerd en goed gevangen maar geen uitschieters, ook zat ik vaak tegen de woonark bij de sluis aan te vissen wat m.i een topstek is. maar ik heb daar eens vier keer over een week gevoerd en v.....d!!! vier keer zaten die klootzakken er.kan ik slecht tegen. je eigen de blubber werken met peilen, voeren e.d om dan te gaan vissen terwijl dat niet kan. ook vind ik dat je het niet voor het zeggen hebt welke vis er bijt. als ik een paar dikke had gevangen had je mij er niet over gehoord maar dit zijn nou eenmaal mijn ervaringen. dit jaar ga ik het toch maar weer proberen in de vaart want het is een mooi water. misschien zien we mekaar nog wel . :wink:
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

11-02-2010 14:01

Tot nu toe zeggen ze dat ik al twee jaar niet meer op de vaart vis omdat ze me nooit zien :)

Maar wie weet zie je me heel toevallig in de nacht ;)

Verder kom ik zelden nog op de bekende stukken. Zit nu op plekken waar je met de auto niet kan komen en plekken waar je never nooit iemand zal zien vissen :) Heerlijk wat een rust

Echter voor dit jaar heb ik weer is wat geks in me kop zitten en ga ik kijken of de oude stekken er nog zijn.. Zit alleen met die witvissers...

De woonark.. Hmmz, heb je het hoekje van de sluis wel is geprobeerd.. Dus echt erin vissen.. Wel een risico, dus weet waar je mee bezig bent. Maar de resultaten.. hmmmm :)
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Plaats reactie