nachtvissen in gemeente Den Bosch

Plaats reactie
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

09-05-2003 23:46

Artikel in Brabants Dagblad van 9 mei 2003:
NACHTVISSERS DOOR GEMEENTE UIT DROGE TENT GEJAAGD.
Na veel klachten over geluidsoverlast van jeugdige nachtvissers, heeft de gemeente Den Bosch besloten de nachtelijke hengelsporter strenger aan te pakken. Vissers, die na zonsondergang een tentje opzetten, kunnen rekenen op een forse boete, aldus het Brabants Dagblad.
Ik zal niet het gehele artikel hier neerzetten. Het komt er, in het kort, op neer, dat er alleen maar onder een paraplu gevist mag worden. Vorig jaar heeft de gemeente tientallen klachten gekregen over jeugdige nachtvissers en hun vrienden, die geluidsoverlast veroorzaakten.

Nog een paar klachten en dan is, volgens mij, ook het nachtvissen van de baan.
Hoezo, de jeugd heeft de toekamst?

met jeugdige groet,
Wiek
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

10-05-2003 00:10

De jeugd heeft nog steeds de toekomst! Spreek ze eens aan op hun gedrag...en help ze met hun visserij.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

10-05-2003 00:24

Henri, sommige jeugd heeft de toekomst, da klopt.
Probeer jij maar eens om een groep jeugdige zgn "karpervissers", die de hele nacht met hun vrienden aan het feest vieren zijn, aan te spreken of ze te helpen met hun visserij.
Grapje zeker? Ze willen niet geholpen worden.
En als je ze erop aanspreekt, moet je wel met een paar man komen, anders heb je kans, dat je alleen maar vloeibaar voedsel kan eten.
Hier blijkt wel uit, dat ik weinig vertrouwen heb in dit soort "karpervissers"die het voor de rest verpest.
Wim Deenik
Berichten: 26
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Rijswijk (nb)

10-05-2003 23:19

Beste Wiek,
de federatie Alm en Biesbosch heeft dit jaar al standaard in de vergunning opgenomen dat er uitsluitend onder een paraplu ( of natuurlijk zonder paraplu) 's-nachts gevist mag worden. Tenten en overwraps etc zijn uit de gratie. De reden weet ik niet.
PS: alleen in juni, juli en aug mag er 's-nachts gevist worden.
Wim Deenik
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

10-05-2003 23:56

Wim, in hetzelfde artikel wordt de secretaris van HSV De Grote Karper en de secretaris van HSV 's-Hertogenbosch geciteerd, die verklaren het helemaal niet eens te zijn met het verbod van de gemeente. Dus ik vermoed, dat deze 2 HSv'en dit niet in hun vergunning hadden staan. Dus wel een vreemde zaak, dat de federatie dit wel verbiedt en de HSV niet!

Wiek
Wim Deenik
Berichten: 26
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Rijswijk (nb)

11-05-2003 09:33

Wiek,
ik denk dat de gemeente den Bosch eigenaar is van de door jou genoemde wateren. Het visrecht kan verpacht zijn aan de verenigingen. Als eigenaar kan de gemeente bijzondere voorwaarden stellen als daar aanleiding toe is. Het is niet leuk , maar het kan denk ik wel.
Overigens is de federatie waar ik over schreef niet de federatie waar HSV de grote karper en HSV den Bosch lid van zijn. Beide moet je dus los zien van elkaar.
Een ding is zeker: de visser komt stteds meer onder druk te staan en de mogelijkheden worden steeds minder.
groetjes,
Wim
Wim Deenik
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

11-05-2003 10:43

Wiek
dit is bij ons dus nu ook het geval
maar nu lig ik alleen nog in discussie over
de oval . de controleur zegt dat het geen plu is maar ik ben duidelijk van mening van wel heb zelfs gemailt met Fox die zeggen ook dat het een plu is
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

11-05-2003 12:04

Wiek, kan me eigenlijk best kwaad maken om jouw ietwat DOMME uitspraak.

Zo gaat het dus overal en altijd, altijd als er iets gebeurd is de jeugd de dupe, altijd als er iets verboden gaat worden is het de schuld van de jeugd. Vind dit een extreem kort door de bocht genomen waarneming !!!!

Je hebt gelijk dat er veel fout word gedaan door zgn jeugdige karpervissers, maar er zijn evenzovele volwassenen die zich ook misdragen, en dat vergeten we al te gauw. Misschien is de jeugd wel het makkelijkst om commentaar op te leveren ?

Ik ga het gedrag van een hoop jeugdigen niet goed praten, maar je moet die mensen aanpakken, jeugd of niet, en niet meteen de hele zooi verbieden. Want dat helpt toch niet.

Natuurlijk heb je hier ook wel van die probleem jongeren, maar gelukkig stoppen die er na een tijdje mee als er niks meer te beleven is, en gelukkig beperken die "vissers" zich tot de kleine cultuurwatertjes. En als jij die gasten erop aanspreekt, of gewoon politie belt als je ze ziet, dan zijn ze zo weg hoor. Geloof mij maar, ik heb het al vaker gedaan.

Dit moest ik even kwijt,

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

11-05-2003 15:25

Ik ken de wateren die Wiek bedoelt...... Het zijn zelfs vaak niet eens de vissers die voor overlast zorgen. zo had ik vannacht een stel anders gekleurde Medelanders(zal wel toeval zijn) op een afstandje van zo'n 50 meter staan. Nou versta ik geen Berber maar ik had wel door dat ze het naar de zin hadden. Logisch, na een aantal flessen wodka (die ik vanochtend her en der in het gras zag liggen) en met wat muziek erbij krijgt iedereen het naar zijn zin.

Maar wie krijgt de schuld................
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

11-05-2003 22:29

Stefan, even dimmen, jongeman.
Ik schrijf duidelijk, dat ik de KRANT CITEER.
Dit is geen persoonlijke mening. Zoals het in de krant stond, zijn het de jongeren, die dit verbod veroorzaakt hebben.
Je kunt mij wel aanvallen, maar dat is niet terecht. Ikzelf heb geen enkel probleem met jongeren op mijn thuiswater. ( niet de hierboven genoemde wateren )
Wij voeden ze wel op, hoor.

met dimmende groet,
Wiek
Plaats reactie