Watergoor, Nijkerk

Plaats reactie
Ramon Schoemaker
Berichten: 77
Lid geworden op: 25-11-2006 17:55
Locatie: Barneveld

02-08-2008 13:16

Jawel, een hele mooie plas waar ik afgelopen donderdag ben gaan zitten met 2 maten.
Ik heb hier 2 nachten doorgebracht, maar helaas zonder enig succes.

Ik heb hier de eerste dag met pop-up en boilie gevist maar dit werkte niet.
Later horen we van voorbijgangers dat je beter met de boilie kan vissen, en van anderen hoor je weer dat je beter met de pop-up kunt vissen. Ik ben tegen de eerste avond over gegaan op 2 hengels met de boilie, en m'n maten ook, maar we hebben geen run gehad!
Algemeen bekend is dat je op dit water niet te ver van de kant af moet liggen i.v.m. dat het snel diep word, dus hebben wij dit ook niet gedaan... Wel hebben we genoeg gevoerd met boilies en pellets.

Maar ik vraag me nu wel af of ik iets verkeerd doe of kan er andere reden zijn
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

03-08-2008 16:04

Ik hoor vrij veel over dit water maar heb er zelf nooit gevist, water trekt me totaal niet.
Maar misschien heel stom maar als er dus alleen onder de kant en ondiep gevist wordt en niks gevangen, zal dieper vissen dan niet wat verschil uit maken?
Wat ik wel hoor is dat mais het goed kan doen daar, is allemaal van horen zeggen, vis er zelf nooit maar misschien heb je er wat aan.
janwillem hilverts

03-08-2008 21:21

Hmmz :)

Om maar meteen in de boter te vallen..

1: De mensen die daar vissen doen en denken dat ze het wondermiddel hebben uitgevonden!
2: Het is heel makkelijk vissen, maar dichtbij is niet altijd de beste optie :) Op 11m diepte pak je daar nog vis nl.!
3: Het water is de afgelopen jaren veel veranderd, ook ben ik er niet veel mer geweest, maar vaak ligt de vis an 1 kant van de plas. Zit je net verkerd, dan kan je pech gehad hebben. Zelf heb ik het nog maar zelden meegemaakt. Gewoon goed zoeken, peilen en kijken wat je vind.

Het water herbergt nog wat leuke dingen waar bijna niemand vanaf weet. Dit omdat het allemaal "honden" zijn die elkaar achterna lopen! Zodra de 1 vangt met een konijnenkeutel, vist iedereen daar met een konijnenkeutel!

Ik kom er zelf al 1o jaar en heb niet anders gezien dan dit!

Dit jaar twee keer geweest en beiden keren met goed resultaat!
Afgelopen weekend ook 9 runs, waarvan 6 verzilverd. Zo moeilijk is het niet!

Boilies geef ik wel de voorkeur aan en nog meer aan zelfgemaakte! Vismeel, maar dan ook een hoge vismeel bal, of een goede zoete bal doen het altijd daar! 16mm is groot zat, niet te weinig bijvoeren en vooral eel hennep. Daar zijn ze helemaal gek op :) Kleine pellets erbij is ook nog wel een optie om goed te vangen!

Verder.. Tja, ligt het er een beetje aan waar je zit. Op de meeste stekken lig ik zeker 30m uit de kant. De rest vist inderdaad niet verder dan 10m. Probeer het eens wat verder zou ik zeggen en pak de snelweg kant, liefst naar achteren op het grote open stuk.

Mais heeft er ook altijd zijn werk gedaan, maarja... Zoals eerder gezegd, iedereen vist zo!
Vis anders dan hun en je hebt altijd resultaat!

Wil je meer weten, of specifiek iets, pb me maar
Jan Peter Teerling

03-08-2008 23:29

JW het is met je neus in de boter vallen, met de deur in huis en anders in het gat dat je voor een ander hebt gegraven.. Maar om nu meteen maar in de boter te vallen.. :lol:

Verder alles goed ouwuh Watergoor bikkel? :D
janwillem hilverts

04-08-2008 08:37

Ha die JP,

Ach... Spreekwoorden ben ik nooit zo goed in geweest :)

Maar hier gaat ie verder wel redelijk! De vangsten zijn ngo niet echt daverend :(
Maar verder... Ach.. op een paar dignen na, wel ok
Plaats reactie