karpervissen in de bollenstreek

Plaats reactie
mario van leeuwen
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-03-2008 17:57
Locatie: me bivvy

12-07-2008 20:46

vis colega,s
wie o wie kan informatie geven over het karpervissen in of rondom de bollenstreek.er is in ieder geval water zat te bekennen,maar zou toch graag wat meer te weten willen komen.
dus als je iets weet of je hebt een colega die er wel een vist,en je hebt iets te vertellen.hoor ik het graag.

alvast bedankt mario
Laatst gewijzigd door mario van leeuwen op 22-07-2008 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
allemans vriend.......
Gebruikersavatar
rowin kranenburg
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-05-2008 17:27

16-07-2008 22:41

He mario.

Er zijn zeker zat en mooie plekken te vinden in de bollenstreek.
De leidsevaart van de Zilk tot en met Voorhout zijn mooi plekken te zien.
Het kanaaltje achter de Beuk garage tussen Voorhout en Noordwijk.
Dit zijn allebei wel lange sloten dus ja, je hebt er geluk of een paar dagen voorvoeren voor nodig.
Ringvaart is ook een mooi water. Alleen weer het feit dat het voorvoeren erg belangrijk is.

Zelf moet je natuurlijk gewoon rond gaan rijden met een hengeltje en kijken waar het mogelijk is om te vissen.
Diepte, bodem, stroming en al dat soort dingen kan je zelf natuurlijk gewoon gaan uitzoeken.
Het kost een hoop tijd, maar je hebt er altijd voordeel van dan gewoon gaan zitten en kijken wat er gebeurd.

Gr Rowin
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-07-2008 22:05

rowin kranenburg schreef:He mario.

Er zijn zeker zat en mooie plekken te vinden in de bollenstreek.
De leidsevaart van de Zilk tot en met Voorhout zijn mooi plekken te zien.
Het kanaaltje achter de Beuk garage tussen Voorhout en Noordwijk.
Dit zijn allebei wel lange sloten dus ja, je hebt er geluk of een paar dagen voorvoeren voor nodig.
Ringvaart is ook een mooi water. Alleen weer het feit dat het voorvoeren erg belangrijk is.

Zelf moet je natuurlijk gewoon rond gaan rijden met een hengeltje en kijken waar het mogelijk is om te vissen.
Diepte, bodem, stroming en al dat soort dingen kan je zelf natuurlijk gewoon gaan uitzoeken.
Het kost een hoop tijd, maar je hebt er altijd voordeel van dan gewoon gaan zitten en kijken wat er gebeurd.

Gr Rowin


Dat jij nog hengelt joh! Tijd geleden zeg..

@ Mario

Bollenstreek hebben wij in de tijd ook alles zelf uit moeten vinden, en als zoiets loopt lijkt het me logisch dat niet alles zomaar te grabbel wordt gegooid.

Pionier, observeer, interpreteer en leer. Voorvoeren kan handig zijn, de vis opzoeken met een penhengel ook. Veel meer dan dat in "al die topics" over "wie kan me wijs maken, diepte, aas, voer bestand blablabla" kan ik ook niet zeggen. Moeite investeren en je gaat beloond worden. DAt het niet in een week of 8 super gaat lopen moet je voor lief nemen..

Collega-vissers zouden het neit op prijs stellen als alles maar doorgegeven wordt zodat met zo min mogelijk moeite een vis gevangen kan worden. Helaas, ik denk dat je toch op pad moet en zelf eens wat moet gaan zoeken..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

18-07-2008 12:20

Als je bereid ben om een klein stukje(25km) te rijden is er prima te vissen.Woon zelf ook nog niet lang in Lisse maar heb wel gemerkt dat er weinig boeiends zwemt in de slootjes hier.Veel kleine grut.Ringvaart hier is ook niet al te denderd.Zit wel veel vis maar gemiddelde is ook niet bezonder hoog.

Als je vanaf een boot kan vissen zijn er geweldige mogelijkheden.
Gebruikersavatar
rowin kranenburg
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-05-2008 17:27

18-07-2008 14:50

Sven van Anrooy schreef:Dat jij nog hengelt joh! Tijd geleden zeg..


Off
HaHa.

Heb niet meer de vrijetijd van vroeger.
En ja ben er effe tussen uit geweest.
Maar nu wel betere spullen dan vroeger. Dus ga er weer lekker tegen aan.
Volgende week een weekje op een putje in Almkerk.

On:

De slootjes bij de Engel tussen de het boerenland. Zit ook nog best leuk vis.
Vraag wel effe aan de boer of die het niet vervelend vind dat je overze land loopt.
En ja het is effe zoeken. Maar het dan ook wel een uitdaging.

Succes
john smak gregoor
Berichten: 45
Lid geworden op: 23-09-2007 15:43
Locatie: Anna paulowna

18-07-2008 19:03

als je achter leeuwenhorst het land opgaat richting de duinen.. kom je twee putten tegen.... let op de boeren vinden het niet erg maar de man die aan het watertje woont .....die heeft een hekel aan vissers..

maar daar zitten wel hele mooie.... klein water maar o zo verrassend en een put heel diep..

En in Noordwijkerhout is er die hele mooie plas, met ook een mooie sloot er achter..

Wat dacht je van de kagerplassen of Oegstgeesterkanaal...

zat water in die regio..

En als je een stukje kan rijden zoek eens roelofarendsveen op..


zoveel mooie wateren
Robert Lamboo

19-07-2008 17:41

Het Oosterduinse meer bedoel je denk ik Jan, zeker een mooie plas 8)
john smak gregoor
Berichten: 45
Lid geworden op: 23-09-2007 15:43
Locatie: Anna paulowna

19-07-2008 23:49

klopt robert ..zeker als je in de hoek zit...

En ja even een correctie ga niet bij leeuwenhorst zelf achter zitten...daar zit namelijk ook een mooi watertje
dat is verboden..

Als trouwens gaat pennen zijn de sloten bij de veiling in rijnsburg ook erg leuk.... je ziet ze daar ook altijd lekker zonnen.
Plaats reactie