tips gevraagd voor een water

Plaats reactie
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

09-06-2008 11:20

hallo mede vissers

ik ga volgend weekend vissen op een relatief grote plas.
ik heb vernomen dat alle natuurlijke voedselbronnen zoals wier en dergelijken weg is gehaald in dat water, dus als je gaat vissen je zo ie zo vangt,

maar nu wil ik graag weten of er nog een speciale aanpak voor is ofzo?

je mag er maar met 2 hengels, zelf zat ik te denken om deze op verschillende dieptes te gooien, en 1 hengel niet zo heel ver, zodat ik kan spodden...

ik heb ook zo'n vermoeden dat het een zandbodem is, du heb ik van korda die camo systemen gehaald in zand kleur, met bijpassend lood...

watvoor voer strategie zouden jullie gebruiken?
watvoor rig zouden jullie gebruiken?

en andere tips zijn altijd welkom

groetjes,
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

09-06-2008 18:35

zal zo ie zow kijken wat de bodem doet. maar zal proberen van een grote stek naar een kleineren stek te voeren.
dus eerst ruim beginnen dan met de dagen naar klein werken.
dit doe ik vaker op groot water en werkt echt.
ik meestal probeer mijn voerstek naar zeer compact te hebben (2/3 m2) begin ik begin van de week (maandag) met 20m2 voer met particals en bolies. op het einde van de week zit ik op 3 m2 en natuurlijk precies op de plek waar jij wil vissen.
gewoon 1vissen met snowman of alleen popup en anderen boilies. wel kijken of ze niet stinken na een paar uur want anders lig je in een kuil.

particals vissen werkt ook heel vaak op zandbodem.

succes hoor het wel.

Greetz Hoeppie 8)
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

10-06-2008 08:54

hmmmz, ik heb even gebeld en krijg net te horen dat er maar 500 gram per hengel per dag gevoerd mag worden,

een snowman rig, hoe ga ik deze rig maken?
gewoon een normale rig met een langere hair waar 2 boillies oppassen?

of gebruik je zelf andere rigs ervoor?

voor me normale bodem rig wil ik gewoon een makkelijke rig gebruiken,

gecoate onderlijn en dan strippen widacap korda haakje en dan line aligner erop?
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

10-06-2008 20:34

heel makkelijk wat je zegt iets langeren hair als normaal dan een normale en een pop up daarop. (dus gewonen 0.5/1cm van de haak en pop up daartegen op)

werkt altijd wel heel goed.

gecoaten onderlijn doe ik op wateren waar ze wat moeilijker pakken. je onderlijn ligt wat gestrekter zowdat de karper eerder contact heb met het lood.

succes

Greetz Hoeppie
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

13-06-2008 12:00

patrick wat gebeurt er wanneer je 3-4 vissen op een kleine stek hebt en je krijgt een run? hierna moet je bijvoeren en je lood weer op je stek werpen!

wat mij betreft zet je de stek wat ruimer op zodat je veel minder vertoring veroorzaakt. die karper vind je aas ook wel op een stek van 50 m2. zeker op een zandbodem.

zeker wanneer je maar 500m gram per dag mag voeren, wanneer je een kleine stek hebt zul je er misschien 1 of 2 vissen vangen, dan is je voer op. wanneer je dan die 500 gram verspreid over een strook van 30 meter zal de vis langer door blijven zoeken+ er past meer vis op je stek. Hierdoor zal je naar mijn inziens meer runs krijgen.

als jij er anders over denkt hoor ik het graag!
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

13-06-2008 17:54

ieder zijn mening. vind 500 gram niet veel per dag zeker niet over 50m2

maarjah je moet wat proberen de ene keer werkt dit anderen keer dat.

ik heb met mijn voerstrategie altijd goede dingen beleeft. maar op een kanaal voer ik ook altijd in stroken van 20/30 m

Greetz Hoeppie
Plaats reactie