Maagdelijk water

Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

11-01-2008 17:24

Met veel dingen hier ben ik het eens op 1 ding na. De meeste mensen hebben hier als argument dat maagdelijke vissen boilies op het begin negeren. Ikzelf heb daar heel andere ervaringen mee. Ik heb zelf op een privewater gevist met een zachte blubberbodem midden in een groot bos wat allemaal prive is. Op dat water is absoluut nog nooit gevist. Ik heb er met 3 hengels gevist. Op de eerste hengel mais, op de 2e pellets en op de laatste vismeel boilies met robin red. Ik ving de eerste nacht 3 vissen op boillies terwijl ik op de "natuurlijk aas" hengels niks ving. Stof tot nadenken voor mij. Later nog een keer gevist en wederom waren de boilies favoriet. Naar mijn mening heeft het vooral te maken met de smaak/soort boilie. Probeer verschillende aassoorten en dieptes uit zou ik zeggen maar schuw een goede vismeel boilie ook niet op maagdelijk water en al helemaal niet in de zomer!

Gr Dirk
.
Gebruikersavatar
Bart Bruggeman
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-01-2008 19:20

11-01-2008 17:34

Ik vind het ook vreemd dat er nooit gevist is...
Maar ik weet het vrijwel zeker dat het niet zo is, in ieder geval de laatste 5/10 jaar dat er niemand is geweest..!
Maar bedankt voor jullie info, ik hoop dat ik er wat aan zal hebben..!!
Gegroet
"Leg de mat maar klaar, we gaan vangen...!!!"
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-01-2008 19:22

Bart Bruggeman schreef:Ik vind het ook vreemd dat er nooit gevist is...
Maar ik weet het vrijwel zeker dat het niet zo is, in ieder geval de laatste 5/10 jaar dat er niemand is geweest..!


DAn heb jij het lang volgehouden. Ik had er al lang gaan zitten. en niemand op een board vragen hoe of wat, gewoon lekker zelf ontdekken, aasjes proberen..

Als je inmiddels uit alles wat er al geschreven is nog niet kan bepalen hoe je iets moet aanpakken is de steen wel heel groot waar je al jaren onder ligt.

Deze tijd van het jaar zou ik benutten aan peilen, bodemverloop in kaart brengen. Als de eerste zonnestralen straks weer onder water terecht komen in plaats van afketsen (brekingsindex water) en je krijgt een paar dagen zon: De zonnekant met een polaroid bezoeken en lekker in boompjes hangen.

Probeer uit te zoeken wat er zwemt (als het zich laat zien) en ga aan de hand daarvan je tactiek bepalen. Leer van je fouten, geniet van je succes...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

24-01-2008 16:03

mooi gesproken

"leer van je fouten, geniet van je succes"

levensmotto?

ps. als je zeker weet dar er de afgelopen 5 jaar niemand is geweest had ik me mond gehoude :P
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

24-01-2008 20:10

En eigenlijk nog iets gevangen ?
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk