Visvijver valkenswaard

Plaats reactie
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

10-12-2007 16:13

hallo

heeft iemand wat info over de visvijvers in valkenswaard?
niet die van hsv venbergen, maar in het natuurgebied waar ook de tongelreep stroomt. heb met de auto de bospaden afgereden, maar heb geen water gezien. op satelietfoto's is het toch duidelijk zichtbaar...
zijn oude kweekvijvers, veel doen nu dienst als overstroomgebied.
als je enige info hebt zou dat fijn zijn. heb op internet niks erover kunnen vinden.

alvast bedankt.
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

11-12-2007 12:29

beste Roeland,

Dit zijn de oude vijvers van de OVB, je mag er niet vissen.
Doe je het wel weet ik zeker dat je wordt weggejaagd.
Of er vis zit"? Absoluut...Wat voor vis? geen idee....
Doe je wandelschoenen aan en ga te voet op pad...wie zoekt zal vinden

gr Carlo
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

11-12-2007 17:19

jammer...
had vandaag gehoord dat er tot 24 kilo zat. vergunning te koop bij van stekelenburg voor 18 euro. 3e hengel vergunning 15 euro per jaar. maar dat zal dan wel over de vijvers van venbergen gaan. maar 24 kilo zal daar niet zitten...
heel stuk lopen met materiaal, vraag me af of ze daar alles af gaan zoeken voor controle... zal eens een stuk gaan wandelen dan.
bedankt voor je antwoord.
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

11-12-2007 17:30

3e hengelvergunning op de venbergen..das nieuw voor me
gr roy
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

11-12-2007 17:43

roeland bocken schreef:jammer...
had vandaag gehoord dat er tot 24 kilo zat. vergunning te koop bij van stekelenburg voor 18 euro. 3e hengel vergunning 15 euro per jaar. maar dat zal dan wel over de vijvers van venbergen gaan. maar 24 kilo zal daar niet zitten...
heel stuk lopen met materiaal, vraag me af of ze daar alles af gaan zoeken voor controle... zal eens een stuk gaan wandelen dan.
bedankt voor je antwoord.


Wat die 24 kilo betreft, volgens mij is dat dus wel op venbergen. Maar of daar nu nog iets te vangen valt, ik betwijfel het. Ze hebben nl. een enorme aalscholver-plaag gehad (ca. 150 aalscholvers dagelijks, enkele weken lang) en ik denk dat er niet veel meer te vangen valt. De grote karper zal er nog wel zitten, maar weet dus niet of die momenteel vangbaar is. Het beste kun je ff telefonisch contact opnemen met iemand van het bestuur aldaar.
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

11-12-2007 17:48

24 kilo?? :o

daar geloof ik niet zo al te veel van..heb er wel vaker gevist..en het bestand ius zeker goed te noemen..maar die gewichten zijn zwaar overdreven
gr roy
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

11-12-2007 21:17

ben bij die vijver van venbergen een maandje geleden een paar uur wezen vissen met een vriend. 1 karper gevangen, kilo of 4. liepen allemaal lijnen over het water tegen die aalscholvers, paar meter uit elkaar. denk niet dat ik er vaker heen ga, vis liever op wat groter water. zover ik weet is de zwaarste daar een kilo of 16, dus 24 lijkt me erg overdreven.
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

12-12-2007 08:35

hoi,

dat klinkt idd al een stuk realistischer..16 a 17 kilo is de top daar
gr roy
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

12-12-2007 10:12

Hoi Martien en Roeland,

Valkenswaard is jaren mijn thuiswater geweest, tot vorige jaar toen ze begonnen met die blauwe lijnen over het water te spannen.
Ik kan jullie verzekeren dat op Valkeswaard geen een vis boven de 20kg is. Een gokje; 17/18kg max.. Wat betreft die derde hengel vergunning, dit is ook nieuwe voor mij. Ik heb gekeken op de site maar er staat niets over op. Is het niet de dommelverguning die je hebt?

gr Carlo
Gebruikersavatar
David van Lindt
Berichten: 25
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: valkenswaard
Contacteer:

20-12-2007 12:19

Vissen van 24kg hoef je inderdaad nog niet te verwachten op de vijvers van HSV Venbergen, de zwaarste vis die ik in levende lijve heb gezien zit rond de 18kg. Wel gaan er geruchten over een zwaardere schubkarper, maar hier kan ik geen zekerheid over geven.

Wat betreft een vergunning voor een 3e hengel, deze wordt niet verkocht door HSV Venbergen, er mag met maximaal 2 hengels worden gevist. Een vis van 24kg op de oude vijvers van de OVB lijkt mij trouwens ook heel onwaarschijnlijk. :D

gr. David
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

20-12-2007 13:50

He David,

Ik zie dat ik goed gegokt had 18 kilo, verder het afgelopen jaar niets zwaarders gevangen...? Van die schub, dat hoor ik al jaren, alleen niemand heeft hem dan nog gevangen. Er is ook zo'n verhaal van een verdwenen spiegel op vijver 1. Ik kan me wel herinneren dat er eerst meer spiegels gevangen werden dan nu. Ook is er een verhaal over verdwenen vissen richting Luyksgestel. Weet jij hier iets van?

gr CArlo
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

20-12-2007 18:46

komend jaar neem ik de vergunnig weer...mooie vijvers..goed bestand..een aanrader!

gr roy
Gebruikersavatar
David van Lindt
Berichten: 25
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: valkenswaard
Contacteer:

21-12-2007 12:18

Hey Carlo,

ik heb afgelopen jaar wel zwaarder gevangen, maar niet op de visvijver :lol: .. En dat van die schub heb ik wel uit betrouwbare bron, maar zoals ik al zei heb ik hem zelf nog niet op de kant gezien dus weet het niet zeker. Dat verhaal van de spiegel die van vijver 1 verdwenen zou zijn klopt waarschijnlijk wel. Die spiegel zat altijd rond de 17,5kg en werd regelmatig (meerdere keren per seizoen) gevangen, alleen sinds die geruchten is hij er nooit meer uitgekomen ( laatste vangst denk ik 2,5 jaar geleden). Over de plek waar die vis heen gebracht is gaan ook verschillende verhalen de ronde, maar daar weet ik ook niks zeker van.

En hoezo is Venbergen je thuiswater GEWEEST, ik verwacht dat jij komend jaar ook weer gewoon een vergunning komt halen :wink: .. moet toch iemand zijn van wie ik het een beetje af kan kijken daar.

En Roy, het wordt alleen maar mooier hier :wink:

Groeten
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

21-12-2007 14:39

Hoi David,

Afgelopen jaren veel in Limburg gevist, valkenswaard wat in de vergetelheid geraakt. Wat betreft dit jaar, ik weet het niet, plezier staat wat meer voorop dan grote vissen. Ik kijk wel waar ik hier ergens rustig kan vissen. Misschien Valkenswaard,Veldhoven of misschien wel Westerhoven nog geen idee...

Wat betreft die spiegel, ik weet bijna zeker dat hij op luyksgestel zit, echt zonde....Ook zijn er bij mijn weten een aantal hoge twintigers spiegels verdwenen. Waar die heen zijn mag jij raden...We moeten er toch op een of andere manier achter kunnen komen wie die vissen gestolen heeft?

gr Carlo
Gebruikersavatar
David van Lindt
Berichten: 25
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: valkenswaard
Contacteer:

21-12-2007 22:19

Het is denk ik heel moeilijk om erachter te komen wie het gedaan heeft. Iedereen heeft wel een vermoeden, maar zolang je dit niet zeker weet kan je daar verder ook niks mee doen. Iemand zwart maken die het uiteindelijk toch niet gedaan blijkt te hebben is wel het laatste wat ik wil, dus ik denk dat we het hier maar bij moeten laten wat die vis betreft. eeuwige zonde en onbegrijpelijk dat er mensen zijn die met een vis gaan slepen.. :evil:
Plaats reactie