karpers gestolen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronald de Witte
Berichten: 116
Lid geworden op: 22-05-2002 02:00
Locatie: Z-H

09-12-2007 12:56

Misschien zijn er mensen die op zoek zijn naar karpers die niet meer te vangen zijn .Of geruchten zijn dat deze gestolen is. Misschien kan je doormiddel van een foto terug vinden .
Ik ben op zoek naar een rije karper geruchten gaan dat hij gestolen is.Heeft iemand deze vis na sept 2007 nog gevangen zo ja waar ? mag reageren via pb
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ronald de Witte op 09-12-2007 17:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

09-12-2007 14:16

Afbeelding


Is het 'em?
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Ronald de Witte
Berichten: 116
Lid geworden op: 22-05-2002 02:00
Locatie: Z-H

09-12-2007 14:49

hij lijkt er wel veel op maar het is hem niet wel een schitterende vis trouwens
Laatst gewijzigd door Ronald de Witte op 09-12-2007 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

09-12-2007 15:54

he,mn hoofd is weg :wink:
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

09-12-2007 16:23

Ja die van mij is net geen 19 kg.

Hij is het idd niet nu ik het zo ziet, lijken wel erg zeg.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Ronald de Witte
Berichten: 116
Lid geworden op: 22-05-2002 02:00
Locatie: Z-H

09-12-2007 16:51

sorry pannekoek je hoofd was te lelijk :wink:
janwillem hilverts

11-12-2007 16:34

Op zich wel een slimme zet om zo er achter te komen of die er nog zwemt of niet.. Maar aan de andere kant misschien niet geheel verstandig om het zo te doen???
Gebruikersavatar
Ronald de Witte
Berichten: 116
Lid geworden op: 22-05-2002 02:00
Locatie: Z-H

11-12-2007 17:33

Ik snap best wat je bedoel janwillem .Ik heb er ook aan getwijfeld om het zo te doen .Ik heb er zelf op gevist en mijn maat ving de vis dus ben ik even gestopt om in januari februari weer terug te keren naar het water .Nu kreeg ik dus te horen dat de vis gestolen is en daar baal ik van. Ik heb echt een hekel aan mensen die vissen overplaatsen die vissen horen in dat water thuis.En als je de vis vang heb je hem toch al gevangen dus waarom meenemen?Om de vis nog een keer te vangen" misschien is hij wel een pond zwaarder"sorry ik vind het triest.En als je hem zo graag nog een keer wil vangen ga dan naar het water terug.

gr Ronald
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

11-12-2007 22:04

tjah wat het nut is weet ik ook niet, heb hier een watertje waar vissen uit amsterdam zwemmen, en amsterdam is toch zo'n 50km hier vandaan :-?
en ik denk dat het onderhand meer als de helft van de overvolle put uit ander water afkomstig is
Robert Lamboo

11-12-2007 23:24

Ik ken ook een watertje, herstel, een heel klein watertje waar ik een goudmijn had ontdekt. Inmiddels ben ik wat jaartjes verder en weet nu dat deze goudmijn afkomstig was uit de o.a. Amtelveense Poel, Bosbaan, Sloterplas en misschien nog meer wateren..deze vissen zijn er waarschijnlijk al ruim 10 jaar geleden ingezet. Toen draaide men de hand er nog niet voor om..momenteel neemt het misdadige vormen aan. Ik snap hoe je je voelt Ronald, want ook van mijn watertje zijn inmiddels vissen verdwenen..en ik me maar afvragen waarom de vangsten zo tegen vielen. Treurig..

Twee jaar later meld een maat van me dat een van de vissen die ik daar gevangen had terug is gevangen op een ander water, en wel -ongelogen- bijna 8 kilo zwaarder. Vrijwel zonder toedoen van vissersaas (lage hengeldruk). Een van zijn vissen die hij ooit wist te vangen op het kleine watertje werd ook op het zelfde water terug gevangen door een vismaat van ons allebei. Ook deze vis had aan bodybuilding gedaan en was inmiddels uitgegroeid tot een respectabel formaat. Hij zag er piccobello uit. Wij concludeerden dat als vis word overgezet naar een voor hun gezonder water het de vis soms zeer ten goede kan komen. We praten hier over onder andere natuurlijke groei, verbetering van weerstand en minder stress. Het was bekend dat mijn vis op mijn watertje behoorlijk liep te kwakkelen, wat na het overzetten drastisch afnam en hij stevig doorgroeide en later in blakende gezondheid werd gevangen!

Soms word overzetten niet alleen veroorzaakt door jaloezie of egoïsme, maar soms ook door compassie voor de vis. Het kleine watertje had een redelijk grote populatie grote vis, eigenlijk te klein voor zo veel moois. Maar enkelen van hun hebben nu pas ECHT hun vrijheid terug gekregen in hun nieuwe huis. En dat geeft toch een goed gevoel..
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

12-12-2007 07:45

Michiel de Vries schreef:tjah wat het nut is weet ik ook niet, heb hier een watertje waar vissen uit amsterdam zwemmen, en amsterdam is toch zo'n 50km hier vandaan :-?
en ik denk dat het onderhand meer als de helft van de overvolle put uit ander water afkomstig is


En ik en nog anderen zich maar afvragen waarom sommige grote vissen van de plas er nooit meer uitkomen!en de populatie terug loopt op de plas. :(
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-12-2007 08:01

[quote="Robert Lamboo"]
Soms word overzetten niet alleen veroorzaakt door jaloezie of egoïsme, maar soms ook door compassie voor de vis. Het kleine watertje had een redelijk grote populatie grote vis, eigenlijk te klein voor zo veel moois. Maar enkelen van hun hebben nu pas ECHT hun vrijheid terug gekregen in hun nieuwe huis. En dat geeft toch een goed gevoel..[/quote]

Voeg er ook maar domheid en onkunde aan toe. Veel vissterfte de laatste jaren heeft als oorzaak het overzetten van karper.

Peter
Plaats reactie