sparenwoude

Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-11-2007 15:33

Peter Ponsteen schreef:Het respect voor levende wezens is weer ver zoek hier


Waarom mag er op het board wel over deze overbezette putten worden gepraat en niet over betaalwateren?


De uitbater ervan waarschijnlijk. Een put kan ook natuurlijk overbezet zijn. Lage roofvisstand e.d.

Houtrak is -net als Zijkanaal B- totaal niet voedselarm. Juist daarom blijft het in de winter ook troebel, massa's minigarnalen en een poosje in het jaar een explosie van muggenlarven. Door de overbezetting is dat niet genoeg voor alle vissen. Maar voedselarm, totaal niet. Dan zouden er weer vissen moeten sterven, m.i.

Een tekort aan roofvis vanwege het troebele water is mijns inziens de oorzaak van de overbezetting op de houtrak. Het is ondiep, de vis paat succesvol, jaar op jaar, watertemperatuur zit er zo op de 20 graden in het voorjaar. Neem schijtladingen bomen, takken en en andere schuilplaatsen, en de kleine vis overleeft de cruciale periode met gemak.

Wie o wie gooit de eerste meervallen de Houtrak in.... :o
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Edwin Gieske
Berichten: 27
Lid geworden op: 25-05-2006 13:54

16-11-2007 11:44

Peter Ponsteen schreef:Het respect voor levende wezens is weer ver zoek hier


Waarom mag er op het board wel over deze overbezette putten worden gepraat en niet over betaalwateren?


Waarschijnlijk omdat je er niet extra voor hoeft te betalen als je er wil vissen :wink:
Al kan je nog zo goed zwemmen je wordt nooit een vis ! ! !
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

16-11-2007 18:43

Op de grote vijver heb ik ook ene paar keer gezeten gewoon voor de lol zodat je zeker weet dat je wat vangt laatst hadden ik en me maat 39 karpers in 1 nacht op het water.

Me zwaarste vis van het water is 26 pond.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-11-2007 20:10

Rene Treffers schreef:Op de grote vijver heb ik ook ene paar keer gezeten gewoon voor de lol zodat je zeker weet dat je wat vangt laatst hadden ik en me maat 39 karpers in 1 nacht op het water.

Me zwaarste vis van het water is 26 pond.
Een kameraad van me nam een keertje zijn neefje mee vissen daar. Had 86 runs op een 19 uur vissen, 73 gevangen (met totaal 2 hengels maar). Zwaarste toen een 16 pond, en een zere arm voor het 12-jarige neefje, arme jongen.

Mijn personal best van een 8 jaar terug daar staat op 39 vissen op een nacht in m'n eentje, waarvan de kleiste toen een 11 pond was (voor de grote sterfte waarbij veel mooie oude spiegels verloren waren gegaan). Tegenwoordig kom ik er eigenlijk zelden, beetje struinen als ik het ff niet meer weet op zijn best.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm