karpervissers in gemeente BEUNINGEN

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

21-03-2003 13:07

hallo mede karpervisser.
Uit gesprekken met politie en gemeente beuningen is gebleken dat ze sommige wateren willen sluiten voor nachtvissen.
Nu heb ik alle politieke partijen in beuningen benaderd en ze hebben me uitgenodigd voor een gesprek hierover.
27 maart a.s word hier over gesproken in de gemeente raad.
Nu moet ik zo veel mogelijk steun hebben van alle karpervissers in beuningen dus laat je horen!!!!!!!!!mail me op <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:viktor@intermusic.net" class=bericht>viktor@intermusic.net</a><!-- BBCode auto-mailto end -->

ps: voor de gene die het verzieken voor ons hoeven me niet te mailen graag alleen karpervissers die respect voor het water het groen en de omwonende hebben.

b.v.d viktor van ophuizen
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

21-03-2003 19:26

b.t.w dit geld dus ook voor de vissers die wel eens beuningen bezoeken om er eens een nachtje te vissen.

met vriendelijke groet

viktor van ophuizen
berend tissen

21-03-2003 19:38

wellicht iets voor de ksn regio Nijmegen? Al weet ik niet of zij nog bestaan.

Succes ermee!
HansPeter van Ee

21-03-2003 19:51

Berend

Een aantal jaren geleden was er eens een meeting van de KSN in Nijmegen.
Was hardstikke leuk joh, vooral toen de avond op zijn einde liep.

met vredelievende groet

HPE
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

21-03-2003 20:13

beste mensen op de ksn site kan ik niets vinden over nijmegen.
dat komt nog volgens hun
hebben jullie info over ksn nijmegen?
bij wie ik moet zijn?

alvast bedankt

viktor van ophuizen
berend tissen

22-03-2003 09:55

Beste HansPeter,

Het klopt inderdaad dat het uit de hand liep. Toch werden de bijeenkomsten ook bezocht door heel veel serieuze vissers. Ik denk zelf dat er veel behoefte is aan een ksn in en rond Nijmegen. Ik wil hen dan ook oproepen wat van zich te laten horen (als de ksn Nijmegen nog bestaat uiteraard).

greetz Berend.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-03-2003 23:46

Mannen, het ziet er voorlopig niet naar uit dat er op korte termijn weer een regio Nijmegen komt. De meeste v.m. regio Nijmegen bezoekers komen nu bij de regio IJsselstreek, die is uitgegroeid naar een grote regio.

Viktor: vraagje, zijn die wateren waar jij het over hebt gemeentewateren die niet aan een HSV zijn verhuurd? Dit omdat alleen visrechthebbenden of eigenaren van wateren (als de visrechten niet zijn verhuurd) kunnen besluiten het nachtvissen te gaan verbieden c.q. niet langer toe te staan. De politie kan dit sowieso niet!
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

23-03-2003 10:21

beste aart,

De wateren waar het over gaat zijn gemeente wateren.
De visrechten zijn dan ook niet verhuurd,uiteraard zijn er wel een paar wateren van een hvs maar dit zijn niet de wateren in kwestie.
Ik heb mijn zelf aangemeld bij de ksn,maar wat gaat de ksn dan voor mij doen op korte termijn?
Ik neem aan als de ksn niet bij ons in de buurt zit en ik de enige ben die actie voert tegen dit soort praktijken dit geen succesvol einde zal hebben.
maar wat gaat de ksn hier dan tegen doen?
En op welk termijn?
Ik neem aan dat in dit geval voorkomen beter is dan genesen.Donder 27 maart a.s word hier uitvoerig overgesproken in de diverse fracties waar ik ook aan deel zal nemem
Komt de KSN mij dan ondersteunen?

Ik ken heel wat agenten die me af en toe wat inside info geven.Over wie klaagd,en wat de klachten zijn.
Meestal zijn van de 10 klachten 9 ongegrond,meestal zijn dit ook de zelfde mensen die alom bekend staan bij de politie.
Door de toenemende commercie in de karpervisserij word het steeds drukker bij onze gemeente wateren,vaak mensen met respect voor mileu dier en omwonende.Elke keer als ik zie dat er op de bewuste wateren nacht sessies gehouden word ga ik de volgende ochtend kijken zonodig wat rotzooi ruimen en het valt me op dat meestal de zelfde mensen de overlast veroorzaken.Ik kan me dan ook wel voorstellen dat er af en toe klachten zijn maar dan kunnen ze toch niet al die wateren zomaar gaan sluiten?
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-03-2003 14:51

Viktor,

Even voor de duidelijkheid:

De KSN bestaat uit een kleine 800 leden. Deze leden zijn de KSN. De benodigde werkzaamheden worden gedaan door vrijwilligers. Het is niet zo, dat met een druk op de knop een paar man op komen draven.

He het ongeveer werkt.

De Commissie Belangenbehartiging (CBB) werkt aan een groot aantal punten om de (karper)visserij te verbeteren. Meer en meer duiken er regionale problemen op. Iemans uit bijvoorbeeld Amsterdam is niet op de hoogte van de situatie in Beuningen.

Daarom worden erop Regio nivo meer en meer regionale CBB's opgericht. Deze regio CBB's zullen zich met zeg maar jou probleem bezig kunnen houden. Weeral, de mensen in die cie. zijn ook vrijwilliger.

Alle KSN leden die tegen en bepaald probleem aan lopen kunnen ondersteuning krijgen. Maar men moet zelf wel de werkzaamheden uitvoeren. Voorbeeld. Jij gaat volgende week het gesprek aan. Je inventariseert wat er speelt. Een aantal zaken kan je zelf oplossen. Een aantal andere niet. Voor 99% zeker dat er iemand binnen de KSN cq CBB is die je daar mee kan helpen. Heb je "mankracht" nodig kan je een beroep doen op de KSN leden uit de regio.

Wat er waarschijnlijk zal gaan gebeuren is of... je verliest sowieso de visserij mogelijkheden of.. ze laten je een voorstel doen.

In beide gevallen zou je een soort plan van aanpak moeten maken. voorbeelden hiervan zijn er best wel. Bijvoorbeeld Regio Noord ederland is met een vergelijkbaar iets bezig.

Een eerste stap is m.i. een keer een gespreksavond te organiseren waar alle jou bekende vissers van dat water bij aanwezig zijn.

MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-03-2003 00:44

Beste Viktor, ik kan echt niet a.s. donderdagavond, anders zou ik je graag willen helpen en daar ook aanwezig zijn.
Daar die wateren dus gemeente eigendom zijn heeft de gemeente wel het recht om die wateren voor het nachtvissen te sluiten. Zoiets is echter wel de weg van de minste weerstand.
Als voorbeeld: een weg wordt ook niet afgesloten omdat er te hard wordt gereden, nee, er wordt regelmatig gecontroleerd en de overtreders krijgen een bekeuring.
Dé oplossing is dan ook dat de overlast veroorzakers op deze wateren niet meer mogen vissen. Je hebt nog niet duidelijk gemaakt of je al of niet een gemeentelijke vergunning moet hebben om daar te mogen vissen. Zo ja, dan kunnen overlast veroorzakers worden geweerd door hun vergunning in te nemen en die vissers ook geen vergunning weer te verlenen. Dit is een reële en eerlijke oplossing waardoor de zich netjes gedragende vissers niet de dupe worden van enige (of een aantal) overlast veroorzakende vissers.
Verder neem ik aan dat jij daar niet de enige, zich netjes gedragende, karpervisser bent. Je moet m.i. proberen zoveel mogelijk karpervissers (die geen overlast veroorzaken) mee te krijgen naar die vergadering. Je kunt mij altijd bellen op 06-51545164 voor nader overleg c.q. info.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

24-03-2003 08:00

Viktor,

In Noord Nederland zijn we inderdaad ook bezig om "probleemwateren" te behoeden voor sluiting voor (nacht)karpervissen en het lijkt de goede kant op te gaan. Voor meer info kun je me mailen op <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:mnoorman@myrealbox.com." class=bericht>mnoorman@myrealbox.com.</a><!-- BBCode auto-mailto end -->

Groeten,

Mark
Plaats reactie