plas vechten

Plaats reactie
armando weldam
Berichten: 72
Lid geworden op: 30-12-2006 22:34

06-01-2007 20:03

hoi
heeft er iemand mischien info
over plas vechten of ervaring daar
of via pb
m.v.g
Gebruikersavatar
joeri van tiel
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-06-2003 02:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

06-01-2007 20:29

je hebt een pb-tje armando
armando weldam
Berichten: 72
Lid geworden op: 30-12-2006 22:34

06-01-2007 20:34

joeri van tiel schreef:je hebt een pb-tje armando


ik heb hem :lol:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

07-01-2007 20:45

Als je even een paar pagina's verder scrollt, dan vind je een heel topic over dit water.

groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
armando weldam
Berichten: 72
Lid geworden op: 30-12-2006 22:34

07-01-2007 22:07

Kees Verheij schreef:Als je even een paar pagina's verder scrollt, dan vind je een heel topic over dit water.

groet,
Kees

ok bedankt ga eff kijken
Pascal Krebbers

09-01-2007 10:22

Zou graag ook wat info over de plas ontvangen eventueel via pb, heb ook al een ander op de andere pagina's gelezen.
Gebruikersavatar
pep plomp
Berichten: 59
Lid geworden op: 14-07-2006 12:37

07-08-2007 16:51

Nou ben ik de laatste tijd niet meer zo veel wezen kijken op plas vechten maar de laatste keer dat ik ben wezen kijken was het eerste "strandje" helemaal dichtgegroeit. Is dit nog steeds het geval en weet er iemand iets af van de andere stekken (ook dichtgegroeit misschien)? En wordt er nou nog wat gevangen na de sterfte van de afgelopen jaren? Antwoord mag ook via pb hoor
Een kleine karper is ook veel waard, maar een grote proberen te vangen zit meer in mijn aard!!!
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

08-08-2007 07:27

De karpersterfte heeft zich na vorig jaar gelukkig niet meer voorgedaan.

Er wordt nog regelmatig op karper gevist en ook wel gevangen, maar zoals op de meeste wateren zijn de vangsten momenteel erg wisselend.

De meeste stekken zijn normaal te bevissen, maar als gevolg van de vrij hoge waterstand zit je vrij dicht op de struiken.

Als gevolg van consequente handhaving en controles behoort het afvalprobleem gelukkig tot het verleden.
Hou dat ook zo!!!!

Let op: het terrein mag alleen worden betreden indien je in het bezit bent van de speciale vergunning voor Plas Vechten!

Groet, Omar.
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

08-08-2007 12:13

Omar,

Mag je er alweer met een voerboot op of een rubberbootje op? of wordt dit gedoogd?
De kantstekken zijn anders niet te bereiken.
Gebruikersavatar
pep plomp
Berichten: 59
Lid geworden op: 14-07-2006 12:37

08-08-2007 16:50

Omar,

bedankt voor je reactie. Dus als ik wil kan ik met mijn spullen zo weer op het eerste "strandje" gaan zitten. Dit strandje was eerst groot genoeg voor 4 personen, de laatste keer dat ik daar was, was er nog maar ruimte voor hooguit 2 personen. het tweede strandje is ook een leuke stek maar door de begroeiing van de laatste jaren kon je daar met je steekwagentje niet meer zo makkelijk komen vind ik. Is dit nu anders?
Een kleine karper is ook veel waard, maar een grote proberen te vangen zit meer in mijn aard!!!
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

09-08-2007 07:17

Eumir, een boot/voerboot is niet toegestaan (overtreding kan leiden tot intrekking van de vergunning Plas Vechten).

Pep, het 2e strandje is inderdaad moeilijk te bereiken met een steekwagen. Zeker nu de kleine berenklauw manshoog is (overigens wel een mooi gezicht!). Meestal gaat Rijkswaterstaat eind augustus/begin september maaien.

N.B. Pas op voor de teken; vorige maand werd ik tijdens een controle aan de Plas door twee van die krengen gebeten. Ondanks een shirt met lange mouwen en een jas daar overheen! Moet nu dus drie maanden opletten of ik verschijnselen van Lyme krijg of niet.

Omar.
Gebruikersavatar
pep plomp
Berichten: 59
Lid geworden op: 14-07-2006 12:37

09-08-2007 09:32

Ok Omar bedankt maar weer, ik denk dat ik er het verstandigst aan zal doen om gewoon even een kijkje te nemen! Misschien dat ik vandaag wel even langs rijdt. Nogmaal dank. Ik zal mijn belevingen hier ook wel even plaatsen.
Een kleine karper is ook veel waard, maar een grote proberen te vangen zit meer in mijn aard!!!
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

09-08-2007 19:28

Beste Omar,

wat is de reden trouwens dat je eigenlijk geen boot mag gebruiken? Je komt als je loeihard werpt namelijk nog niet eens over het midden van die plas. Ok enige voordeel is dat je dan tot het midden wel met je hengeltje wat peilwerk kan doen. Tis Jammer, aangezien bijna alle kanten ook al hoog begroeid zijn.

Daarnaast snap ik eigenlijk niet dat het allemaal nog zo streng moet, als je er ook al aparte verguningen voor moet halen. Ben benieuwd naar je reactie
Gebruikersavatar
pep plomp
Berichten: 59
Lid geworden op: 14-07-2006 12:37

09-08-2007 19:53

Nou daar ben ik weer dan hoor! terug van Plas Vechten! Ik met de auto richting Plas vechten gereden. Daar bij de afslag door het hek schok ik mij alweer een bult. Door de regen was de weg ernaar toen een grote baggerzooi geworden. De kuilen zijn nog dieper dan voorheen en je hebt zowat een vierwieldrive nodig om met je auto bij de plas te komen. Bij de plas aangekomen zag ik dat het eerste 'strandje"helemaal niet meer zichtbaar was vanaf het hek. De begroeiing staat heel hoog en er is haast geen gangetje meer om gewoon door te kunnen lopen. Bij het eerste strandje aangekomen moet ik toch bekennen dat dit strandje qua grootte ruim 400% kleiner was dan 2 jaar terug. Ik kijk over het water en ik moet mijzlef inhouden om niet te gaan zitten. Mijn god wat blijft dit toch een appart en mooi water zeg. Dan maar even doorlopen naar het tweede strandje. Even dacht ik ja. Het weggetje is haast helemaal verdwenen en tussen de brandnetels en langs de omgevallen bomen beriek ik toch dit stekje. De stek is ook een stuk kleiner en het stekje voor het tweede strandje is niet meer te bekennen. Even verder gelopen en ook daar kom ik erachter dat de stekken bijna dichtgegroeit zijn. Weer terug richting uitgang en dan maar even aan de andere kant van de plas kijken. Hier zijn nog steeds 2 mooie stekken en als ik even doorloop zie ik dat er toch nog steeds gevist wordt aangezien er een stuk lijn in de bomen hing van iemand die niet zo heel goed heeft kunnen werpen. Ik besluit om naar huis te gaan en ik ga er toch wel vanuit dat ik hier binnenkort toch maar weer een keer gaat vissen. Ondanks de begroeiing en de kleine stekken blijft dit toch een van mijn mooiste wateren uit de omgeving.
Een kleine karper is ook veel waard, maar een grote proberen te vangen zit meer in mijn aard!!!
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

10-08-2007 08:00

Eumir,

Waarom het zo streng moet? Heel simpel: omdat er nog steeds lieden op het terrein van Plas Vechten komen (niet alleen vissers!), die denken dat op zo'n afgelegen terrein alles kan!

Een paar voorbeeldjes van dit jaar (1 jaar na invoering van de vergunning):
1. Op 1e Paasdag (om 05.00 uur) tref ik 4 nachtvissers uit Ede aan zonder de vereiste vergunning);
2. In april blijkt een aantal vissers illegaal te hebben genacht en daarbij een flink kampvuur te hebben gestookt.
3. In mei overliep ik 's nachts bijna een wildstroper ('t is dat ik hem een schot hoorde lossen achter op het terrein).
4. Begin juni vinden wij op het terrein de restanten van de buit van een autokraak.
5. Op een zondag in juli zitten 3 vissers met 2 man bezoek (allen zonder vergunning) op de plas en weigeren op vordering van één van mijn controleurs het terrein te verlaten. Pas nadat ik op verzoek van deze controleur de politie laat komen, vertrekt men alsnog.
6. Vorige week bleek er weer op een stek een kampvuur te zijn gestookt.


Het mag duidelijk zijn dat eigenaar Rijkswaterstaat hier ook niet blij mee is en aangezien deze in 2005 al dreigde met ontbinding van de pachtovereenkomst.....

Omar.
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

13-08-2007 08:41

Hoi omar,

Ik begrijp het. Ik snap alleen niks van zulke sukkels.
Die gasten verzieken het voor de rest.Ik woon er 5 minuten vandaan, Jammer dat je er niet met een bootje op mag. Tis voor de rest een mooi water. Geef ze als ze er zitten zonder vergunning van mij ook maar gelijk een dikke prent, dan komen ze tenminste niet terug!!
Gebruikersavatar
michael vd dikkenberg
Berichten: 34
Lid geworden op: 15-02-2004 17:14
Locatie: soesterberg

17-08-2007 11:09

whahaha :lol: :lol: :lol:
Get on it. Make your day!
Plaats reactie