Rijn ten hoogte van Arnhem

Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

13-08-2007 14:38

:oops: :oops: Helemaal goed Aart.
carpe diem en laat geen rotzooi achter !!!!!!!
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

13-08-2007 21:05

Aart

Het doet me goed weer veel nuttige informatie van je te ontvangen!

Verder vind ik het belang om het beestje bij zijn naam te noemen erg belangrijk. Vooral op de rivier zijn de verschillende stukken erg verschillend.

Dit gaat soms verder dan het veranderen van een naam van de rivier. Te denken aan sluizen, splitsingen, havens, scheepvaart, getijden etc. etc.

Vandaar de discussie de Rijn bij Arnhem.....voor de IJsselplitsing, tussen de IJsselsplitsing en de stuw bij Driel, of na de stuw bij Driel. Dit zijn erg verschillende rivierstukken. Daar kun je niet heel erg ongenuanceerd over praten, vind ik. Maar ja ieder zijn mening.
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

13-08-2007 21:26

pb een pb :lol:
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

14-08-2007 12:17

Pieter Bas

Het klopt inderdaad, dat on-genuanceerde posten kan men beter aan mij over laten.

met on-genuanceerde groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
crowbar soleil

14-08-2007 14:46

oscar bensbach schreef:Even ter verduidelijking:

De Rijn bij Arnhem van de sluis bij Driel tot de IJsselsplitsing 1)
De Rijn vanaf de IJsselsplitsing tot de Waalsplitsing 2)
De Rijn van de Waalsplitsing tot in Duitsland.....3)
1) Nederrijn
2) Pannerdenskanaal
3) Rijn


Hallo,

ik zie het forum nu pas ik heb heel wat jaren evaring op de rijn mijn Oom woont aan de rijn,in het gedeelte waalspliting richting Duitsland. Ik ben het tevens helemaal mee eens dat dit 3 verschillende soorten wateren zijn,.

Ik zal wat exstra info geven hoe je het beste kan vissen op de Rijn (let op!! dit is mijn evaring). Vis buiten de Kribben met 150 gram en zware stokken, neem dus altijd een goeie boot mee, run is boot ingaan. Voer ruim 2 weken 1kilo per dag, op je stek in dezelfde tijd als de dag ervoor. wel wijd voeren, ja het kan soms dagen duren voordat je vis op je stek krijgt, eenmaal vis op je stek ga flink door met voeren (vandaar 2 weken) voer bij als je een run hebt meestal zijn het groote groepen vis wees niet bang dat je teveel voert want dat doe je bijna nooit op de Rijn,

Kijk wel uit met varen, doe nooit een waadpak aan, en dat soort domme fouten doe eerder een reddingsvest aan, vis veilig voor jezelf want als je overboard gaat kan je hard zwemmen :wink: en je boot zal je km verder moeten halen.
over gewichten praat ik niet daar kom je wel achter verwacht niet teveel :wink: ,

als je geen geld hebt om te voeren kan je beter ergens anders gaan vissen, je moet voeren anders vang je misschien met toeval een vis...!
voeren is the secret key.. suc6
Gebruikersavatar
Denny van Dijk
Berichten: 62
Lid geworden op: 01-06-2004 22:00

14-08-2007 23:37

1 kg per dag ????????
Ik voerde al 15 kg whahahah

Wat dacht je van al die klote windes pfffffff die hebben geen moeite met 1 kgtje ;-)

greetz denny
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

15-08-2007 09:48

Een kilo is zo weg bij die beesten,ik heb nachten gehad dat ik zoveel windes ving dat ik snachts de hengels binnen heb gehaald.

Lijkt wel een plaag.
crowbar soleil

15-08-2007 12:48

als je gewoon 22/25mm harde ballen gebruikt heb je er veel minder last van tuurlijk soms vang je ze nog, en ja 1 kg het moet een beetje betaalbaar zijn. en dat 14 dagen als jullie 15kg per dag kunnen voeren en dat 2weken lang dan hebben jullie erg veel kilo's nodig ik blijf er bij, het ligt niet aan de hoeveel je gebruikt per dag, maar hoelang je je ballen in het water schiet (herkenning spot). want soms duurd het echt wel een aantal dagen voordat je vis op je stek hebt, en dan heb ik het over 8 jaar evaring op de Rijn!! niet dat dat alles zegt, maar ik heb zelf wel een hoop geprobeert wat het beste werkt. vandaar.. en elke sessie leer ik weer opnieuw!!! wat toch makkelijker is. :wink: en beter werkt.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

15-08-2007 13:28

ik gebruik 24 mm ballen.

Ik vis sinds dit jaar op op de ijssel,dus een klein beetje ervaring is er wel,maar ik moet nog erg veel leren.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-08-2007 19:22

3 tot 4 dagen voeren is echt genoeg hoor! En dan niet een kilootje, maar minstens 2 en liever 4 a 5 kilo per dag. Als er een schooltje windes langs trekt dan is die kilo soms al binnen een uur (of nog eerder) weg namelijk. En ook met harde 25 mm boilies hebben die krengen weinig moeite.

En waarom de boot in? Ik vang al 20 jaar m'n vissen vanaf de kant en heb pas 1 keer in de kano hoeven te springen omdat een vis zich 50 meter uit de kant vastzwom.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Denny van Dijk
Berichten: 62
Lid geworden op: 01-06-2004 22:00

16-08-2007 10:25

denk ook niet dat je een karper op de rivier echt vast kunt houden blijven trekvissen,zijn ook niet afhankelijk van dat kleine beetje voer van ons,de rivier barst immers van het voedsel ;-)..
en ja 3/4 dagen lijkt mij ook wel voldoende!!
ik deed altijd kg of 5 bollen kgtje of 10 mais :-)

greetz denny
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

16-08-2007 17:19

bastiaan je hebt een pb!
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!