Overéénkomst Groene Ster Leeuwarden.

Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-07-2007 14:32

Heren vissers, zonder met een vingertje te wijzen wil ik de vissers die het aangaat met klem willen verzoeken om de overéénkomst niet naar de knoppen te helpen.

Op dit moment komen er regelmatig meldingen bij de politie binnen dat er onder de bruggen door wordt gevist, dat er overdag wordt uitgevaren, dat er binnen de afgesproken zone wordt gevist, dat er vanaf het eiland wordt gevist en dat er vanaf de noordelijke oever wordt gevist.

Voor diegenen die dit ondanks alle berichtgeving toch doen wil ik in overweging geven dat zij er de oorzaak van zijn dat er andere maatregelen kunnen worden opgelegd.

Het gevolg hiervan KAN zijn dat de nachtvispas op dat gedeelte vanaf 2008 niet geldig is, dat nachtvissen op dat deel niet meer toegestaan wordt en zo zijn er nog wel een paar dingen te bedenken.

Er wordt niet meer gewaarschuwd door de politie.

Denk AUB na.

Zijn er meldingen van vissers over de gebruikers van het naturisteneiland mail die AUB naar mij.

controle@hsvleeuwarden.nl
Vissen is een hobby, geen religie!
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

31-07-2007 15:42

Het is mijn water niet, maar inderdaad gebruik je verstand. Iets is beter dan niets zullen we maar zeggen.

Gr Dirk
Tight lines!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

31-07-2007 16:46

inderdaad niet doen, maar iwe zegt dat deze meldingen niet komen van de "overkant?"
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-07-2007 16:56

Martijn het is verstandiger om mijn berichten hierover serieus te nemen.

De meldingen naar de politie komen inderdaad van "de overkant" maar dat is de bedoeling ook.

Ik begrijp jou reactie dan ook niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

31-07-2007 17:04

Ik zal het voor je uitspellen Douwe
Ten eerste ik neem je altijd serieus al heb ik het daar wel eens moeilijk mee
Ten tweede wet jij net als ik dat dat "de overkant"alles eraan gelgen is de boel op de spits te drijven m.a.w. zijn deze overtredingen daadwerkelijk geconstateerd door jou of de politie?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-07-2007 17:23

Martijn, niet de gebruikers van het naturisteneiland zetten de boel op scherp dat doen de vissers zelf.
En inderdaad zijn er eigen constateringen bij, maar ook meldingen van vissers die het niet pikken maar er niets tegen durven te doen.
Ook van vissers die er wel iets van hebben gezegd maar een antwoord terug krijgen waar ze niets mee kunnen.

Wie straks het overleg weer mag doen en weer mag proberen om de dingen tot normale proporties te krijgen weet jij ook wel.

Hoe de politie hiermee omgaat kan ik je niet zeggen, of er al bekeuringen zijn gevallen kan ik je niet zeggen.

PS eigen constateringen of meldingen aan mij gedaan worden niet doorgespeeld aan de politie.
Wel komt het bij een overleg aan de orde, van daar mijn advies wil je verder iets mee doen meld het dan zelf ik doe het niet.
Laatst gewijzigd door Douwe Bijlsma op 31-07-2007 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

31-07-2007 17:31

In dat soort gevallen de daders gewoon kijhard aanpakken, maar zoals altijd behalve bij het voetbal.....worden denk ik helaas de hele groep aangepakt
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-07-2007 17:34

Ben ik ook bang voor Martijn, toch zal ik de belangen blijven behartigen omdat er veel meer vissers zijn die zich er wel iets van aan trekken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Robert Lamboo

31-07-2007 20:26

Wat een Sloterplas-toestanden. Uitvaren onder bruggen, heel wijs..niet dus.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

31-07-2007 21:16

ik bedoel natuurlijk keihard... :roll:
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

01-08-2007 09:08

Zag op de kabelkrant van Leeuwarden dat er op het hele stuk voor het strand niet meer mag worden gevist of gevoerd tot 1 oktober. Valt me trouwens op dat er maar weinig wielen vissers reageren op het topic.

Gr Dirk

p.s. martijn nog naar het meer deze week. Ik ga donderdag en vrijdagnacht op t kanaal.
Tight lines!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-08-2007 11:39

Dirk lees jij de fisker dan niet?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
peter tooi
Berichten: 56
Lid geworden op: 28-02-2006 14:39
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

01-08-2007 11:42

Dan wil ik wel even reageren;

Ik vind het erg te betreuren wat er momenteel gebeurd op "de ster".
Ik weet ook dat het momenteel voor een aantal vissers een walhalla is wat betreft het overtreden van de regels.

bijvoorbeeld; -met auto's het terrein op, om je spullen daar te
laden/losen.
-vissen met meer dan 2 hengels
-vissen in en op de zwemstukken(zelfs achter het eiland
van de naaktrecreanten(wat helemaal niet bevist mag
worden tussen 1april en 1oktober))

Dit komt naar mening voort uit een gebrek aan controle, en voornamelijk het uitblijven van de boetes voor overtreders.
Dus als er nu eens daadwerkelijk eens een aantal prenten uitgedeeld gaan worden, keert de rust misschien wel weer terug in het gebied.

Met vriendelijke groet; iemand die graag op "de ster" mag vissen.

Peter
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

01-08-2007 11:51

Nee, lees inderdaad de Fisker niet aandachtig. Maar ben het volkomen met Martijn en Peter eens. Optreden tegen degenen die het betreft. Laat de goedwillenden niet de dupe worden. Hopelijk verplaatst het probleem zich nu niet!

Gr Dirk
Tight lines!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-08-2007 12:04

Peter ik denk ook dat het dan rustiger wordt.
Wat betreft het controleren dat ligt ook aan de vissers zelf, geef je op volg de cursus en je kunt er ook iets aan doen.
Helaas blijft het vaak bij roepen dat er controle moet komen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-08-2007 12:08

Dirk dat dacht ik al, daar stond het namelijk ook al in.
Op deze site heb ik er ook al eerder aandacht aan gegeven.

In het overleg verdedig ik echt wel de belangen van de goedwillenden.
Ik ben alleen bang dat er geen tegenargumenten te vinden zijn, ik hoor geen klachten van vissers namelijk, dus de overtredingen worden nu alleen door vissers gedaan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

01-08-2007 12:16

Douwe, ik had inderdaad al een eerder bericht van jou hierover gelezen. Wat betreft geldt voor de vissers daar wie niet horen wil moet maar voelen. Jammer voor degenen die zich wel aan de regels hielden. Ik denk niet dat je van de vissers veel klachten zult horen. Ik hoop alleen dat iedereen die zich visser noemt hier wat mee doet. Heb respect en ruim je rommel op. Ik beb tegenwoordig al een extra vuilniszak mee om al die rommel op te ruimen. Niet best!

Gr Dirk

p.s. ook de witvissers etc. maken er soms maar een rommeltje van, jammer dat de visserij zo in een slecht daglicht komt te staan.
Tight lines!
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

01-08-2007 12:17

Sorry voor de taalfouten. Amai ik heb nu vakantie dus lekker naar het water en vervolgens de Canarische eilanden!

De groeten!
Tight lines!
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

01-08-2007 18:11

Jammer is dit, dit was het favoriete plekje van vele vissers, alleen dat er niet uitgevaren mocht worden wist ik niets eens :oops: en ik denk dat meerdere vissers dat niet weten
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-08-2007 19:57

Daar is de fisker nu voor bedoeld en de meldingen op de diverse sites.
Je kunt je niet verschuilen dat je iets niet weet er is aandacht genoeg aan geschonken ook hier: http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=41212
Vissen is een hobby, geen religie!
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

03-08-2007 19:44

Ik heb nog nooit iemand gezien die onder de bruggen door vist daar :-?
Moet ik ook niet zien slaat nergens op...

Hou je verder gewoon aan de regel t heeft nu toch weinig zin om voor 9 uur savonds op t strand te vissen..

Laat mij verderop maar aan me vijvertje zitten... :wink:

Douwe t is weer gelukt gister 8)
johan van dijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-08-2007 17:48
Contacteer:

28-08-2007 18:07

Heb een vraag nu dit topic over Groene Ster gebied gaat. Jaren geleden viste ik er nog wel regelmatig helaas door werkzaamheden is het allemaal wat moeilijker. Maar ruim een jaar geleden is er een vismeting geweest wat was het resultaat? In de wandelgangen hoor je wel dat de gewichten gestegen zijn maar dat er steeds minder karper aanwezig is. Geloof dat er jaar of 2 geleden wel een spiegeluitzet is geweest maar dat het bestand verder enorm is uitgedunt. Verder ben ik het roerend eens met wat dhr Bijlsma zegt.
Begin elke dag met een lach!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-08-2007 22:38

Johan de monitoring heeft uitgewezen dat het gewicht is gestegen en dat er geen reden is gevonden om aan te nemen dat het aantal is gedaald.
Maar door tegenvallende vangsten bij de monitoring is dat ook een verwachting net zoals de verwachting dat er minder vis zit.
De vangsten wijzen daar ook niet op overigens.
De ellende is vaak dat dat soort berichten in de wereld komen door mensen die de rapporten niet eens kennen, maar van horen zeggen enz.
Vissen is een hobby, geen religie!
johan van dijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-08-2007 17:48
Contacteer:

29-08-2007 15:39

Ja dat is waar. Als op een bepaald moment de vangsten natuurlijk tegenvallen dan wordt er meteen gezegd dat het karperbestand drastisch is gedaald. Ik heb me laten vertellen dat er in 1980 een grote visuitzetting is geweest na een massale visstrefte, die vissen raken natuurlijk al aardig op leeftijd waarvan al een gedeelte in de karperhemel verblijft. Daarna is er buiten de spiegeluitzetting nog een keer een uitzetting geweest met schubkarpers(bleek een groot gedeelte kapotte vinnen te hebben), zijn jullie als vereniging ook van plan om op korte temijn weer vis uit te zetten op de Kleine Wielen? Het grote bestand bestaat natuurlijk al uit oude tot zeer oude en veel beviste karpers.
Misschien zie ik het verkeerd maar er is nu bijna geen opbouw in het bestand, in bepaalde franse wateren en ook in nederland zetten ze regelmatig vis uit zodat de opbouw van het bestand gewaarborgd blijft gedurende vele jaren.
Begin elke dag met een lach!
johan van dijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-08-2007 17:48
Contacteer:

29-08-2007 15:40

Ja dat is waar. Als op een bepaald moment de vangsten natuurlijk tegenvallen dan wordt er meteen gezegd dat het karperbestand drastisch is gedaald. Ik heb me laten vertellen dat er in 1980 een grote visuitzetting is geweest na een massale visstrefte, die vissen raken natuurlijk al aardig op leeftijd waarvan al een gedeelte in de karperhemel verblijft. Daarna is er buiten de spiegeluitzetting nog een keer een uitzetting geweest met schubkarpers(bleek een groot gedeelte kapotte vinnen te hebben), zijn jullie als vereniging ook van plan om op korte temijn weer vis uit te zetten op de Kleine Wielen? Het grote bestand bestaat natuurlijk al uit oude tot zeer oude en veel beviste karpers.
Misschien zie ik het verkeerd maar er is nu bijna geen opbouw in het bestand, in bepaalde franse wateren en ook in nederland zetten ze regelmatig vis uit zodat de opbouw van het bestand gewaarborgd blijft gedurende vele jaren.
Begin elke dag met een lach!