Vissen op een heel groot water.

Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

03-07-2007 03:54

Hallo beste mede karpervissers.

Ik ga vissen op een heel groot water waar nooit gevist dus ook nooit gevoert word. En waar dus ook geen dressuur op zit.

Ik heb hier al een aantal keer gezeten en tog mooie karpers gevangen.
Altijd dat ik er geweest ben wel wat.

Min 2 max 5 karpers.

Met voorvoeren rond de 4 a 5 karpers.
En zonder rond de 2 a 3 karpers
En dan voerden we een dag van te voren.

Nu wil ik een week gaan voeren met:
Tijgernoten
Hennep
Homemade boilies

En vissen met tijgernoten en boilies.
Maar aangezien daar echt nooit gevoerd word vroeg ik me af hoe ik het beste kan voeren?
1 tot 2 killo boilies en 1 kilo tijgers per dag?
Of tog wel 2 tot 3 kilo en 2 kilo tijgers.
Aangezien het tog een groot water is.
En hoe kan ik dit dan het beste doen rond gooien of tog zoveel mogelijk op 1 plek houden.

Ik heb dit water al wat geobserveerd en ben er achter gekomen dat het op het diepst "schrik niet" 18 meter is.
Aangezien hier zand word afgezogen.
Karpers trekken naar diepe plekken maar 18 meter weet ik zeker dat ze daar tog niet komen.
Het karper bestand weet ik zo niet.
Maar er is vroeger wel een spiegelproject gehouden.
Er zitten veel mooie vissen.
Maar veel 30+ers zullen er niet zitten denk ik aangezien er weinig voedig in dit water zit.

Op de plek waar ik vis.
Heb ik wat onduidelijkheid.
Aangezien het daar zoals een strand afloopt dus heel rustig ondiep tot een 15 meter ver en dan in een keer de diepte inschiet.
Hoe diep weet ik niet precies maar niet zo grandioos diep.
Dit gaat helemaal om een zankbank heen.
En dan weer ongeveer 5 a 10 meter verder word het weer ondiep.
Daar ligt een zandbank.
Aangezien voer de kuilen ingaat en dat ook meestal de trekroutes zijn van de karpers vroeg ik me tog af.
Moet ik nu op de zandbank gooien waar ik ookal meerdere karpers heb gevangen of tog in die diepe kuil.


Ik heb daar met tuti fruti gevist en het was een succes.
Tuttu fruti zijn zoete boilies dus denk ik dat ik mijn home made boilies ook zoet maak.

Hoe kan ik op dit water het beste te werk gaan dan?
Tips en uitleg is altijd welkom.
Laatst gewijzigd door ricow coolen op 03-07-2007 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG Ricow.

Afbeelding
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

03-07-2007 10:18

nu word er vast wel gevist nadat jij je stek heb prijsgegeven.
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

03-07-2007 10:33

Ik zit er er al :lol:
Na 20 biertjes is alles een goed idee....
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

03-07-2007 10:42

Ga er eerst maar eens van uit dat er zeker wel wordt gevist. Wateren waar nooit gevist wordt (behalve dan de tuinvijver van m'n buurman) bestaan namelijk niet in Nederland. NB niet iedere uitzetting van spiegelkarpers is meteen een spiegelkarperproject hoor! Het geeft trouwens al aan dat er karpervissers actief zijn, men zet ze namelijk niet uit ter verrijking van de fauna.

Verder zou ik er eens wat langer voeren, 3-4 dagen 2 kilo boilies p.d. verspreid over een stuk van enkele tientallen meters en er dan een nacht op vissen, misschien pak je dan wat grotere exemplaren. Ik zou kiezen voor de ondiepere plekken en als het in het najaar kouder wordt pas de diepere plekken. 18 meter is inderdaad overdreven, maar zo tussen de 8 en de 12 meter moet dan wel kunnen.

Ik zou trouwens die foto rap verwijderen als ik jou was!

Succes!

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

03-07-2007 12:37

Mijn voordeel is dat het ten strengste verboden is om daar te vissen.
Maar via via in contact gekomen met de beheerder en op een manier op een akkoord gekomen dat ik daar wel mag vissen.

Foto is er al afgehaald.

Er gaat in totaal met 6 hengels gevist worden en ik wil darom in een strook gaan voeren.
MVG Ricow.

Afbeelding
Jan Peter Teerling

03-07-2007 13:22

Ik zou het z.g.n Trial&Error systeem inzetten.Succes gegarandeerd!!
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

03-07-2007 23:09

En dat wil zeggen? :P
MVG Ricow.

Afbeelding
Gebruikersavatar
wes daan
Berichten: 473
Lid geworden op: 09-05-2006 16:11
Locatie: Loosduinen

04-07-2007 15:49

je heb er al een aantal keer gevist en mooie karpers gevangen


waarom wil je dan nu weten hoe je het daar moet aanpakken als je er al gevist hebt en gevangen

zie het probleem niet
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Them F*cking Peppies!
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

05-07-2007 04:39

Omdat ik tog wel meer wil vangen dan dat ik nu doe. :D

En trouwens.
Hier een mooi exemplaar van dit prachtig water.
En mijn foto links is er ook 1 van :lol:

Afbeelding
MVG Ricow.

Afbeelding
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

05-07-2007 09:19

6 hengels maar,waarom niet met 8 of 10?
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

05-07-2007 09:22

Ruben vd Worp schreef:6 hengels maar,waarom niet met 8 of 10?


Omdat hij wellicht maar 1 of 2 vissende vrienden heeft :-?
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Ted Strik
Berichten: 160
Lid geworden op: 09-10-2006 08:25
Locatie: Helmond

05-07-2007 09:38

Ricow,

Als jij het water bedoeld, wat ik denk dat je bedoeld, raad ik je aan het niet te doen. Ik kom ook uit Helmond en heb bij de gemeente een ontheffing aangevraagd om daar te mogen vissen. Dit is echter ten strengste verboden, op zich niet erg, maar als je gepakt wordt, gaan al je gegevens direct naar de plaatstelijke HSV en krijg je het volgend jaar geen vergunning meer. Dan heb je toch een probleem, zeker met de huidige (strenge) controles bij ons in de stad. De beheerder, da's toch die ene, waar heel Helmond vroeger van heeft leren zwemmen? heeft hier niets over te zeggen, dus alles voor eigen risico......maar idd er zit mooie vis op, zie de foto's bij DB.

Mzzls Ted
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-07-2007 11:21

Gemeente meldt het bij de HSV en dan krijg je geen vergunning meer?
Ik neem dan aan dat de HSV er wel de visrechten heeft anders heeft die actie geen zin.
En zo niet waarom zou een HSV geen vergunning meer gaan leveren terwijl zij er geen rechten heeft?
Vissen is een hobby, geen religie!
Ted Strik
Berichten: 160
Lid geworden op: 09-10-2006 08:25
Locatie: Helmond

05-07-2007 11:36

Omdat de HSV bij ons alleen leden in het bestand wil hebben die zich aan de regels houden, dus leden, die niet gaan vissen, waar dat vanuit gemeentelijk standpunt verboden is. De HSV heeft overleg met de gemeente om eventuele extra wateren in de vergunning op te nemen en wil niet dat leden deze bij voorbaat al gaan bevissen wat er zo toe kan lijden dat er geen extra water beschikbaar gesteld gaat worden.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-07-2007 11:42

Dan heeft die HSV binnenkort geen leden meer, ik ken geen visser die zich altijd aan de regels houdt.

Vertel eens waarom zou een gemeente dan alvast ontheffing aan een visser gaan geven terwijl het in onderhandeling is?

Ik denk eerder dat je last krijgt van natte voeten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Ted Strik
Berichten: 160
Lid geworden op: 09-10-2006 08:25
Locatie: Helmond

05-07-2007 12:33

Douwe,

ik sprak over wateren, niet over het betreffende water wat Ricow hier aanhaald, want dat gaat never nooit in de vergunning komen. Feit ligt er nu eenmaal dat ze hier in de regio overal meteen bovenop zitten, zowel BOA's als mensen van de HSV en vaak ook nog terecht ook, maar dan ga ik of topic. Ik wil je er wel een PB over sturen. Ik gaf slechts een advies aan Ricow, het kan toch aardig in de papieren gaan lopen als je gepakt wordt, da's toch zonde. Dat we allemaal wel ooit iets doen wat eigenlijk niet mag, 3 hengels, katapult, etc, lijkt me duidelijk, maar ik neem aan dat je het met me eens bent, dat je er dan zelf voor moet zorgen dat je niet gepakt word. De pakkans aan dit water is echter in de zomermaanden vrij groot.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-07-2007 12:41

Nooit in de vergunning komen kan niet tot gevolg hebben dat een HSV dan een vergunning in gaat trekken of niet meer gaat verstrekken.
Zij hebben er geen belangen bij dat zeg je zelf en handhaven is dan iets van de gemeente/politie.
Controles op water waar geen pachtrechten op zijn is geen taak van een controleur van een HSV, moet je ook niet willen want iedereen die je controleert is in overtreding en je hebt totaal niet iets om er aan te doen.
Vissen is een hobby, geen religie!
crowbar soleil

05-07-2007 23:31

Douwe Bijlsma schreef:Nooit in de vergunning komen kan niet tot gevolg hebben dat een HSV dan een vergunning in gaat trekken of niet meer gaat verstrekken.
Zij hebben er geen belangen bij dat zeg je zelf en handhaven is dan iets van de gemeente/politie.
Controles op water waar geen pachtrechten op zijn is geen taak van een controleur van een HSV, moet je ook niet willen want iedereen die je controleert is in overtreding en je hebt totaal niet iets om er aan te doen.


Douwe,

:-?
leuk dat je alles over regels weet ,zit je zoveel te blanken of weinig zelf te vissen ?of heb je gewoon niets anders te doen, dan lezen over regels? het valt me namelijk erg op. of ben je zelf een boa of een doorgedraaien wout (politie) die verstand heeft van vis regels..
Gerrit Hees

05-07-2007 23:56

crowbar voordat je hier alles afkraakt lees de forum regels eens dan zie je dat je je eigen naam moet hebben en sinds ik maar weinig mensen ken die opgescheept zitten met de naam crowbar betwijfel ik dat het jouw echte naam wel is. mzlll
Jan Peter Teerling

05-07-2007 23:58

Het is zijn echte naam Gerardo.Zeg maar de Pieter Storms,uit Zuid Afrika..
Gerrit Hees

06-07-2007 00:22

nou dan sorry :wink: en wie is pieter storms? :P
crowbar soleil

06-07-2007 10:14

Gerardo Heezen schreef:crowbar voordat je hier alles afkraakt lees de forum regels eens dan zie je dat je je eigen naam moet hebben en sinds ik maar weinig mensen ken die opgescheept zitten met de naam crowbar betwijfel ik dat het jouw echte naam wel is. mzlll



over afkraken gesproken :roll: blame my parent bru. :wink:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-07-2007 14:51

Leuk dat je iets opvalt, en leuk dat je direct een etiket op iemand weet te plakken, ik zou bijna zeggen dat jij een karpervisser bent.
Ik kan jou toegevoegde waarde aan dit forum nog niet echt bepalen ik ben benieuwd.
Vissen is een hobby, geen religie!
crowbar soleil

06-07-2007 15:31

Douwe Bijlsma schreef:Leuk dat je iets opvalt, en leuk dat je direct een etiket op iemand weet te plakken, ik zou bijna zeggen dat jij een karpervisser bent.
Ik kan jou toegevoegde waarde aan dit forum nog niet echt bepalen ik ben benieuwd.


omdat je iedereen verbeterd :o , vandaar deze reactie. niets persoonlijks (ik ken je namelijk niet) en oordelen doe ik niet het valt me gewoon op, maar jij kan ook leren van andere maar sta er wel voor open!.

en ik leer ook over die regels (dus enig respect heb ik ervoor) maar erop wijzen dat iemand zich niet aan alles regels houd (vind ik) overdreven. en ja, ik ben een karper vissen, vandaar op deze site(sorry)
vat het niet persoonlijk op want dat bedoelde ik helemaal niet. ik heb het inderdaad een beetje bot geschreven :oops:.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-07-2007 16:14

Dan nogmaals het plakken van een etiket op iemand die je niet kent.
Ik verbeter niemand alleen als het volgens mij anders is, dat noemen ze discuseren en volgens mij is daar een forum voor.

Jij oordeelt niet maar weet wel te vertellen dat ik open moet staan voor een ander, volgens mij is dat een oordeel, zou je mij kennen zou je waarschijnlijk anders denken.
Open staan voor een ander betekent wel dat er dan ook iets te leren moet zijn.

Mensen er op wijzen dat ze fout zitten of het volgens mij anders moeten doen omdat ze de visserij aan het verneuken zijn, tsja je hebt ergens toch gelijk houdt dat maar op een vrijwillige taak die ik serieus neem.
Zou jij net zoveel tijd en energie stoppen in het sportviswereldje zou jij het waarschijnlijk ook doen.
Vissen is een hobby, geen religie!