Locale maatregel opgelegd door de gemeente Leeuwarden!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-06-2007 13:27

In de afgelopen 2 jaar is er soms intensief overleg geweest met de gemeente Leeuwarden. politie, meldpunt overlast, stadswacht, gebruikers naturisteneiland en de HSV Leeuwarden.
De reden voor dit overleg was een escalatie tussen zwemmers/zonners en karpervissers op de Groene Ster, hier beter bekend als de Kleine Wielen.

Zo het vaak het geval is zijn het (wederzijds) maar enkelen die het moeten verpesten voor de meerderheid.

Ik zal hier niet de soms moeizame weg neerzetten maar wel de uitkomst.

De Gemeente Leeuwarden legt de volgende locale maatregel op aan de HSV Leeuwarden.

• Van 1 april tot 1 oktober van 09.00 tot 20.00 uur mag er niet worden gevist in het gebied wat is aangegeven op de bijgevoegde kaart;
• Gedurende deze periode en tijdstippen mag er door de vissers niet worden gevoerd en mogen geen markers worden uitgelegd;
• Markers mogen blijven staan als er wordt doorgevist en als er niet wordt doorgevist moeten de markers vóór 09.00 uur worden verwijderd;
• De politie zal in het aangegeven gebied toezicht houden, handhaven en zo nodig overtredingen bekeuren;
• Vissers en naturisten verklaren zich tolerant naar elkaar toe te gedragen, mede ingegeven door het feit dat de aangegeven afstanden niet exact in het water zijn aan te geven.
• De HSV Leeuwarden heeft de gemaakte afspraken in haar Algemene Leden Vergadering meegedeeld, ook worden de gemaakte afspraken zowel geplaatst in hun ledenblad “de Fisker” en op het internetforum van de HSV Leeuwarden, ook zullen zij de “Karperclub de Kleine Wielen” informeren, publicatie in de Landelijke Lijst van Viswateren en de naturisten van “het strandje” zullen de gemaakte afspraken bekend maken op het internetforum “het strandje” en er zal op beperkte schaal worden geflyerd;
• De gemeente Leeuwarden neemt de voorgestelde maatregelen over en zal conform de gemaakte afspraken toezicht houden en zo nodig handhaven;
• Evaluatie zal na een half jaar plaatsvinden;
• Bij ( ernstige ) overtredingen zal eerder worden overlegd, meldingen worden doorgegeven aan de HSV zodat eerder kan worden bijgestuurd;
• Nieuwe afspraken zullen worden gemaakt indien partijen zich niet houden aan de gemaakte afspraken.

De gemeente Leeuwarden conformeert zich aan de gemaakte afspraken en zal er op toezien dat de partijen zich hier aan houden.

---------------------------------------

Het betreft hier het alleen voorste gedeelte van de Kleine Wielen bij het naturisteneiland.
Het is zinloos om te spreken over tolereren het is een officieel toegewezen eiland voor de naturisten.

Afbeelding
Vissen is een hobby, geen religie!
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

13-06-2007 18:30

Nou das mooi, is er toch een aantal mooie stekken niet meer te bevissen.
Jammer hoor dat het zo moet, waarom moeten een aantal mensen nou zo intolerant naar elkaar zijn?
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-06-2007 19:16

Je kunt het ook anders lezen tussen 20.00 en 09.00 uur mag je nog steeds vissen.
Karpervissen is tegenwoordig toch nachtwerk.

Maar ik ben het roerend met je eens, waarom en dan te bedenken dat dit niet het eind hoeft te betekenen alles valt en staat met het komend half jaar.
Lukt het niet wat dan? Boeien, intrekken ontheffing nachtvisregeling in dat gebied ik weet het niet maar dat is door ons (nog) wel tegengehouden.
Vissen is een hobby, geen religie!
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

13-06-2007 19:54

Ik zie wel dat er tussen 20.00 en 09.00 niet gevist mag worden maar ik weet nog van de laatste keren dat ik er zat dat er na 20.00 nog een aantal mannen hun rondje om het eiland zwommen.
Ben benieuwd of die nu voor 20.00 gaan zwemmen, of is het na 20.00 in een gezamelijke harmonische manier met elkaar omgaan?
Mogen de zwemmers zich voor 20.00 ook in het gebied van de karpervissers bevinden of moeten die op "hun"deel van de kaart blijven?Het zou toch eerlijker zijn dat er dan niet meer gezwommen zou mogen worden, dat is natuurlijk niet reel te noemen maar ik zie het nou eenmaal vanuit de karpervisser zijn ogen.

De karpervissers hebben dus gewoon een stapje terug moeten doen en als we niet uitkijken dan is het straks helemaal afgelopen op dat deel.
Of zie ik het verkeerd?
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-06-2007 23:00

Willen zij na 20.00 uur zwemmen moeten ze dat zelf weten maar dan is een klacht niet relevant meer.
Tussen 09.00 en 20.00 uur moeten zij zich in hun eigen gebied ophouden.

Een stapje terug zeg je, dat klopt maar dat hebben de vissers te danken aan bepaalde hobbygenoten, je wilt niet weten over hoeveel klachten het bij het meldpunt overlast van de gemeente gaat.
Noem het maar de prijs van de bekendheid van een recreatiewater ook omdat het soms niet eens van de locale vissers afkomt.

En inderdaad de gemeente heeft al gezegd dat ze de grond wel kunnen gebruiken, een dam erin dicht gooien en de ellende is over, het ging gekscherend maar toch.
Ik denk dan eerder aan boeien en eventueel een (plaatselijk) verbod op nachtvissen of terugtrekken van de ontheffing het onderkomen.
Het antwoordt ligt nu toch echt bij de vissers.

Verder wil ik er maar niet op ingaan een board leent zich niet voor inhoudelijke gesprekjes je mist namelijk een belangrijk onderdeel in de communicatie.
Vissen is een hobby, geen religie!
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

14-06-2007 02:04

Douwe,

Ben een Randstaddebiel.

Friesland is al 40 jaar mijn vakantie-land.

Moet echter wel kunnen vissen op Karper.

Kleine Wielen was bij gebrek aan ander/beter water mijn favoriete
stek.
Les gehad van de jou bekende tennisleraar, Sjors.

Zat bij de Wielen altijd aan het zandpad.

Mag dat nou wel of niet?
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-06-2007 10:23

Jan waar jij hebt zitten vissen wordt afgesloten wanneer dat precies gebeurd is niet bekend.
Maar er zijn wel meer plekjes waar jij kunt komen, indien je weer van plan bent te komen geef je maar een seintje, dan kan ik je ook vertellen of dat pad al is toegevoegd aan Aqua Zoo.
Vissen is een hobby, geen religie!
Plaats reactie