vianen vissers

jan nelder
Berichten: 60
Lid geworden op: 27-06-2004 16:02
Locatie: maarssen

16-05-2007 17:49

[quote="richard huiveneers"]he jongens

zoals ik lees begrijpen julie het niet precies. er word gezegd dat ik op een put alleen wil zitten. dat is niet waar maar op de put gaat het zover dat er 8 tenten staan dat is dus 8x3 henegls is 24 hengels dat past toch heel niet dan liggen alle lijnen door elkaar en in de knoop.

ik heb de put altijd al niks gevondenm van jongs af aan al en wat er ook gezegt word mij kan je niet overhalen om daar te vissen.

ik weet het zeker dat iedereen er zit voor een 48 ponder die maar 80 cm (weet niet precies maar veel zal het niet wezen. als die batuurlijk was moet die 110 cm minstens zijn.) lang is. ik weet ook zeker als ze die karper in een sloot zetten dat er iemand een camping begint aan die sloot. ik heb al een keer voorgesteld om die karpers over te zetten naar het kanaal, lek of middelwaard, daar hebben ze de ruimte. maar dan word gezegt door de vissers NEE DAN KUNNEN WE ZE NIET MEER VANGEN!

jongens geef aub toe vind je het nou eerlijk een mooie put. het mag hoor mij heb je er niet mee.

ER IS EEN DING: DIT IS NAAR NIEMAND LULLIG BEDOELD IEDEREEN MOET DOEN WAAR DIE ZICH ZELF PRETTIG BIJ VIND. SUCCES BIJ HET VISSEN IEDEREEN.

met vriendelijke groeten van richard.[/quote]



je heb nergres verstand van om akrpers over te plaatsen
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

16-05-2007 17:59

Jim,

De gemeente verpacht het gat samen met een aantal andere wateren in 1 huurcontract. Dit is een van de argumenten geweest van de vereniging De Reiger samen met de jurist van Sportvisserij Nederland hebben aangevoerd tegen de genoemde plannen. Wanneer er in de put niet meer mag worden gevist zou dit in de andere wateren ook niet meer mogen. Volgens mij is nog geen uitspraak in deze zaak.

Verontdiepen biedt in het begin waarschijnlijk wat stres voor de vissen. Als het is afgerond hoeft verontdiepen helemaal niet schadelijk te zijn, het kan zelfs beter zijn voor met name de karpers. De fasering die ze gebruiken komt ten gunste van de nog aanwezige vissen. Helaas is hier nog niet zoveel over bekend.
beetje bij beetje
marina davies
Berichten: 86
Lid geworden op: 29-03-2007 16:32
Locatie: The Netherlands

16-05-2007 19:34

Als ik het goed begrepen vanaf September 2007 t/m 2010 hoord ik dat je mag niet meer vissen in dat water als ik verkeerd ben mijn excuses voor.

ik hoor het wel.

op de vegardering met de gemeente en paar manden geleden zijn de 4 carp vissers aanwezig..leker veel ..ik had veel mense verwacht,

gr uit V---n !!!

Steve D
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

16-05-2007 22:50

he jongens

sorry voor de verkeerde dingen

ik hoop voor julie dat julie nog wel plezier hebben en ik hoop voor julie dat het goed komt met de put maar er is nog niks helemaal duidelijk. er zijn wel verschillende vergaderingen over geweest maar daar komt ook niet veel uit.

het enigste wat ik nu weet is dat ze de put in 3 fases gaan verontdiepen maar hoe is een raadsel. ik hoop dat de karpers blijven leven en dat uit eindelijk iedereen zijn plek weer kan vinden op de put

he jongens veel succes bij het vissen. als er vragen zijn hoor ik het nog wel.
mijn droom is uitgekomen
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

16-05-2007 22:53

weet je al waar je gaat vissen? :lol:

en doe de groeten maar aan jan :wink:
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

17-05-2007 09:05

ik weet het nog niet zeker maar ik denk op de put bij hagestein maar hier ga ik eerst goed peilen. ik heb op internet wel een sateliet kaart gevonden en toen zag ik een mooie grote zandplaat. ik ga zoiezo als het weer wat beter word weer op de linge zitten. dit blijft voor mij toch een van de mooiste visstekken.

op de linge word niet veel gevist hoor. je ziet nooit iemand en je leest er ook nooit wat over. ook zijn er bijna geen stekken aan de linge omdat heveel eigen landjes zijn van mensen of je moet een heel weiland door kruisen. met de boot kan je wel overal vissen.

ik doe jan zoemteeen de groetenm want ik zie hem straks

succes met vissen

richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-05-2007 09:39

Richard, op Hagestein is er ook geen vis die nog nooit is gevangen hoor. Bovendien is driekwart van de populatie dood gegaan na een uitzetting van wat kleine vissen.

Verder de tip om niet teveel met namen en gewichten te smijten, de betreffende wateren zijn namelijk niet berekend op grote toeloop en je doet de locals er absoluut geen plezier mee, maar dat is je nu wel duidelijk.

Goeie info krijg je vooral door zelf op onderzoek te gaan en locals te spreken. Gezien jouw eerdere postings wil je dat toch ook het liefst.

En dat je op het kanaal niks hebt gevangen, komt eerder doordat je iets verkeerd heb gedaan dan doordat er geen vis zit. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar met wat inzet kun je daar echt wel karper vangen.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

17-05-2007 10:15

bedankt voor de info maar hoe komt het dat er driekwart dood is. en er word nu nooit gevist na mijn weten vroeger hebben er alleen een paar mensen gezeten en die hebben wel gevangen. dat heb ik van jan gehoord. jan zei ook dat er meerval is uitgezet maar die zulen de karpers toch niet hebben op gegeten. en hoeft niet een karper te zijn die nooit is vast gehouden maar niet veel en op de linge is die kans vele malen groter dan op een put. ik vind put hagestein wel een hele mooi put. hoe zit het dan met die grote snoeken die er zitten want toen ik aan het peilen was knalde er nog een op de dobber voor de kant

richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-05-2007 11:51

Richard, er is daar al genoeg gevist hoor, ook recent. Waarschijnlijk door een virus o.i.d. die na de uitzetting in het water is gekomen is er veel vis dood gegaan. Verdere info over die put heb ik niet, maar er zullen ongetwijfeld grote snoeken zitten.

Gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

17-05-2007 11:55

bedankt kees

zijn er opnieuw karpers uitgezet ofzo. mischien een spiegelproject ofzo. het kan ook gebeurt zijn door de meervallen dat die een ziekte m,ee hadden. maar ik denk dat er wel gepaaid word op de put. en hoe weet men dat er zo veel dood is hebben ze ze zien drijven of aan de kant zien liggen. of zijn er een keer zieke vissen gevangen.

ik heb er trouwens nooit iemand zijn vissen en ook niet gelezen of gehoord aleen 1 iemand maar dat heb ik ook gehoord maar voor de rest niemand.

richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

17-05-2007 18:51

he jongens

ik heb een paar dingen (verkeerde) veranderd in mijn berichten ik hoop dat het zo weer goed gemaakt is. ik heb namelijk geen zin in ruzie op het board. veel succes en vang ze!
richard
mijn droom is uitgekomen
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

17-05-2007 22:56

richard huiveneers schreef:ik doe jan zoemteeen de groetenm want ik zie hem straks

succes met vissen

richard


dat wist ik :lol:

vandaar :wink:
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-05-2007 07:49

Ehm...

wat is eigenlijk ´verontdiepen´ ??? :-?

Prachtig woord hoor :D , maar staat niet in de dikke van Dale.
Verdiepen is dieper maken. verontdiepen dus ondieper maken?
Waarom wil de gemeente dat doen dan?


grt,

Paul
--------------------------------------------------------------
http://www.ghvdenhaag.nl/overdeghv/0000 ... 8d302.html
--------------------------------------------------------------
jim versluis
Berichten: 252
Lid geworden op: 09-01-2006 10:54
Locatie: breda

18-05-2007 08:54

He allemaal,

Marina, je hebt gelijk.
Bij de laatste raadsvergadering (speciale informatieavond) waren er idd maar 4 karpervissers en een aantal mensen van de visvereniging.

Spijtig genoeg interesseert het heel veel karpervissers die er vissen gewoon niet, jammer.


Zo ver ik op de hoogte ben is alleen de pacht van de put opgezegd (de gemeente bood de andere wateren die jij noemde namelijk aan als alternatief dus lijkt het me dat deze niet relevant zijn in de lopende gang van zaken).

Daarnaast lijkt het mij voor Richard echt heel relevant om eens wat aan te nemen van mensen (zoals Kees) die jou correcte informatie geven.
Je wilt toch informatie of niet dan?
Anders moet je het miisschien zelf maar eens gaan proberen en uitzoeken, gezien je leeftijd lijkt het mij dat je tijd zat hebt of niet?
Wat is er nu mooier dan iets zelf uitzoeken?


Verder wil ik nog even kwijt dat het bestand al fors op leeftijd is (en dus kwetsbaar) en het lijkt mij dat een dermate ingrijpende verandering in de biotoop van deze vissen in de eerste instantie geen positieve bijdrage gaat leveren. Ik hoop van harte dat alle mensen die zeggen dat deze verandering een positieve invloed gaat hebben gelijk krijgen.

Ook zullen de huidige bouwplannen ook niet echt bijdrage aan het natuurschoon.

MVG

Jim Versluis
De KSN is er ook voor jou!

Kwaliteit = TTB BAITS

Check: http://WWW.TTBBAITS.COM
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

18-05-2007 09:21

ze willen gaan verontdiepen omdat de put uit kwelwater van de lek bestaat. en als de lel stijgt stijgt de put ook. en dan is er een kans aan wezig dat er een wijk overstroomt. en als ze er nu grond in gooien is het moeilijker voor het water om er door heen te komen. dit heeft al vaak in de regionale kranten gestaan. maar na dat het verontdiept is mag er ook niet meer gezwommen worden omdat de water waarders dermate veranderen dat het niet meer verantwoord is om menmsen er in te laten zwemmen. het kan dan ook nooit goed wezen voor de vissen. maar omdat de vissen al op leeftijd zijn is het moeilijk om ze over te zetten omdat ze zeer gevoelig zijn. maar het is de gemeente vianen en die heeft altijd projecten die 10 jaar worden uitgesteld.

ik ben van de week wezen peilen op hagestein (had een dag vrij) en ik heb 1 mooie stek gevonden. ik ga het daar zeker een keer proberen

richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

18-05-2007 20:33

ej richard er word zeker wel veel op de linge gevist als je oplet zie je er genoeg zitten.Linge is een bekend water maar de mensen die er vissen smijten niet met gewichten en plekken.Die zijn dus slim bezig.

Remco
Gebruikersavatar
Marcel Boogert
Berichten: 76
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Locatie: Achthuizen
Contacteer:

19-05-2007 20:52

remco de koster schreef:Die zijn dus slim bezig.


:roll: ...dank u... :lol:
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

29-05-2007 19:48

Richard al wil je vissen vangen die geen namen hebben Ga dan naar de rivier. Je zit overal over te zeuren ga toch is over die drempels heen man . Neem anders vijver met koi's en ga daar lekker in vissen .
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

03-06-2007 12:41

richard huiveneers schreef:6: ik heb 1 optie en dat is put hagestein. ik vind dit mooi groot en er word weinig op gevist. maar er is zo weinig informnatie over dat je er echt op je eigen risico gaat vissen.


ik wil vissen vangen waar van de kans groot is dat ze nooit of weinig gevangen daarom ga ik meestal op de linge met een kennis. en daarom ben ik ook niet echt blij met spiegelkarper projecten geef mij maar mooie schub een stuk sterker en mooier.

richard


Dan ga je er toch juist zitten? Het word niet zomaar met de paplepel in gegoten...
Roy Wikkerink
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-11-2007 22:19
Locatie: Aalten

19-06-2008 12:31

heey richard,

misschien is het niet verstandig om zo over elk water te praten,
dit omdat er ook mensen zijn die hier wel vissen,en er goed vangen.
nu zijn al die punten wie je noemt misschien wel een uitdaging voor iemand anders.
wie zonder dit carpboard nooit bij dat water gekomen waren.
zodat de mensen wie er nu vissen er misschien wel extra ''last'' van krijgen.
ik spreek niet voor mezelf.

het lijkt me in dit geval verstandiger om dit via een pb te bespreken en niet in het openbaar.
zodat je met iedereen nog door een vispoortje kan

piepjes....
Shut Up Go Fishing!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

19-06-2008 15:59

En wat doe je zelf? je trekt een topic van een jaar oud uit de kast, zodat er opnieuw de aandacht op wordt gevestigd.

Over contraproductief gesproken...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

19-06-2008 18:40

Verplaatst naar Vissen in Nederland.