Lijst van viswateren

Plaats reactie
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

07-04-2007 15:12

Ik heb een vraag over het nieuwe vergunningen stelsel maar twijfel of ik die wel onder de juiste rubriek plaats :oops:

In iedergeval, ik ben lid van hoop op geluk nijkerk. Deze hoort bij de federatie randmeren (als ik he goed begrepen heb uit het boekje).

Nu wil ik a.s. maandag vissen in Elburg aan de gracht (volgens mij heet deze de oude gracht), maar weet nu niet of ik wel of geen aanvullende vergunning nodig heb. Ik heb het boekje doorgespit maar kan er niks over vinden. Ookal moet ik zeggen dat ik wat moeite heb met het lezen van dit boekje.

Weet iemand misschien antwoord op mijn vraag? Heb nu al een half uurtje lopen bladeren maar kom er gewoon niet uit :cry: :oops:
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

07-04-2007 18:02

als die gracht niet in het vergunningenboekje staat mag er volgens mij niet gevist worden.

verbeter me als ik het fout heb :roll:
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

07-04-2007 20:01

er is een rood deel, een blauw deel en een wit deel. Er mag daar gevist worden dat weet ik zeker.

Als het alleen met plaatselijke vergunning is hoort hij volgens mij in het rode deel te staan. Maar ik kan hem helemaal nergens terug vinden :-?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-04-2007 22:24

Beste Petertop, voor het mogen vissen in de gracht in Elburg heb je een Extra VISpas van de HSV in Elburg nodig.
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

11-04-2007 12:31

lekker dan, dan mag ik in de regio Helmond nergens vissen met mijn vispas...
ik denk dat als je steeds ergens anders vist nog redelijk veel geld kwijt bent, voor hier en daar een extra vergunning!
Ik heb in ieder geval al 6 bekeuringen aan mn broek hangen...
de 1e ambtenaar in functie zegt dat je links op de vijver mag vissen, en op het rechter gedeelte niet.
dan zit je op het linkse gedeelte te vissen, en dan zegt de ambtenaar in fucntie dat je rechts mag vissen en links niet...
maar ondertussen als wel 2 bekeuringen
je wordt van eht kastje naar de muur gestuurd...
ik snap helemaal niks meer van die vispas :oops:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-04-2007 00:21

Beste Mark, simpel gezegd is de VISpas alleen maar in plaats van de vergunning gekomen. Als je vorig jaar een vergunning van dezelfde HSV had als waar je nu de VISpas van hebt is er dus feitelijk niets veranderd en had je vorig jaar net zoveel of net zo weinig bekeuringen kunnen krijgen dan dit jaar...
gerwin van der heide
Berichten: 85
Lid geworden op: 06-11-2006 19:19
Locatie: elburg

12-04-2007 17:13

ik kom uit elburg
jij moet een andere vispas van de hsv poepenkolk kopen
maar let op je mag niet nacht vissen in de gracht


mvg gerwin


http://www.visallround-elburg.nl
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-04-2007 17:22

Beste Mark,

Kan je ook vertellen over welke vijver het gaat in Helmond of omstreken.

Controles in de regio Helmond, Veghel zijn met ingang van 2007 behoorlijk uitgebreid. Er zijn in dit gebied twee boa’s aangesteld door de Federatie ZWN actief. Ook werkt men er men controleurs die door hun aangesteld zijn. Op de lijst van viswateren staat vermeld op welke wateren, en plaatsen je mag vissen. Bijvoorbeeld de vijver aan de Rocade weg zal je in geen enkele lijst tegen komen, toch wordt hier veel gevist. De aanvraag vanuit de beheerseenheid ligt er bij het Waterschap AA en Maas. Lozing problemen vanuit het achterliggende industrie terrein is er de oorzaak van dat de toewijzing uitgesteld is.

Groet,
Peter
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

12-04-2007 21:49

gerwin van der heide schreef:ik kom uit elburg
jij moet een andere vispas van de hsv poepenkolk kopen
maar let op je mag niet nacht vissen in de gracht


mvg gerwin


http://www.visallround-elburg.nl


Nachtvissen doen heel veel karpervissers aan de gracht. Er wordt wel een beetje gecontroleerd op het nachtvissen met een tentje. Toch stonden er afgelopen weekend nog de nodige tenten rond de gracht.

Zonder tent loop je volgens mij heel weinig risico om gecontroleerd te worden (weet je zeker dat nachtvissen zonder tent ook niet mag).

Ik ben gecontroleerd op de dag dat ik ging vissen, ik had mijn vergunningen niet voor elkaar doordat ik niet op tijd wist welke ik nodig had.

De controleur twijfelde ook, maar hij dacht dat ik wel de goede vergunningen had. Mocht dus blijven zitten. Toch heb ik maar een dagvergunning gekocht. 2 euro is ook het geld niet :D . En ik wist inmiddels via Aart dat ik deze vergunning toch echt nodig had.

Van de controleur heb ik te horen gekregen dat ik na kon gaan waar ik met de vispas kon vissen door het boekje te raadplegen wat ik bij de grote vergunning had. Hoop dat ik dit boekje nog ergens heb liggen :wink:

Groetjes Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-04-2007 22:15

Petertop, zie http://www.poepenkolk.nl/ Daar kun je alles lezen!
gerwin van der heide
Berichten: 85
Lid geworden op: 06-11-2006 19:19
Locatie: elburg

13-04-2007 15:39

ik weet 100% zeker dat je in de gracht niet mag nachtvissen.
de controleurs doen er makkelijk over maar van de politie krijg je een bekeuring.



mvg gerwin

http://www.visallround-elburg.nl
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

13-04-2007 15:58

petertop schreef:
gerwin van der heide schreef:ik kom uit elburg
jij moet een andere vispas van de hsv poepenkolk kopen
maar let op je mag niet nacht vissen in de gracht


mvg gerwin


http://www.visallround-elburg.nl




Van de controleur heb ik te horen gekregen dat ik na kon gaan waar ik met de vispas kon vissen door het boekje te raadplegen wat ik bij de grote vergunning had. Hoop dat ik dit boekje nog ergens heb liggen :wink:

Groetjes Peter


Het is wel te hopen dat je het boekje nog ergens hebt anders is de hele zooi niet geldig ! :wink:
KSN
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-04-2007 19:56

Vraag je gewoon een nieuwe bij je HSV.
Vissen is een hobby, geen religie!
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

13-04-2007 20:19

Gerwin,

Je mag in de stadsgracht van Elburg alleen nachtvissen in de toegestaan-
de periode. Wel is het zo, dat er daar soms erg moeilijk gedaan wordt o-
ver welk nacht onderkomen dan ook, maar de controlerende instanties
staan in hun (wildkamperen) recht.

groetjes Benny
gerwin van der heide
Berichten: 85
Lid geworden op: 06-11-2006 19:19
Locatie: elburg

14-04-2007 18:20

je mag tegenwoordig niet in de gracht nacht vissen ook niet in de toegestaande periode ,ik spreek uit ervaring.


mvg gerwin

http://www.visallround-elburg.nl
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

14-04-2007 21:44

Gerwin,

Ik moet me sterk vergissen, maar volgens mij is nachtvissen in de gracht
van Elburg toegestaan in de daarvoor aangewezen maanden... Dit was
tenminste wel altijd zo.

Op de site van HSV De Poepenkolk zie ik het ook niet. Misschien dat ie-
mand anders duidelijkheid kan verschaffen...?!

groetjes Benny
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-04-2007 21:46

Benny, Gerwin, op de site van de Poepenkolk staat wel degelijk dat je in de 3 zomermaanden daar mag nachtvissen...
Kijk maar op de site en dan bij de button Nachtvissen!!!
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

15-04-2007 11:11

Nachtvissen of wildkamperen.

Nachtvissen (zo schrijft de Visserijwet voor) is toegestaan van 1 juni t/m 31 augustus. Niet toegestaan is echter kamperen buiten kampeerterreinen. Dit laatste is geregeld in de Wet op de openlucht recreatie.

Daar staat in artikel 15 lid 1:

Het is verboden ten behoeve van recreatief nachtverblijf kampeermiddelen te plaatsen of geplaatst te houden buiten kampeerterreinen waarvoor een vergunning, vrijstelling of ontheffing als bedoeld in artikel 8, eerste onderscheidenlijk tweede lid, of een ontheffing als bedoeld in artikel 13 is verleend, behoudens voor zover bij verordening door de gemeenteraad afwijking van dit verbod is toegestaan voor het plaatsen of geplaatst houden van ten hoogste vijf kampeermiddelen gedurende korte perioden.

Binnen de Gemeente Elburg zult u merken dat de politie u aan dit artikel zal houden: wildkamperen is niet toegestaan en in het gunstigste geval krijgt u te horen dat u zich onverwijld dient te verwijderen als u dat toch doet..Wat betekent dat dan voor nachtvissers: “ … ten behoeve van recreatief nachtverblijf kampeermiddelen te plaatsen…? Bent u aan het kamperen als u een bivvy of een ander soort tent opzet? En wat als u, met uw hightech apparatuur in actie, ligt te slapen? En misschien nog meer van dat soort onduidelijkheden.Eerst moet u weten wat kamperen dan wel is. Volgens Van Dale betekent kamperen: een kamp betrekken of betrokken hebben, (zich) legeren. Terwijl volgens die zelfde Van Dale (zich) legeren betekent: (zich) een ligplaats verschaffen.De politie Elburg zal zich houden aan hetgeen Van Dale over kamperen zegt. Dit betekent dus dat, wanneer u b.v. een tent of bivvy opslaat met daarin een ligplaats, of u zich op een zodanige wijze langs het water bevindt dat dit door de politie kan worden uitgelegd als kamperen (en dat is binnen de gemeente Elburg nu eenmaal niet toegestaan, behalve op de daarvoor aangegeven plaatsen), de politie u opdracht zal geven dit kamperen onmiddellijk te beëindigen. Uiteraard loopt u ook het risico van een fikse bekeuring!Wat mag u als nachtvisser in de opengestelde periode dan wel? Het komt er op neer dat wanneer u gewapend met uw hengels, stoeltje, paraplu en koffiekan langs de gracht en de haven gaat vissen, de politie u geen strobreed in de weg zal leggen.Hoe u er trouwens ook rekening mee dat naast het wildkamperen ook het parkeren op groenstroken verboden is? (Geen auto’s parkeren op groenstroken dus.)

(Opmerking: het is zeer waarschijnlijk dat de Wet op de openluchtrecreatie vanaf 2008 zal worden ingetrokken. De Gemeente Elburg zal dan zelf de regels moeten stellen. Hoe die dan zullen zijn moet worden afgewacht, maar dat die veel anders zullen zijn is niet te verwachten.)

Bron: HSV DE Poepenkolk

Aart,

Het staat er inderdaad! Ik had dat stuk al wel gelezen, maar had m'n bril
niet op... :)

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

29-04-2007 20:49

Maar waarom zou je uberhaupt in de gracht willen vissen??

Zo interessant water is het niet, zeker niet als je in Putten woont. waarom zo ver rijden voor zo'n simpel water?

Nachtvissen is daar ook helemaal niet nodig. Overdag kun je runs zat krijgen :wink:

Wel een leuk water om te oefenen met penvissen want dat lukt mij nog niet (tussenstand 29099 brasems :oops: )
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
cor bruynes
Berichten: 149
Lid geworden op: 28-10-2003 01:00
Locatie: elburg

29-04-2007 21:24

is niet veel mis met de gracht hoor,en peter jij hebt er anders ook aardig veel gevist als ik me niet vergis.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

29-04-2007 21:29

Cor, ik ben er 3 keer geweest op karper. Dit jaar ben ik er ook nog 3 keer geweest met de pen.

Vroeger heb ik er gesnoekt.

Voorderest zoek ik wel andere wateren op. De gracht is mij iets te makkelijk, en de vis is nou ook niet echt beresterk of zo.

Ik vind een water waar ik 5 runs op een dag krijg (op 1 hengel) niet bepaald interessant. Als van die 5 vissen er 3 een kapotte bek hebben heb ik er al helemaal geen zin meer in.

en over het nachtvissen, ik vind het helemaal niet gek dat dat daar verboden is.

tijdens het penvissen eventjes met de vuilniszak rondgelopen. Meer dan 3 euro statiegeld (en het is dat je voor bierdopjes geen statiegeld krijgt) en nog een aantal bakjes lood, kapotte tangetjes ed.

Echt niet leuk meer
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Plaats reactie