Slotvijver te Zeist

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

16-04-2003 12:56

Hallo,

ik ben nu pas een paar maanden in Zeist woonachtig. Ik heb voorheen in brabant gewoond (Beek en Donk, vlakbij Helmond.

Ik heb gehoord dat de slotvijver echt dressuurwater is.

Nu is mijn vraag of iemand weet of daar karpers zwemmen van meer dan 30 pond!
Of weet iemand wat de grootste/zwaarste karper is van de slotvijver?

Thanks
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

16-04-2003 13:22

Ga er eens vissen en maak eens een praatje met de locals daar.

Richard
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

18-04-2003 08:34

Ronnie,

Ik woon ook in Zeist en ken de slotvijver wel. Heb er slechts één keer gevist en weet dus niet wat de zwaarste vis zal wegen. Als je er wilt gaan vissen hoop ik voor je dat je van wandelaars, honden en fietsers houdt...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

18-04-2003 12:47

Ronnie,

ik heb veelvuldig op het slot gevist. Als je het op de juiste manier aanpakt kan je er goed vangen hoor.

ik weet wat de topvis is en ik weet ook wat er enkele jaren bij de zware winter is doodgegaan. Je moest eens weten, dat houd je niet voor mogelijk bij zo'n ondiep watertje.

Ik vis er zelf niet meer omdat ik uit Zeist weg ben verhuist in oktober maar ik kom er nog bijna iedere dag (ben net terug). Ik werk namelijk ook in Zeist. als je een keer meer wilt weten moet je mij maar even mailen dan maken we wel even een afspraakje ergens in Zeist.

Met vanavond in Zeist gaan stappende groet,
Frank
Laatst gewijzigd door Frank Avezaat op 23-03-2007 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

18-04-2003 15:20

Op 2003-04-18 08:34, schreef Mark Noorman:
Ronnie,

Ik woon ook in Zeist en ken de slotvijver wel. Heb er slechts één keer gevist en weet dus niet wat de zwaarste vis zal wegen. Als je er wilt gaan vissen hoop ik voor je dat je van wandelaars, honden en fietsers houdt...

Groeten,

Mark


Tja, die moeten maar ff om me heen, of ik ga pas laat in de avond en 's nachts vissen.

Maar dat mag pas vanaf 1 juni zeker?

Schijt aan gewoon gaan zitten en mischien wel lukken, anders een prent.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

18-04-2003 17:01

zou ik niet riskeren ronnie..

de controleur is aardig maar de politie zit vlakbij en komt vaak langsrijden.

vergunning is te koop bij Schuurman de Molen..

is de vergunning van de Zeister Hengelaars Vereniging. Betaal je ongeveer 20 euro met inschrijfgeld (ik heb er gewerkt)

nachtvissen is inderdaad vanaf 1 juni... eerder zou ik daar echt niet riskeren. Vooral met dit weer is vissen met de korst een uitgelegen kans op het slot. Ik zou niet zo snel met de piepers gaan zitten nu...
ben er gisteren nog even langs gereden... zag welgeteld 1 karper op een hotspot en voor de rest geen actie.

Groeten, Frank
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-04-2003 19:49

Staan die verkeersborden er nog steeds in het water ?
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Pim Roodbeen
Berichten: 17
Lid geworden op: 24-11-2002 01:00
Locatie: Zeist

19-04-2003 11:56

Het politie bureau is vlakbij maar ook een uitgaanscentrum en vooral vrijdag en zaterdag komt er nog al wat groepen jongeren langs het slot die kort van de drank of dope weleens lastig willen gaan doen.

Neem een stormpaal extra mee als je alleen gaat vissen...

Er staan geen verkeersborden meer in het water wel hier en daar wat "kunst" werken.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

19-04-2003 15:22

dat van de dorpsstraat (uitgaansgebied) is idd waar... even niet aan gedacht omdat ik daar iedere zaterdag zelf aanwezig ben.

Ligt pakweg 250meter van het slot af!!!
en inderdaad... er wordt veel gekloot laat in de nacht... na 04.00 uur kan je nog wel oppassen met groepen buitenlanders die richting de dorpsstraat trekken om te knokken. Die mogen namelijk de disco's niet in en komen daarom ruzie schoppen met anderen, om dat af te reageren.

gelukkig gaat mijn kroeggie om 3 uur dicht en kunnen we dan naar huis. (sow maar er was een vette band gisterenavond haha)

Pas trouwens op met het vissen bij de "kunstwerken", de karpers weten maar al te goed hoe ze hierdoorheen kunnen gaan om het je moeilijk te maken... heeft me meerdere malen een nat pak bezorgd.

Frank
Gebruikersavatar
Alexander Martens
Berichten: 113
Lid geworden op: 23-11-2006 22:27
Locatie: Utrecht

24-01-2007 16:40

Het is wel een tijdje geleden dat dit topic aan de praat was :wink:

wil ik er toch even op reageren ik woon ook in zeist nu en ben net een jaartje bezig met karpervissen.

Wilde ik toch graag p het slot vissen :D als jullie mij wat tips kunnen geven kwa stekken waar de dieptes liggen en aan welke kant je het best kunt zitten.

of er overlast is of je er kunt nachtvissen wat het bestand is.

alles is welkom :D

MVG alexander martens
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

24-01-2007 21:45

Alexander,

er is nog geen twee jaar geleden een massale vissterfte geweest op het Slot. Naar mijn weten zwemmen er nog een paar graskarpers, maar daar is het mee gezegd.

Ik weet alleen niet of er in de tussentijd vis is uitgezet, maar denk het niet eigenlijk

Frank
Pascal Krebbers

24-01-2007 23:33

heb begrepen dat ze de vissen van de oranje nassaulaan / plein (die 2 vijvertjes) die nu uitgebaggerd worden, in het Slot hebben uitgezet.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

25-01-2007 09:11

Mannen,

Heb even het topic verplaats naar Vissen in Nederland, daar leek het meer op zijn plaats.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Alexander Martens
Berichten: 113
Lid geworden op: 23-11-2006 22:27
Locatie: Utrecht

25-01-2007 19:26

Hee daar haha die nassau vijvertjes altijd lagguh ,, al die kerels die daar zitten te visse dag en dag uit met boilies en grote praatjes,en ze vangen maar 1 vis per maand ofso.

Als ik daar kom visse met mijn speciale aas vang ik per uur 8 vissen ofso.
Ben het zat daar en vind het zielig worde ik vang ze er elke keer weer uit.

Heb er zo'n 60 vissen gevangen zelfs de graskarpers en de grootste.

jammer dat er niks meer zwemt in het slot

Mvg
Gebruikersavatar
robert klapman
Berichten: 342
Lid geworden op: 11-01-2006 14:19
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

25-01-2007 20:38

Alexander Martens schreef:Hee daar haha die nassau vijvertjes altijd lagguh ,, al die kerels die daar zitten te visse dag en dag uit met boilies en grote praatjes,en ze vangen maar 1 vis per maand ofso.

Als ik daar kom visse met mijn speciale aas vang ik per uur 8 vissen ofso.
Ben het zat daar en vind het zielig worde ik vang ze er elke keer weer uit.

Heb er zo'n 60 vissen gevangen zelfs de graskarpers en de grootste.

jammer dat er niks meer zwemt in het slot

Mvg


zo jij bent echt een topvisser zeg.
weetje ik zou is gaan kijken voor een sponsor.
en misschien ff een telefoontje naar dynamitebaits.

we hebben de de nieuwe alijn danau gevonden :roll:



tsss bluffer
Robert

Niet zeiken,, Gewoon vissen!!
Gebruikersavatar
Alexander Martens
Berichten: 113
Lid geworden op: 23-11-2006 22:27
Locatie: Utrecht

23-03-2007 10:49

Weer een tijdje geleden ik wile alleen effe reageren op robert ,

Ik zeg het even die vijvers zijn denk ik 20 bij 50 meter ;) ,,dus het is zo gedresseerd daar ,,dat die pipo's met boilies niets vangen.

Zodra ik daar kwam met zelfgemaakte mix van hondebrokke of een leuke zinkend hondebrok op de hair tijdens de zomer ,,van je zo ongelooflijk goed.
Ik ving er toen 8 per uur en zat uitendelijk een beetje aan het eind van mijn lol daar. Al die mense die daar vissen denken dat ze het wel gaan doen en visse met popups enzo maar dat is voor niets.

Probeer et zelf eens ,zelfs een kereltje van 5 met een hondebrokkie op de bodem in de zomder gaat daar heelmaal los tussen de bolies :P

groetjes
Wesley Dubbc
Berichten: 97
Lid geworden op: 22-05-2006 13:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

24-03-2007 11:33

Ik heb ook daar gevist gewoon met een blikje mais mn vangst was een schildpad en spiegelkarper en op de korst een graskarper van 74cm
alleen die zag er inet zo best uit
over het slot heb daar wel is met een wedstrijd mee gedaan (vorens vangen)
ben toen 2e geworden
ik heb daar ook een karper beet gehad met de korf beste plek is denk ik
bij dat beeld, ringen in het water en in de kom van dat soort 'eilandje'
Plaats reactie