Mooi groot viswater in Zuid-Holland

Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

07-03-2007 09:31

als we het toch over noord-holland hebben waarom dan niet gelijk geen zuid-holland erbij, en dan doel ik hier vooral op plassen en meren.

paar die ik zoiezo ken is, valkenburgsemeer, klinkenberg, vlietlanden, kagerplassen..
"khad nou toch wel een run verwacht"
Gebruikersavatar
Martijn Zwart
Berichten: 123
Lid geworden op: 30-08-2006 21:39
Locatie: Zoetermeer

07-03-2007 09:50

Waar gaat dit bericht dan over ?
Karpervissers in en om zoetermeer kijk op http://www.carpclubzoetermeer.nl
Jôh, zèk nie amme kop met je riaulguppehagses
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

07-03-2007 10:12

het gaat erover of mensen nog leuke viswateren kennen in de omgeving Zuid-Holland, en dan hoeft dat niet persee een pb te zijn, als het om hele grote wateren gaat. zal er niet echt om vrezen dat er een run op die wateren komt, dat vind ik altijd zo overdreven..
"khad nou toch wel een run verwacht"
Gebruikersavatar
Martijn Zwart
Berichten: 123
Lid geworden op: 30-08-2006 21:39
Locatie: Zoetermeer

07-03-2007 10:21

Wat voor soort water zoek je ?
Makkelijk, moeilijk ??
Karpervissers in en om zoetermeer kijk op http://www.carpclubzoetermeer.nl
Jôh, zèk nie amme kop met je riaulguppehagses
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

07-03-2007 11:05

moeilijk, groot en het liefst geen troep .. winkelwagens, gedumpte troep etc., op google earth zijn opzich ook wel leuke watere te vinden. maar ik zou graag ervaringen van mensen willen horen, en ik doel hier op grote wateren he.. je kan uiteraard wel visvijvers gaan noemen.. maar dan krijg je uiteraard wel die run erop, en dan op een kleine oppervlakte.

en als je trouwens naar de klinkenbergerplas op google earth kijkt is het water een soort van lichtgroene kleur, vriend van me die in de buurt woont zei dat daar altijd oude troep en afval werd geloost
"khad nou toch wel een run verwacht"
rene mulder
Berichten: 88
Lid geworden op: 05-03-2007 13:48

07-03-2007 15:19

Noord aa bij Zoetermeer is wel aardig. Ook in de grachten bij den haag kan je mooie karpers pakken.Verder natuurlijk in de buurt bij Nieuwkoop. Succes!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

07-03-2007 21:16

Wat is groot?

In Z-H zijn veel openbare vaarwateren en die zitten verbonden met elkaar.
Bij elkaar aardig groot dus!
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

07-03-2007 21:42

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje doelloos om hier grote wateren in zuid-holland te posten, stap op je fiets, brommer of stap in de auto en zoek een mooi stekkie op. Of je pak gewoon je lijst van viswateren erbij die je bij de vispas krijgt. in zuid-holland is zoals gezegd genoeg openbaar vaarwater te vinden, niet al te moeilijk!

Robin
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

07-03-2007 22:52

Waar gaat dit heen zelf zeker te lam om met je ballen op de fiets te stappen of om google earth te openen.Ik weet niet hoe oud dat je bent want je kan ook nog met de scooter of auto rond gaan rijden.

vraag ook aan de moderators om allebij de topics over viswateren te verwijderen.

Sommige mensen stellen het ook niet op prijs als hun thuis water op het board komt.

Sorry voor mij taal gebruik maar vind het gewoon niet kunnen.

Remco
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

07-03-2007 23:17

Mitchel de Graaf schreef:
en als je trouwens naar de klinkenbergerplas op google earth kijkt is het water een soort van lichtgroene kleur, vriend van me die in de buurt woont zei dat daar altijd oude troep en afval werd geloost


het water is daar wel goed hoor, 2 jaar geleden schijnt er nog een spiegelproject geweest te zijn.

maar als je boven die groene plas kijkt, zie je nog een klein bruin plasje, dat is wel soort van gifplaats,

enne google earth is wel ontiegelijk oud, rond de klink is het nog 1 zandplaats met graafmachines, is al heel wat jaren niet meer.
en vlak erbij staat nog de manege die al 5 jaar geleden gesloopt is
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

08-03-2007 21:55

remco de koster schreef:Waar gaat dit heen zelf zeker te lam om met je ballen op de fiets te stappen of om google earth te openen.Ik weet niet hoe oud dat je bent want je kan ook nog met de scooter of auto rond gaan rijden.

vraag ook aan de moderators om allebij de topics over viswateren te verwijderen.

Sommige mensen stellen het ook niet op prijs als hun thuis water op het board komt.

Sorry voor mij taal gebruik maar vind het gewoon niet kunnen.

Remco


Precies Remco...
Het lijkt wel of alles op een presenteerblaadje aangeboden moet worden.
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

09-03-2007 09:37

mja ik ben 20, en ik vind het een beetje aanstellerij hoe jullie je hier gedragen, net alsof elke visser in nederland op dit board zit en dat water gaat checken.. en tsja sommige mensen in deze tijden hebben te weinig tijd om eventjes een rondje zuid-holland te rijden, echt de reacties van mensen alsof hun het water hun enigste heiligdom is, er zijn meer wateren.. ? complete aanstellerij. ik maak me niet druk dat mensen op water zitten van een aantal hectare waar ik ook zit, dan blijft het tenminste competitie. Maar dat zal wel aan het jaar 2007 liggen, Mensen vervreemden zich toch steeds meer dus dit verbaasd me ook niks.
"khad nou toch wel een run verwacht"
rene mulder
Berichten: 88
Lid geworden op: 05-03-2007 13:48

09-03-2007 15:08

Ik ben net op dit forum, maar ben het nu al zat. Wat een stelletje kleuters zeg. Als er wat i nfo gegeven mag worden, reageert een heleboel van jullie lekker volwassen. Lekker interessant doen over bepaalde wateren. Weet wel dat een groot aantal mensen 40 tot 50 uur werkt, kinderen heeft e.d. Ik ken ook mensen die niets doen behalve karperen ( 7 dagen per week!!) Zo kan ik het ook. En dan vol trots die grote showen! Ik wil niet iedereen over 1 kam scheren, maar het zijn altijd dezelfde die zo kinderachtig reageren op vragen. Gelukkig zijn er ook nog volwassen mensen waar je een normaal antwoord van krijgt. aan hebt.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-03-2007 15:20

Mijne heren pas geregistreerden welkom op het grote World Wide Web en de daarbij behorende forums.
Niemand gaat tegenwoordig meer op een forum dingen prijsgeven, dat is vernield door jullie voorgangers die er dankbaar misbruik van hebben gemaakt.
Neem het en geniet verder van dit forum of verdwijn, jullie ongenoegen laat de meningen toch niet veranderen.
Vissen is een hobby, geen religie!
rene mulder
Berichten: 88
Lid geworden op: 05-03-2007 13:48

09-03-2007 15:25

Hoezo nieuwkomers Douwe.. Er zijn mensen bij die al misschien 20 - 25 jaar op karper vissen. Die weten heus wel hoe ze met de natuur om moeten gaan.
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

09-03-2007 15:27

rene mulder schreef:Ik ben net op dit forum, maar ben het nu al zat. Wat een stelletje kleuters zeg. Als er wat i nfo gegeven mag worden, reageert een heleboel van jullie lekker volwassen. Lekker interessant doen over bepaalde wateren. Weet wel dat een groot aantal mensen 40 tot 50 uur werkt, kinderen heeft e.d. Ik ken ook mensen die niets doen behalve karperen ( 7 dagen per week!!) Zo kan ik het ook. En dan vol trots die grote showen! Ik wil niet iedereen over 1 kam scheren, maar het zijn altijd dezelfde die zo kinderachtig reageren op vragen. Gelukkig zijn er ook nog volwassen mensen waar je een normaal antwoord van krijgt. aan hebt.


Rene,

Je lijkt wel een beetje jaloers. Dat jij een drukke baan en kinderen hebt betekent nog niet dat mensen die ontzettend veel moeite doen voor hun visserij al hun geheimen moeten prijsgeven aan "den werkenden mensch", omdat die het te druk hebben met andere dingen.
Het is of het een of het ander hoor.

Gr. Ray

Ps ik moet ook vrij nemen om te kunnen vissen, so be it..
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

09-03-2007 15:40

he jongens

kan iemand mij vertellen wat het beste water van nederland is
ik wil hier graag gaan vissen :wink:
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

09-03-2007 15:51

http://www.observant.unimaas.nl/default ... /art09.htm

Zuid-Willemsvaart dus..

Succes! :wink:

Gr. Ray
Gebruikersavatar
erwin snaaijer
Berichten: 186
Lid geworden op: 09-03-2007 16:24
Locatie: hellevoetsluis

09-03-2007 17:11

haha ga je toch naar het haringvliet
rene mulder
Berichten: 88
Lid geworden op: 05-03-2007 13:48

09-03-2007 17:47

Ja.. dat zal het zijn jaloers...ppff echt weer een antwoord dat je verwacht. De groeten...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-03-2007 18:00

Rene ik bedoel met pas geregistreerden niets meer en niets minder dan wat er staat, in mijn reactie lees je nergens nieuwkomers.
Het heeft ook niets te maken met de ervaring van het vissen op zich.
Zo zit dit digitale wereldje nu eenmaal in elkaar.
Indien jij al zo lang op karper vist zou je moeten weten dat het verstandig is om je stekken en wateren te beschermen.
Weet je het niet dan mis je iets, of zie je iets niet, in de mentaliteit van de tegenwoordige karperwereld.
Vissen is een hobby, geen religie!
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

09-03-2007 18:16

Lekker kortzichtig Rene,

Je verwacht wel dat mensen die 7 dagen per week vissen al hun geheimen en vangsten prijsgeven.
Jij werkt 50 uur per week, ben je dan ook bereid een deel van je inkomen aan hen af te staan?

Precies, jij werkt hard voor je geld, dus dat doe je niet.
Deze vissers (die ik overigens niet ken) werken snoeihard voor hun dikke vissen (waar ze dan vol trots mee poseren). Moeten ze dit dan wel prijsgeven?

Bedankt!

mvg Ray
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

10-03-2007 01:01

enigste wat ik wou is een aantal reacties, als je toch zegt van ik wil niks prijsgeven dan hoef je toch ook geen reactie te geven.. sommige mensen maken zich daar niet zo druk om zoals ik zelf. ik ga me ook niet druk maken om het feit dat iemand dezelfde vis vangt als ikzelf.ik ben het meer eens met rene gezien het feit dat een groot water niet altijd dezelfde vissen binnenhaald vanwege de oppervlakte. Wie zegt namelijk dat ik op dezelfde stekken zit als de mensen die daar al eerder hebben gevist? zoiezo de reactie van "ben je te lam om daar heen te gaan".. nee maar misschien wel te lam om ergens in de middle of nowhere te voeren terwijl je voorderest weinig tijd hebt, en je graag toch een kans wil maken op een groot water in zuid-holland. Maar als jullie het hier niet mee eens zijn vind ik dat ook best, maar breng het niet zo tragisch.En het feit dat ik hier net op dit forum ben en een foto van 10 jaar geleden gebruik als avatar maakt me natuurlijk geen onervaren karpervisser.
"khad nou toch wel een run verwacht"
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

10-03-2007 18:43

Douwe,

tegenwoordig krijg je op het board alleen nog maar vragen zoals: Waar moet ik vissen, hoe moet ik vissen, welk aas, hoe diep, hoe breed en hoe kort.
Voor de topic frankrijk is het: een water met dikke vissen, niet te moeilijk, huisje aan het water, en als het kan ook nog de voedselservice zodat we helemaal geen poot meer hoeven uit te steken.

Het pionieren, zelf dingen uitzoeken, info trachten te vinden via kaarten, thuis op de tafel danwel google earth, daarna eventueel een informatieve vraagstelling op het board is tegenwoordig zeldzaam.

Als je hier na posting 400 met dezelfde vraag een keer geirriteerd op reageerd wordt je neus afgebeten.
Ik werk 50 uur per week, zorg dat ik kan vissen, zoek alles zelf uit en vang wel of geen vis, that's life.


ik refereer bij de reacties van de nieuwkomers op dit board naar de topic: een goede vriend is heengegaan...

succes.
Gebruikersavatar
erwin snaaijer
Berichten: 186
Lid geworden op: 09-03-2007 16:24
Locatie: hellevoetsluis

10-03-2007 21:28

ben het niet vaak met je eens maar nu wel de spijker op zun kop zoals je het formuleerd :wink: