recreatieterrein Slingeland, bij Hoornaar

Plaats reactie
robert van vliet
Berichten: 161
Lid geworden op: 22-08-2006 22:24
Locatie: zuid-holland

02-01-2007 11:03

recreatieterrein Slingeland, bij Hoornaar

is iemand bekend hier?
reed er pas langs onder welke vergunnig valt dit?
heeft hier iemand al eens op karper gevist ?

bedankt alvast Robert
het woord Cassien zegt toch genoeg
Arjan Brand1
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-01-2007 23:48
Locatie: Ridderkerk

07-01-2007 00:00

Hoi Robert,

Ik denk dat jij Recreatiegebied Slingeland bedoeld bij Groot Ammers langs de provinciale weg.

Ik heb er een paar keer gevist en op de dagvergunning staat dat het van H.S.V "de Graafstroom" is gevestigd te Molenaarsgraaf-Brandwijk en van H.S.V "De Alver"gevestigd te Giessenburg is.

Je mag niet overal vissen omdat de helft van dat gebied een vogelgebied is en daar is het verboden te vissen.

Dus ik hoop dat je hier wat aan hebt.
robert van vliet
Berichten: 161
Lid geworden op: 22-08-2006 22:24
Locatie: zuid-holland

07-01-2007 00:03

hallo arjan ik heb hier zeker wat aan en het klopt wat je bedoelt heb je er zelf ooit wat gevangen ??

gr robert
het woord Cassien zegt toch genoeg
Arjan Brand1
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-01-2007 23:48
Locatie: Ridderkerk

07-01-2007 00:08

Ik ben er pas 3x geweest :oops: :oops: en nee ikzelf heb niks gevangen een maat van me wel 24 pond, maar wij gingen meestal van 8:00 uur tot 11 uur in de ochtend.
robert van vliet
Berichten: 161
Lid geworden op: 22-08-2006 22:24
Locatie: zuid-holland

07-01-2007 00:12

oke bedankt voor je reactie

GR Robert
het woord Cassien zegt toch genoeg
Gebruikersavatar
dennis blokland
Berichten: 186
Lid geworden op: 15-09-2006 12:12
Locatie: hardinxveld giessendam

07-01-2007 10:33

beste robert

je kan ook een vergunning halen bij een doe hetzelf winkel Dik voormekaar in noordeloos
je mag er allen nachtvissen in de open pirioden en de controlen is niet mals
maar afgelopen zomer zijn de twee grootste vissen dood gegaan.
En het is een pittig en druk bevist water

mvgr dennis
http://www.ttbbaits.com
robert van vliet
Berichten: 161
Lid geworden op: 22-08-2006 22:24
Locatie: zuid-holland

07-01-2007 10:40

he dennis bedankt voor je info wel zonde he die 2 karpers dood?

mooie tekst heb je onderin staan.



p.s succes ook op het KK
het woord Cassien zegt toch genoeg
Gebruikersavatar
Ronald de Witte
Berichten: 116
Lid geworden op: 22-05-2002 02:00
Locatie: Z-H

07-01-2007 22:32

het zijn niet alleen de twee grootste die er dood zijn gegaan er zijn er meerdere dood dat is zwaar kl**** :evil: is inderdaad een pittig erg druk water
lijkt als het nacht vissen weer open gaat wel op KK tent aan tent :wink: .

vr gr Ronald
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

08-01-2007 00:48

wel gezellig zal er van de zomer ook eens proberen
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

08-01-2007 09:56

Wat je gezellig noemt... Ik vond dat er vorig voorjaar zo'n k*tsfeer heerste, dat ik er niet meer ben gaan vissen. Ik heb er twee jaar met veel plezier gevist, maar nu is Slingeland voor mij voorgoed verleden tijd...

Groeten JW
Run to the water.....
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

08-01-2007 12:27

hoezo kutsfeer leg eens uit als je wilt?
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

08-01-2007 14:41

- Mensen die elkaar geen vissen gunnen
- Mensen die je al jaren kent en gewoon tegen je liegen over hun vangsten
-Mensen die het hele water rondvoeren en dan gaan zeiken dat je op 'hun stek' vist
- Mensen die schitterende twintigers zonder foto snel teruggooien, want 'het is toch maar een kleintje, daar kom ik niet voor'...

De jaren ervoor was dit veel minder het geval, toen was het gezellig en kon je iedereen wel redelijk vertrouwen. In het najaar van 2005 vond ik de sfeer al minder worden, door mensen die stekken claimen enzo. En vorig voorjaar was ik het ineens zat!
Ook ben ik een visser die liever op een rustiger water vist.
Run to the water.....
Gebruikersavatar
Ronald de Witte
Berichten: 116
Lid geworden op: 22-05-2002 02:00
Locatie: Z-H

16-01-2007 21:04

Jan-Willem Kroon schreef:- Mensen die elkaar geen vissen gunnen
- Mensen die je al jaren kent en gewoon tegen je liegen over hun vangsten
-Mensen die het hele water rondvoeren en dan gaan zeiken dat je op 'hun stek' vist
- Mensen die schitterende twintigers zonder foto snel teruggooien, want 'het is toch maar een kleintje, daar kom ik niet voor'...

De jaren ervoor was dit veel minder het geval, toen was het gezellig en kon je iedereen wel redelijk vertrouwen. In het najaar van 2005 vond ik de sfeer al minder worden, door mensen die stekken claimen enzo. En vorig voorjaar was ik het ineens zat!
Ook ben ik een visser die liever op een rustiger water vist.




jan-willem je heb groot gelijk er hangt nu zeker een k*t sfeer ik heb er ook met veel plezier gevist maar voor mij is het ook over je zal me misschien alleen door de weeks nog een enkele keer vinden de weekenden is de laatste jaren vechten voor een plekkie daar hou ik ook niet van het is zonde van het water.
Gebruikersavatar
Remon de Zeeuw
Berichten: 76
Lid geworden op: 26-01-2005 21:33
Locatie: brandwijk

25-02-2007 08:37

Heren hier een reactie vanuit het bestuur van Hsv De Graafstroom
Ik kan jullie mededelen dat na alle ellende die we vorig jaar hebben gehad aan de plassen, er dit jaar flink gecontroleerd zal worden en dan niet alleen overdag.
Er zal worden gelet op:
Niet Voeren
Geen Partikels
Geen 3e Hengel
Geen tent
en geen nachtvissen buiten de 3 toegestaande maanden.

Bij overtreding wordt direct geschreven en bij herhaling worden de vergunningen in getrokken.
laat je niet tot ziekelijk gedrag mee slepen in je hobby
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

01-03-2007 15:59

niet voeren????
kijken jullie dan ook naar de witvissers?
of gaat het weer alleen om de karpervissers

juist door dit schrikbewind ben ik er nooit gaan vissen
dat er meerdere mensen aan het water zijn ala dat is te begrijpen
maar een beetje meer opvoeden en wat meer betrokkenheid creéren bij de vissers KAN een hoop problemen voorkomen!

de beide hsven zijn antie karper gericht althans dat heb ik gemerkt in de paar jaar dat ik in het bestuur zat bij de alver
als er dan eindelijk iets te gebeuren stond bleek er niemand thuis te zijn!
of werd het idee resoluut de grond in geboord door de lokals aldaar :wink:

een goede hsv zou zich sterk maken bij de GZH en gemeente om daar eindelijk eens een plan te maken naar de gzh om een vorm van pasjes nachtvisserij te maken
een maximaal aantal vissers met een pas ,maar dan wel goed laten reguleren onder de vissers zodat een ander ook aan de beurt kan komen al is het een jaar later
en niet op de wijze die hier bij het lingebos gehanteerd word,
hier zijn 15 passen die zelden vrij komen en dus de kans zeer klein is dat je er ooit mag vissen in de nacht :-?

ik ga voor een goede controle zonder directe boete's maar wel een opvoedende benadering
bij herhaalde overtreding alsnog een boete geven lijkt mij verstandiger

no hard feelings hoor Remon ,maar mij zie er zeker niet

ps, is die ouwe nu eindelijk weg uit de graafstroom?
mvg jn
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

02-03-2007 09:38

lekker watertje openbaar met de regels van een streng betaalwater suc6 mannen vant weekend weer lekker me ding doen beetje voeren enz.
Gebruikersavatar
Remon de Zeeuw
Berichten: 76
Lid geworden op: 26-01-2005 21:33
Locatie: brandwijk

02-03-2007 21:25

Jacco geloof me dat wij vanuit de verenigingen alles er aan proberen te doen om zoveel mogelijk voor mekaar te krijgen.
GZH geeft echter op geen van onze uitnodegingen gehoor om eens te komen praten over een oplossing of eventueel een pasjes regeling voor de vissers aldaar.
Maar gezien de toestanden die wij aan het water hebben gehad zijn wij genoodzaakt streng te controleren en te laten schrijven.
Aangezien er in het seizoen meerdere visser grote hoeveelheden ongekookte Partikels voerde en deze mannen niet te overtuigen waren over de gevaren van dit aas.
Ook werden er giga hoeveelheden vuil achter gelaten aan de waterkant
en vaak ook nog niet eens over een vergunning beschikte.
Voeren prima maar dan wel met mate en nu dus ook geen partikels meer.
Ook begon het meer op een camping te lijken dan op een natuurgebied.
Dus ja het is het een of het ander.
laat je niet tot ziekelijk gedrag mee slepen in je hobby
reyer prins
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-07-2008 16:45

21-07-2008 17:27

Hallo allemaal.
Heb zelf ongeveer 8 jaar op slingeland gevist en met veel plezier.Heb de vissen tot mooi formaat zien groeien.Ben er 3 jaar niet geweest en ga morgen eens proberen of het water nog steeds zo taai is.Hoop niet dat ik zulke misstanden tegenkom zoals jullie beschrijven want het was altijd heel gemoedelijk en met goed overleg kon ieder zijn visje vangen.J.W jammer dat je er niet meer vist maar zo te lezen heb je groot gelijk.Remon met een goede controle kun je de rotte appels er wel tussenuituit halen,radio's,kratten bier en wijven erbij.Laat de serieuze visser die in weer en wind in zijn uppie zit gewoon zijn ding doen buiten het nachtvisseizoen,je weet er alles van,we hebben in het verleden meerdere malen tegelijk aan de put gezeten.Hoop dat het snel weer zoals weleer word voor jullie,ikzelf kom er waarschijnlijk niet veel meer.
gr reyer prins
Gebruikersavatar
Samantha Visser
Berichten: 24
Lid geworden op: 13-05-2013 16:49
Locatie: Dordrecht

31-05-2013 15:39

Pfoe, wat lees ik nu allemaal! Wat is jullie ervaring nu, 5-6 jaar later? In 6 jaar tijd kan er heel veel veranderen... Mijn man en ik zijn er op aanraden van Harry van Hareco in Sliedrecht gisterenavond gaan kijken, en waren aangenaam verrast. Wij gaan hier zeker eens een poging wagen! Mooi gebied om in te vertoeven ook.

Ik ben benieuwd...
Benieuwd naar onze visavonturen? Volg ons dan op https://www.facebook.com/V2-fishing-406754636130791/!
Plaats reactie