Zandafgraving Maarn

Plaats reactie
randy uildriks
Berichten: 95
Lid geworden op: 25-03-2005 17:17
Locatie: Dorpje midden in t land

02-02-2007 16:41

Weet iemand of je er al weer mag vissen?
Dan ga ik daar mijn hengeltjes binnenkort even uitgooien.
Pascal Krebbers

03-02-2007 14:04

kijk hier eens op (met de zoekfunctie gevonden) :wink:
http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... ight=maarn
randy uildriks
Berichten: 95
Lid geworden op: 25-03-2005 17:17
Locatie: Dorpje midden in t land

04-02-2007 19:29

maar dit is wel van 2 jaar geleden
Pascal Krebbers

04-02-2007 22:32

Helaas lees dit maar eens staat op de onderstaande pagina

http://www.utrechtserecreatieschappen.c ... sbrief.htm

Zanderij Maarn komende jaren nog afgesloten
Het Recreatieschap Utrechtse Heuvelrug, Vallei- en Kromme Rijngebied is de beheerder geworden van de Zanderij in Maarn. In dit heuvelachtige gebied met waterplas langs de A12 is door de Nederlandse Spoorwegen jarenlang zand gewonnen. Nu de ontzanding is afgerond en de bodem van het terrein is schoongemaakt, krijgt het gebied een functie als natuurgebied waar in de toekomst beperkte recreatie mogelijk zal zijn.

In nauw overleg met de Vereniging Maarn Maarsbergen Natuurlijk is gekozen voor een natuurlijke vegetatieontwikkeling. Om de beplanting en de ingezaaide taluds tot ontwikkeling te laten komen, zal het gebied nog enkele jaren afgesloten blijven. Wel kunnen groepen onder leiding van een V.V.V.-gids het zwerfsteneneiland bezoeken.

Ontwikkeling tot natuur- en wandelgebied:

De eerste jaren is de vegetatie nog zeer kwetsbaar. Pas wanneer de oevers dichtbegroeid zijn (en zwemmen in de plas daardoor onmogelijk is gemaakt), wordt het terrein opengesteld voor wandelaars. Misschien komen er ook een fietspad en ruiterpad door de Zanderij. Zwemmen in de plas zal niet worden toegestaan, aangezien het water te diep is en niet voldoet aan de normen die de Provincie Utrecht aan zwemwater stelt. Bovendien zijn de oevers te gevaarlijk.

Met Rijkswaterstaat is afgesproken dat nog dit jaar de spoortunnel onder de A12 als faunapassage wordt ingericht en volledig wordt afgesloten voor bezoekers.

Toezicht:

Voorlopig zijn de ingangen van de Zanderij met hekken afgesloten. Toezichthouders gaan regelmatig surveilleren, om te controleren of het toegangsverbod wordt nageleefd. Deze maatregelen worden niet alleen genomen voor een rustige ontwikkeling van het groen in het gebied. Zij moeten ook voorkomen dat er overlast voor omwonenden ontstaat.

De succesvolle excursies naar het unieke zwerfsteneneiland (een Aardkundig Monument) gaan de komende jaren gewoon door. De aanmelding hiervoor verloopt via het V.V.V.-kantoor in Maarn.

20-12-2006[/url]
Sebastiaan van herwaarden
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-06-2007 12:27
Locatie: Ede

11-06-2007 13:56

Ik heb daar al mijn hengel uit gegooid.
Maar de boswachter is er daar ook als de kippen bij.
Als jij het over hebt om boetes van 1000 euro ofmeer tekrijgen moet je hier gaan vissen.
gr Bas
Plaats reactie