Wat zwemt er eigenlijk in de dommel (eindhoven)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

22-04-2003 17:02

Hoi ik vraag me wel eens af wat er in de dommel in eindhoven zwemt steeds als ik er langs fiets zie ik het mooie water liggen.

weten jullie hier mee van en weten jullie misschien ook goede stekken in de dommel

MVG,
kevin
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

22-04-2003 19:19

Ja hoor Kevin er zwemmen,schrik niet,vissen ongelooflijk he? :lol:

Wil
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

22-04-2003 21:37

nee !?!........echte.

Trouwens, de stroming is er heeeel erg sterk en er zijn nauwelijks meanders. De"stille stekken" die er zijn worden al jaren volgepompt met zware metalen, stront en wie weet wat nog meer illegale lozingen.

Maar ja,,,,ik zou zeggen proberen.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

23-04-2003 20:20

Hoi Kevin,

Dat van die lozingen is natuurlijk achterhaald,het Waterschap treed er gelijk tegenop.
Er worden regelmatig watermonsters genomen en gepubliceerd.
Van de AA krijg ik ze binnen, van de Dommel zal het niet anders zijn.
Er heeft net een fusie plaats gevonden, De AA, en de Dommel en de Maaskant zijn samen gegaan.
In de buurt van Boxtel wordt regelmatig gevist, en net als op de AA zijn het sterke knoepers.
Wat de stroming betreft, zal er eerst een druppel water moeten vallen.
Ik heb die wijsheid van mensen die het enquêteformulier in gevuld hebben.
Heb ik die van jou ook al gekregen??

Peter Otte
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

24-04-2003 18:48

Peter, of dit achterhaald is weet ik niet. Het is inderdaad veel beter geworden dan voorheen het geval was. Aangezien er nog steeds open rioleringen uitkomen in de dommel moen ze van mij wel eens daar monsters gaan nemen.

Hoe gaat het trouwens met het project ?
Mijn formulier heb je als het goed is al wel gekregen.

Jan
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

24-04-2003 20:56

Hoi Jan,

Open rioleringen, dat is niet mogelijk in deze tijd.
Wat wel kan dat er een overstort is, in een tijd dat er heel veel regen valt kan men dat niet snel genoeg afvoeren dat is volgens mij het probleem.
In het eerst volgende gesprek wat wij hebben met het Waterschap de AA komt dit zeker aan de orde.
Je tweede vraag hoe het met het Spiegelkarperproject gaat.
Komend weekeind ga ik vissen in België, op de terug weg verwacht ik weer verschillende vissers te strikken om het enquêteformulier in te vullen.
Dat werk alleen maar als ik dat ter plaatsen doe,anders gaat het bij het oud papier.
Je formulier is verwerkt,en gaat met de rest naar de NVVS waar het in een groter project verwerk wordt.

Peter Otte
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

24-04-2003 22:28

Vissen in Belgie, waarom dacht ik dat er een gesloten seizoen is ?
Of is dat zo'n meeting van de ksn ?
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

24-01-2007 17:59

even over vissen in de dommel....weet iemand hoe het zit met de visstand (karper) rond het idillische plaatsje sint oedenrode?

Ik vis nu voornamelijke op een dode tak van de dommel, zit enorm veel vis en ook heel wat leuke karpers. Der is afgelopen zomer zelfs een aantal honderde kilo's koi op uitgezet (niet geschikt voor verkoop en rijp voor de destructor) Deze is helaas bijna helemaal weggevangen (door vissers en snoeken) en verkocht of in vijvertjes in de achtertuin belandt. Heel jammer!!!

Ik weet dat stroomop- en afwaarts karpers van +/- 16 pond zijn gevangen (richting sint michielsgestel). Richting son en breugel zijn ook verschillende stekken die ik nog steeds wil gaan proberen. Ben er alleen nog niet aan toe gekomen, wegens tijdgebrek :S

Als er mensen zijn die op dat stuk (son t/m boskant/boxtel) vissen: ik ben benieuwd. Of mensen die ervaring hebben met 'de Stille Dommel' in Sint Oedenrode: ik lees et graag!

Mochten er nog mensen zijn dit opzoek zijn naar een vismaatje (met name in weekeinde en vakanties): ik ben nog vismaatloos? stuur even een pbtje of reageer even op dit forum.

houdoe

pieter
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

28-01-2007 22:12

Met koi uitzettingen moet je helemaal niet blij zijn, ze horen er niet thuis en kunnen nare ziektes overbrengen op je bestand. Het kan zelfs gebeuren dat zodoende 70 tot 90 procent van het bestand om zeep gaat. Nooit koi uitzetten dus!

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

01-02-2007 13:15

Hmmmm daar zit wat in! Ik heb er iig nog niet veel gemerkt van ziektes en problemen, hopelijk blijft dit ook zo.
jens van der struijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 19-09-2006 21:34
Locatie: esch

09-02-2007 17:37

op de dommel zwemmen best dikke jongens rond in zovere ik weet is de grootste 30 pond of zoiets en best veel 20ers ik zelf vis er bijna alleen maar op en heb er mooi visjes gevangen
Gebruikersavatar
Lennart Sprenger
Berichten: 187
Lid geworden op: 10-10-2003 02:00
Locatie: leusden

17-03-2007 17:07

Heel mooi water. Heb er zelf een jaar op gevist en mooie resultaten behaald. Mijn zwaarste is daar 25 pond. Ik heb de vis voornamelijk lang de oevers gevangen, daar waar lelies groeien.
Met deze verslaving wordt ik wel ouder dan 50!
Plaats reactie