Visvijver Bergeyk en Valkenswaard

Plaats reactie
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-01-2007 23:34

Ik zou dit jaar graag op een van deze 2 vijvers beginnen met karperen aangezien dat ik eens iets nieuws wil proberen. Heeft iemand hier misschien wat informatie over?
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

25-01-2007 08:05

hoi,

het complex in valkenswaard is een aanrader..
vis daar zelf ook regelmatig...
goed onderhouden...mooie bestand aan vis...
geen monsters..maar wel veel mooie spiegels en fraaie schubs
er zijn daar 3 vijvers..verschillende afmetingen..en bezettingsgraad
mocht je meer info willen..vraag gerust..

die andere vijver kan ik je helaas niet verder mee helpen
gr roy
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-01-2007 12:40

Wat kost een jaarvergunning? Een sportvisakte is ook een vereiste zeker, wat kost deze?

Dat het drie vijvers zijn weet ik maar welke vijver is meer naar karper gericht? Ik heb er enkele jaren geleden eens een middagje met de vaste stok doorgebracht. Ik weet dat er toen op de grootste vijver, deze die meer achteraan ligt, verschillende karpers van de zn aan het genieten waren.

Hoeveel karpers haal je gemiddeld op een middag boven? Wat voor aas gebruik je? Vissen is toegestaan met 2 hengels zeker? Mag nachtvissen? Is het op de vijver druk van karpervissers?

Alvast bedankt
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

25-01-2007 13:36

Lode,

de sportvisakte bestaat niet meer. Deze is vervangen door de VISpas.
Met vriendelijke groet,
Robert.
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

25-01-2007 14:11

hi,

http://www.hsvdevenbergen.nl

de website..
er mag bepaalde weekeindes genachtvist worden
elke vijver is geschikt voor karpervisserij..

gemiddeld per middag?
heb er vaak zat geblankt..maar ook meedere op een dag gehad..

blijft vissen he
gr roy

gr roy
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

27-01-2007 19:23

de site doet het niet...

het zijn echter zeer leuke vijvertjes met een leuk bestand.. ik heb er een tijdje een stukje onderhoud gedaan (vanauit gem valkenswaart) en toen heb ik ook ff de foto's bekeken die er in het clubhuis hingen met de gewichten erbij.. en het bestand verbaasde me nogal... er zit echt leuke vis op....


maruuuh als je in overpelt woont... wat ga je dan in hemelsnaam in nederland doen.. je woont vlak bij enkele van de mooiste wateren van de benelux..
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

27-01-2007 19:27

http://www.hsvvenbergen.nl/

deze wel hoop ik
gr roy
Gebruikersavatar
maikel v steensel
Berichten: 23
Lid geworden op: 26-08-2006 23:09
Locatie: valkenswaard

15-02-2007 19:57

Hé Lode,
Ik zit in de karpercommissie van hsv Venbergen een groep mensen die het karpervissen in goede banen probeert te leiden gezien er vroeger teveel gekloot is op de vijver door mensen die niets om vissen gaven. We hebben vorig jaar het nachtvissen mogen herintroduceren in overleg met het bestuur en aangezien alles goed is verlopen mag er dit jaar in de daarvoor vastgestelde maanden weer elk weekeind nachtgevist mogen worden. Er is genoeg te vangen en er zijn zelfs snelgroeiers uitgezet afgelopen jaar. Leuke vissen om te zien en we hopen ze snel door te laten groeien tot een mooi formaat. Je hoeft op onze vijvers geen grote gewichten te verwachten hoewel de kans op een 30er zeker aanwezig is. Er is altijd wel een karper te vangen op 1 van de 3 vijvers. En als ik moest kiezen tussen Bergeijk en Valkenswaard (wat een vergelijking) Valkenswaard dus. Het zit in Bergeijk al gauw vol zo klein is het en in Valkenswaard valt de drukte nog mee zeker bij het nachtvissen afgelopen jaar plaats zat en op elke vijver werd karper gevangen.

Mvg Maikel
Any fool can make money,
but show me someone who can make time.
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-02-2007 23:15

Dank je maikel voor de uitleg,

maar op de sites van beide verenigingen zag ik dat er op de vijvers van valkenswaard maar bepaalde weekends 's nachts gevist mag worden. Terwijl dat in Bergeyk er gedurende enkele maanden genachtvist mag worden.
Weet je toevallig ook meer over het Tipke in Maarheeze?

Gr lode
Gebruikersavatar
maikel v steensel
Berichten: 23
Lid geworden op: 26-08-2006 23:09
Locatie: valkenswaard

17-02-2007 16:55

Hé Lode,
Denk dat de website nog niet goed is bijgewerkt, want er mag dit jaar wel degelijk in de daarvoor aangewezen maanden (juni, juli, augustus)elk weekeind genachtvist worden. Met uitzondering van 2 weekeinden i.v.m. wedstrijden op de vijvers. Misschien dat je in Bergeijk alleen ook van ma t/m vr mag nachten dat weet ik niet. Maar wat je al eerder zei over drukte Bergeijk is nog altijd drukker dan Valkenswaard gezien de grote van de vijvers. Overigens niets tegen Bergeijk hoor ik ben er zelf ook wel eens geweest.
Van het Tipke weet ik dat er vorig jaar voor het eerst het hele jaar door genachtvist mocht worden. Ik heb hier zelf ook gevist een aantal jaren geleden. Ik heb me er wel vermaakt moet ik zeggen.
Mvg Maikel
Any fool can make money,
but show me someone who can make time.
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-02-2007 10:35

Dag Maikel,

en hoe zit het met de vangsten op de 3 verschillende vijvers. Een 40 ponder verwacht ik natuurlijk niet, maar het gemiddelde gewicht en gemiddeld aantal karpers dat per sessie gevangen wordt.
Weet je daar iets meer van?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
David van Lindt
Berichten: 25
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: valkenswaard
Contacteer:

18-02-2007 12:22

Hoi Lode,

Ik zal proberen je hier ook nog wat info te geven.
Een 20kg vis hoef je inderdaad niet bij ons te verwachten, maar zoals maikel al zei is er wel altijd de kans op een 15kg vis. Over de bestanden, op vijver 1 ( de vijver met het eiland ) denk ik dat het gemiddeld gewicht nu ongeveer rond de 12kg zit. Op vijver 2 ( de rechthoekige vijver voor het clubhuis ) ligt het gemiddeld gewicht een stuk lager. Dit is een vijver vooral gericht op de jonge en beginnende karpervisser waar veel actie te verwachten is. Op vijver 3 ( de grote vijver achter het clubhuis ) is het gemiddeld gewicht de laatste tijd iets gezakt door het uitzetten van kleine spiegelkarpers, maar als we deze eve buiten beschouwing laten zal het gemiddeld gewicht hier rond de 11/12kg zitten. Met op elke vijver dus de nodige uitschieters naar boven en naar onder.

De aantallen die je kan vangen per sessie.. das een beetje een moeilijke vraag om te beantwoorden omdat dat heel afhankelijk is van een aantal factoren. Over het algemeen valt er altijd wel een vis te vangen. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat ik regelmatig dagen heb gehad met tussen de 5 en 10 vissen, maar er zijn ook dagen dat je hard moet werken om 1 vis te vangen. Het blijft vissen en er is geen zekerheid.

Nog even over het nachtvissen, dit is inderdaad zoals maikel aangaf dit jaar uitgebreid naar elk weekend in de maanden Juni,Juli en Augustus, met uitzondering van 3 nachten in verband met wedstrijden. Dit hebben wij als bestuur besloten omdat het vorig jaar allemaal keurig verlopen is, en wij hopen en vertrouwen erop dat dat dit jaar weer zo zal zijn. Wel zijn er dit jaar weer een aantal controleurs bijgekomen om de zaken in goede banen te leiden. Het nachtvissen is alleen toegestaan als je in het bezit bent van een speciale nachtvisvergunning die van te voren aangevraagd moet worden en die dan via de post thuis gestuurd wordt.

Mochten er nog onduidelijkheden zijn hoor ik ze graag :)

Met vriendelijke groeten,
David van Lindt
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

25-02-2007 14:04

Hoorde onlangs dat de vijver van Valkenswaard onder de federatie van Limburg valt. Wat is hier de reden van aangezien de meeste omliggende dorpen/vijvers tot de federatie zuid-west Nederland behoren.

Verder is het nog niet zeker dat er in Bergeijk ook komend jaar gedurende de gehele week (mei t/m oktober) gevist mag worden. Dit is onlangs aangevraagd bij de verantwoordelijke instanties maar is nog geen uitsluitsel over gekomen.

Verder zal er in Bergeijk vanaf dit seizoen ook met een nachtvispasje gewerkt gaan worden is afgelopen vrijdag tijdens de jaarvergadering besloten.
Gebruikersavatar
gerard mesman
Berichten: 88
Lid geworden op: 20-05-2008 11:12
Locatie: Valkenswaard

25-05-2008 16:58

oud topic, weet ik maar zou toch graag wat recente info willen..

Wil zelf ook gaan beginnen met vissen, bij venbergen.
Zou graag wat info willen over aaskeuze, dressuur etc.

Las ook dat vijver 2 de "makkelijkste vijver" is?
Ik hoef ook niet zozeer de grootste vissen te vangen, als de kans maar zo groot is dat ik wat vang :wink:

Alle info is welkom :)

BVD!
Te koop: Winkler prins encyclopedie. Reden: Vriendin weet alles beter.
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

02-06-2008 20:50

eey gerard,,

ik vis nu al een tijdje op venbergen, dus ik denk/hoop dat ik je alvast een eindje op weg kan helpen. vijver2 is inderdaad de 'gemakkelijkste' vijver, dit komt omdat er gigantisch veel karper op zit, hierdoor word deze vijver ook druk bevist en kennen sommige vissen het trucje daar wel. erg moeilijk hoeft het daar niet te zijn, ik viste er vaak met particles(word weinig mee gevist daar) en hier ving ik aardig op. Op vijver1(met eiland) en vijver3(achterste vijver) is het iets moeilijker om te vangen, hier word meestal ook niet zo druk gevist als op 2 wat ik wel fijn vind. voor deze vijvers en in mindere mate ook voor vijver 2 geld: dat als je eenmaal op een goede stek vist het meestal wel moet lukken.
over aaskeuze hoef je eigenlijk niet moeilijk te doen, houd er alleen rekening mee dat de brasem ook lekker mee komt eten, vooral op vijv3 zitten er er veel en grote jongens ook! voor vijver 1 geld denk ik wel ongeveer hetzelfde.

mvg, thijs..
Gebruikersavatar
gerard mesman
Berichten: 88
Lid geworden op: 20-05-2008 11:12
Locatie: Valkenswaard

03-06-2008 08:56

Dankje, hier heb ik wat aan! :)
Ben van de week 2x weesten kijken s'avonds, met name vijver 2 zag je ze goed springen.
Volgende week een vergunning halen.
Wat is momenteel het record (voor alledrie de vijvers)?

Ben van plan over een week of 2, als ik wat nieuw materiaal aangeschaft heb, in de avonden te gaan vissen op vijver 2.

Twijfel nog tussen bollies, mails, pellets en tijgernoten.

Wat raad je aan?
Te koop: Winkler prins encyclopedie. Reden: Vriendin weet alles beter.
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

03-06-2008 20:18

over een record kan ik je helaas niets vertellen, er doen genoeg verhalen de ronde maarja dat zijn verhalen en dus heb ik er nogal mn twijfels over.
en als ik je een advies moet geven over aas op vijv2 >> tijgernoten!!!!!!,mais uit blik zijn ze ook niet vies van en pellets kan natuurlijk ok maar die worden zacht en trekken weer brasem aan, maar ook deze doen het daar super.
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

16-07-2008 21:48

Joost Bierens schreef:Hoorde onlangs dat de vijver van Valkenswaard onder de federatie van Limburg valt. Wat is hier de reden van aangezien de meeste omliggende dorpen/vijvers tot de federatie zuid-west Nederland behoren.

Verder is het nog niet zeker dat er in Bergeijk ook komend jaar gedurende de gehele week (mei t/m oktober) gevist mag worden. Dit is onlangs aangevraagd bij de verantwoordelijke instanties maar is nog geen uitsluitsel over gekomen.

Verder zal er in Bergeijk vanaf dit seizoen ook met een nachtvispasje gewerkt gaan worden is afgelopen vrijdag tijdens de jaarvergadering besloten.


das onzin :o
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

17-07-2008 09:30

das onzin


Het speciale nachtvispasje is er inderdaad nog steeds niet en zal er zover ik weet ook niet meer komen. Tijdens de jaarvergadering van 2007 werd hier echter wel concreet over gesproken. Dit had met name met de overlast van het nachtvissen in het seizoen 2006 te maken.

De laatste 1,5 jaar gaat het er gelukkig beter/rustiger aan toe (helaas qua aantal vissers niet) waardoor het speciale pasje er ook niet zal komen. Hier is namelijk tijdens de jaarvergadering van 2008 helemaal niet meer over gesproken.

Maar het lijkt me een goed idee dat je bijvoorbeeld volgend jaar ook eens naar de jaarvergadering komt, ben ik niet de enige karpervisser meer en valt er misschien nog meer te regelen. Of denk je dat het doordeweeks nachtvissen er ook maar zo aan kwam waaien? Om je een idee te geven. Tot en met 2005 mocht je in Bergeijk enkel in de weekenden vissen in de maanden juni/juli/augustus. Overigens zoals op de meeste vijvers in de naast omgeving. Duidelijk is dat er dus zeker iets te regelen valt met een klein beetje inspanning.

Beetje het manco van Bergeijk en waarschijnlijk van meerdere verenigingen, heel veel karpervissers maar nooit één te bekennen op een jaarvergadering o.i.d.

Gr. Joost Bierens
Gebruikersavatar
Ben Maas
Berichten: 63
Lid geworden op: 19-05-2007 23:04
Locatie: Helmond
Contacteer:

03-08-2008 12:24

Dit weekend met een paar maten geprobeerd. Leuke vijvers, liggen er mooi en netjes bij. Clubhuis met keukentje en toiletten bij de hand.

Op vijver 2 gevist. Maar 1 karper gevangen, meerdere brasems. Wel gezien dat 2 vissers met veel te licht materiaal 2 karpers verspeelden. Deze zwemmen nu rond met een haak in hun bek, De sukkels.... Een gast presteerde het om 3 kwartier met een karpertje "te spelen"omdat hij zogenaamd te licht materiaal had. Liet hem dwars door andere lijnen heen zwemmen. Nog grotere sukkel!

's morgens veel beter dan overdag!
Neem je zooi zelf mee!!
Plaats reactie