Put van balk oftewel plas lage weide

jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

05-04-2006 13:17

Wie kan mij hier iets meer over vertellen. Grote of kleine bezetting? Diep ondiep?
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

05-04-2006 18:22

niemand?
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
Gebruikersavatar
Harm Bakuwel
Berichten: 135
Lid geworden op: 13-10-2006 13:49
Locatie: Maarssen

15-12-2006 19:09

Het gat van Balk

Afbeelding

Voor zover ik er iets vanaf weet:

Het gat van Balk is een erg mooi water van ongeveer 5 Ha, maar......... heeft wel behoorlijke beperkingen.

Ik kom er de afgelopen 10 jaar regelmatig, maar ik ben pas sinds begin oktober op karper gaan vissen. Voor die tijd viste ik meestal op zee, en kwam alleen maar op dit meertje om mijn modelspeedboten te testen...... tot grote ergernis van de paar karpervissers die er soms zaten.
Kom je 'smorgens net uit je bifi kruipen, knalt er een klein bootje met 100 km/h voorbij.....of er vaart één of andere zot in een opblaasbootje midden op de plas om een stilgevallen bootje op te halen.

Afbeelding

Maar terug naar de vissen, want je wilde vast niet weten of je daar met kleine speedbootjes een beetje leuk kan varen....

Ik werd begin october toch een beetje aangestoken door de verhalen van Bert, en ben met mijn hengels daar voor het eerst op 10 oktober daar gaan zitten, gericht op karper.
Ik had op een mooie plek een boilie liggen, en naast een plompveldje een pen met een paar wormen.
Hoewel er op de boilie niets gebeurde, ging het met de worm beter. Binnen een half uur wat baarsjes en een voorn (ja, die zijn dol op een piertje) en een dikke platte. Bert had al gewaarschuwd dat mijn netje te klein was voor karper, maar ja, ik had nog niets anders.
De brasem in vergelijking tot mijn netje (toch eens een platte op dit forum :lol: )

Afbeelding

Tijdens het binnenhalen van de brasem kreeg ik een klant aan de telefoon :oops: (ik kon toch moeilijk zeggen: klant, ik bel je zo terug, ff een brasem lozen...) en met 1 hand is dat best nog wel moeilijk...
Afijn, klant tevreden, brasem weer terug, bosje wormen weer in het water, en 10 minuten later vertrekt het pennetje weer. Nog een platte, denk ik nog, maar toen ik aansloeg bleek het toch wat anders.......
:lol: :lol: :lol: Mijn eerste echt karper :lol: :lol: :lol:
Ik had eerder wel graskarper en zeelt gevangen, maar in de 37 jaar die ik nu al vis nog nooit en "gewone karper".

En nog een mooie ook!

Afbeelding

Het is me tot nu toe helaas nog niet gelukt om op deze plas een tweede te vangen, maar ze zitter er en ik blijf proberen (ik kom er net weer vandaan. Samen met Bert er een paar uurtjes zitten proberen 8), maar helaas....geen piepjes :x )

Terug naar de plas;

De plas heeft niet veel stekken waar je kunt zitten door erg dichte bosjes etc, en zeker nu er driftig aan een op / afrit van de A2 wordt gewerkt, blijven er ongeveer 5 stekken over. Het water is meteen aan de kant al behoorlijk diep (3 meter) en gemiddeld is de plas 4 meter diep. Er zijn wel een paar wat diepere plekken (5 - 6 meter). De bodem is kleiachtig en zeker in de zomer is het water behoorlijk helder.
Er zit niet veel karper, maar naar verluid groeien ze er wel snel.
Er zit wel veel snoek en behoorlijk wat witvis, en dus ook stevige platte....

Ik heb me deze winter ten doel gesteld om er in ieder geval nog één karper te vangen!!!!

Zoals je al hebt gelezen ben ik ook modelbouwer, dus heb ik inmiddels een bootje in elkaar geknutseld met dieptemeter, en ben de plas nu wat beter aan het verkennen. Bovendien kan ik nu mijn aas en voer op anders onbereikbare plekken krijgen dus ik heb goede hoop :P
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

15-12-2006 22:22

:o :lol: 8)
ff v==
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

16-12-2006 12:47

Bert

Een jaar of vijf geleden ben ik een aantal malen aan het Balken-meer aka de Put van Balk geweest.
Dit kwam omdat een aantal toenmalige collega's van mij daar visten.
Zij karperden nog niet zo lang op karper en heb ze toen wat begeleidt in het vissen aldaar.
Deze knapen wisten toch aardig wat karper te vangen.
Ik meen een vijftien stuks in drie maal vissen.
Ze hadden zelfs tweemaal hetzelfde rijenkarpertje binnen 24 uur.
Die van jouw lijkt er verdomt veel op :lol:
Toen waren de topvissen naar ik weet Appie Abces en de Kanaal-schub.
Het leek mij er niet echt moeilijk om karper te vangen.
Is er sterfte geweest?

met vis-vriendelijke groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

16-12-2006 13:34

Misschien dat Harm dat weet, HP.

Verder staan we nog aan het begin.
We weten de stek waar Harm er één ving en de plek waar we gisteren eventjes waren, ziet er ook veelbelovend uit.

Als je ondersteunende ideeën hebt, PB gerust...

Groeten van Bert.
ff v==
Donny nouris
Berichten: 144
Lid geworden op: 12-04-2006 23:28
Locatie: Maarssen

16-12-2006 15:48

Vis sterfte geweest zwemt niks meer.
Gebruikersavatar
Marc Henstra
Berichten: 241
Lid geworden op: 14-12-2006 12:09
Locatie: hoogeveen

16-12-2006 17:49

harm,

vraagje hoe krijg je die fotos op het forum boven je tekst?
Gebruikersavatar
Harm Bakuwel
Berichten: 135
Lid geworden op: 13-10-2006 13:49
Locatie: Maarssen

16-12-2006 23:01

Ik heb geen idee of er sterfte is geweest, maar (helaas) kan dat bijna niet missen. De spiegel die ik er ving, had 4 á 5 parasieten op zijn buik...knalrooie puntjes.

Is ook niet zo'n wonder. Onze goede vrienden van rijkswaterstaat :evil: zijn sinds vorig jaar bezig iets van een op / afrit naar de A2 te maken. Daarvoor is één kant van het meertje, wat prachtig met een berkenbosje, plomprand en riet was, compleet gemolesteerd. Er is pal langs het water een verhoging voor de weg neergelegd, en dat taluut loopt een meter of 8 het water in. Er is dus enorm veel losse omgewoelde grond in het water terecht gekomen, met alle gevolgen vandien, zoals parasieten :cry:
Bovendien wordt er regelmatig grondwater uit de bouwputten in gespuid.

Donny, hoe weet je dat en wanneer was dat? Vertel eens wat meer....

Marcie, zet je fototje ergens op het internet en verwijs hiernaar met [img]url[/img]
op de plek waar je het in je tekst wilt hebben...
Donny nouris
Berichten: 144
Lid geworden op: 12-04-2006 23:28
Locatie: Maarssen

17-12-2006 16:46

Echte visbestand is weg zwaarste was toen die tijd 16kilo.
2a3 jaar zijn er wat spiegeltjes uit gezet,maar niet veel
Er kom nu een weg langs en alles is weg gevaagd
Jurrien als ik jou was zal ik maar door zoeken naar een ander water.
Zonde van je tijd.
Ook zit je er niet echt veilig midden op industrie gebied.
Er zijn in het verleden genoeg dingen gebeurt wat niks met vissen te maken heeft.
Ook jurrien snap ik niet waarom vraag of het diep is.
Zelf alles uit vogelen heb je meest aan.

succes
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

17-12-2006 17:49

wrom mot me thuus watertjuh nu op ut net.. :cry: tis al druk zat!!

er zit geen vis ik zit er op brasum.
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

17-12-2006 17:50

Harm Bakuwel schreef:Het gat van Balk

Afbeelding

Voor zover ik er iets vanaf weet:

Het gat van Balk is een erg mooi water van ongeveer 5 Ha, maar......... heeft wel behoorlijke beperkingen.

Ik kom er de afgelopen 10 jaar regelmatig, maar ik ben pas sinds begin oktober op karper gaan vissen. Voor die tijd viste ik meestal op zee, en kwam alleen maar op dit meertje om mijn modelspeedboten te testen...... tot grote ergernis van de paar karpervissers die er soms zaten.
Kom je 'smorgens net uit je bifi kruipen, knalt er een klein bootje met 100 km/h voorbij.....of er vaart één of andere zot in een opblaasbootje midden op de plas om een stilgevallen bootje op te halen.

Afbeelding

Maar terug naar de vissen, want je wilde vast niet weten of je daar met kleine speedbootjes een beetje leuk kan varen....

Ik werd begin october toch een beetje aangestoken door de verhalen van Bert, en ben met mijn hengels daar voor het eerst op 10 oktober daar gaan zitten, gericht op karper.
Ik had op een mooie plek een boilie liggen, en naast een plompveldje een pen met een paar wormen.
Hoewel er op de boilie niets gebeurde, ging het met de worm beter. Binnen een half uur wat baarsjes en een voorn (ja, die zijn dol op een piertje) en een dikke platte. Bert had al gewaarschuwd dat mijn netje te klein was voor karper, maar ja, ik had nog niets anders.
De brasem in vergelijking tot mijn netje (toch eens een platte op dit forum :lol: )

Afbeelding

Tijdens het binnenhalen van de brasem kreeg ik een klant aan de telefoon :oops: (ik kon toch moeilijk zeggen: klant, ik bel je zo terug, ff een brasem lozen...) en met 1 hand is dat best nog wel moeilijk...
Afijn, klant tevreden, brasem weer terug, bosje wormen weer in het water, en 10 minuten later vertrekt het pennetje weer. Nog een platte, denk ik nog, maar toen ik aansloeg bleek het toch wat anders.......
:lol: :lol: :lol: Mijn eerste echt karper :lol: :lol: :lol:
Ik had eerder wel graskarper en zeelt gevangen, maar in de 37 jaar die ik nu al vis nog nooit en "gewone karper".

En nog een mooie ook!

Afbeelding

Het is me tot nu toe helaas nog niet gelukt om op deze plas een tweede te vangen, maar ze zitter er en ik blijf proberen (ik kom er net weer vandaan. Samen met Bert er een paar uurtjes zitten proberen 8), maar helaas....geen piepjes :x )

Terug naar de plas;

De plas heeft niet veel stekken waar je kunt zitten door erg dichte bosjes etc, en zeker nu er driftig aan een op / afrit van de A2 wordt gewerkt, blijven er ongeveer 5 stekken over. Het water is meteen aan de kant al behoorlijk diep (3 meter) en gemiddeld is de plas 4 meter diep. Er zijn wel een paar wat diepere plekken (5 - 6 meter). De bodem is kleiachtig en zeker in de zomer is het water behoorlijk helder.
Er zit niet veel karper, maar naar verluid groeien ze er wel snel.
Er zit wel veel snoek en behoorlijk wat witvis, en dus ook stevige platte....

Ik heb me deze winter ten doel gesteld om er in ieder geval nog één karper te vangen!!!!

Zoals je al hebt gelezen ben ik ook modelbouwer, dus heb ik inmiddels een bootje in elkaar geknutseld met dieptemeter, en ben de plas nu wat beter aan het verkennen. Bovendien kan ik nu mijn aas en voer op anders onbereikbare plekken krijgen dus ik heb goede hoop :P





model boot zekers irritant jah..
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

17-12-2006 17:52

Door dit soort zooi op het internet word ik echt gewoon naar van. Ga lekker info hier geven harm goed bezig!! NOT.

Zoals wat ik net al zei het is al jagen voor een stek!

En door dit soort verhalen bah
Gebruikersavatar
Harm Bakuwel
Berichten: 135
Lid geworden op: 13-10-2006 13:49
Locatie: Maarssen

17-12-2006 18:59

@ Patrick:
Ja...dit soort verhalen ja... :( vissterfte..

en wat loop je nou te sputteren.... dit is toch "Vissen in Nederland", waar mensen info uitwisselen over stekken etc....
Of moet dit forum maar worden geschrapt?

Ik ben hier net nieuw, en ook wat karpervissen aangaat, dus misschien "heb ik geen recht van spreken", maar ik vind het karperwereldje wat dit aangaat tot nu toe behoorlijk zielig, of liever gezegt: ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke!
Uiteraard een hele hoop positieve uitzonderingen, laat ik dat vooral niet vergeten.

Vertel vooral niks! Niet waar, niet wanneer, niet hoe en niet waarom, want anders pikt'ie MIJN stek in, en vangt'ie MIJN vissen.

Dan ga jij toch op ZIJN stek zitten, en ZIJN vissen vangen?? of op een van de vele andere prachtige plekken die wel beschikbaar zijn.....

Ik word schijtziek van al die reakties op dit forum zoals: gebruik search, ga googelen, en god mag weten wat nog meer. Een forum is om informatie uit te wisselen. Als je die niet wilt geven, reageer dan niet.

Als nu half nederland plotseling op Lage Weide komt vissen, ga je toch naar Maarseveen, Wilgenplas, Vecht, Uraniumkanaal, Loosdrecht of whatever!

:roll:

model boot zekers irritant jah..


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

17-12-2006 19:30

vind je het gek als het op me thuis putje alleen maar drukker word en drukker. vrijheid van meingsuiting heet dat ik mag zeggen wat ik wil en anderen ook.

vissen op balk is onmogelijk met al die gasten die overal vandaan komen. En dan word er nog eens een topic over geopent ook. Leuk voor de locals joh. En dat geld niet alleen voor deze put maar ook voor de andere in ons land.
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

17-12-2006 19:31

Harm,

Als je er schijt ziek van word waarom ben je dan nog op het forum.. Denk eens logisch naar.
Gebruikersavatar
Harm Bakuwel
Berichten: 135
Lid geworden op: 13-10-2006 13:49
Locatie: Maarssen

17-12-2006 19:49

Als je er schijt ziek van word waarom ben je dan nog op het forum.. Denk eens logisch naar.


Omdat ik graag informatie wil opdoen, en hetgeen ik weet met anderen wil delen.

Wat doe jij dan op een forum?
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

17-12-2006 20:03

Geen wateren bekend maken......... Je kan ook gewoon aan de lokalevisser op de plas info vragen. Kom je veel meer te weten dan hier hoor.

Zelf uitvogelen!! Dat is nog steeds het beste heb ik ook moeten doen.
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

17-12-2006 20:06

@ HPE,

Hans appie is al 4 jaar niet meer gevangen.

Dood of over gezet.

Kanaalschub heb ik vorig jaar nog weten te vangen.
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

17-12-2006 20:17

Zit de kanaalschub er nog?

Morgen ff een touringcar regelen...
ff v==
Gebruikersavatar
Harm Bakuwel
Berichten: 135
Lid geworden op: 13-10-2006 13:49
Locatie: Maarssen

17-12-2006 20:29

Morgen ff een touringcar regelen...


Voor de tour wil ik graag boeken, maar kan ik met eigen vervoer??? :lol:

Geen wateren bekend maken
Hmzzzz, ik vroeg wat je wel deed, niet wat niet... :-?
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

17-12-2006 21:02

zoek het lekker uit.
Gebruikersavatar
Harm Bakuwel
Berichten: 135
Lid geworden op: 13-10-2006 13:49
Locatie: Maarssen

17-12-2006 22:09

I rest my case...
jan nelder
Berichten: 60
Lid geworden op: 27-06-2004 16:02
Locatie: maarssen

17-12-2006 23:17

Harmpie snap het nog niet helemaal 8)
Ik vis er tog niet meer veel betere wateren in de buurt.
En aan die kanaalschub is ook niks bijzonders op 15kilo
Gebruikersavatar
Harm Bakuwel
Berichten: 135
Lid geworden op: 13-10-2006 13:49
Locatie: Maarssen

17-12-2006 23:34

jan nelder schreef:Harmpie snap het nog niet helemaal 8)
Ik vis er tog niet meer veel betere wateren in de buurt.
En aan die kanaalschub is ook niks bijzonders op 15kilo


bedoel je: Harmpie snapt het nog niet helemaal
of
Harmpie, ik snap het nog niet helemaal

En aan die kanaalschub is ook niks bijzonders op 15kilo

LOL...voor mij wel...mijn pr is tenslotte "maar" 18 pond.
Mja, na 2 maanden vissen en 10 karpers verder ben ik erg tevreden :P

en als maanden ploeteren op een plas er een 30 ponder bovenkomt.....kan ik mijn geluk niet op!

Maarre....vertel eens...betere wateren????? Mag in een pb, als de rest het niet mag weten :D