vissen rond om enkhuizen

Plaats reactie
joris hermans
Berichten: 11
Lid geworden op: 13-12-2002 01:00
Locatie: enkhuizen/ijmuiden

03-01-2003 16:59

wie kan mij wateren vertellen waar karpers tot over de dertig pond zijn te vangen in een straal van 40 kilometer rond enkhuizen ik bedoel niet het ijselmeer daar kan je altijd wel dertigers vangen alleen dit is moeilijk om hier vissen op je stek te krijgen maar als er iemand is die weet waar grote karpers te vangen zijn hoor ik het graag alvast bedankt mede karper gekken
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

03-01-2003 18:04

In mijn dromen zie ik er altijd genoeg zwemmen :grin:

Zoek en gij zult vinden, maar onthoud, de dertigers zwemmen niet hier op het board, maar in het water. Dus zoek je verkeerd!!!
martijn holsderver
Berichten: 12
Lid geworden op: 03-01-2003 01:00
Locatie: grootebroek

04-01-2003 18:19

joris je moet gewoon lang zoeken. veel succes
Jeroen Leuven

04-01-2003 21:54

Joris,

Die zitten er niet.
Ik heb jaren in Bovenkarspel gewoond.
De grootste karper die ik weet is 27 pond.
Wellicht dat die een paar ons gegroeid is.
Misschien zitten ze er wel maar mijn advies luidt "zoekt en gij zult vinden"
Maar niet in de buurt van Enkhuizen.

Gr.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-01-2003 22:59

Je hebt een prive bericht:

Joris,

Die zitten er wel.
Ik heb jaren "boven" Karspel boven "Enkhuizen" gewoond en wel in "Andijk" alwaar een fantastische karperput ligt. De grootste karper die ik weet is 27 pond en 15,1 ons. Er vissen daar nooit echte karpervissers dus daar heb je al geen last van, je zult je er echter nooit vervelen aangezien er altijd wel mede-vissers aanwezig zijn. De gevulde koeken zijn trouwens ook van goede kwaliteit en de soep laat ook niet te wensen over.
M.a.w. Je hebt al gevonden zonder te zoeken.
P.s. Niet verder vertellen hoor!!!!!
Met gratis groet,

John
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

05-01-2003 12:31

oh die horroput, tjongejonge wat een zielig water is dat zeg... ik ving karpertjes in de sloten om de put heen met het pennetje die er duidelijk uitgezet/gered waren ze konden nog net een maiskorrel naar binnen krijgen?)))) bweeh, dan heb je de put in Enkhuizen zelf nog, ook dikke ellende ik heb er zelf jaren gevist totdat ze er vissen uit het IJsselmeer gingen uitzetten -dikke dertigers voor de nieuwsgierige, vlug rennen jongens anders zijn de vergunningen op!!!- maar maak je geen illusies mannen de dertigers namen al vanf het moment dat ze het water raakte fors in gewicht af of stierven er snel!!!!!! vb mei uitgezet een 34p vis, een maat van mij ving die vis in de spekmaand oktober op 26p!!!!!!! Tis te zielig voor woorden en doodzonde van die Ijsselmeer beauty's zoveel zwemmen er nu ook weer niet in verhouding.

-maar goed in de Zuigerplas (lelystad,binnen straal van 40km toch?) zwemmen mooie karpers en is ook erg mooi water! En bij ons op het kanaal zwemmen er 2 haha maar moet je eens kijken hoeveel water dat is bij elkaar)))

-zeg John was jij niet diegene die 'zo ontzettend goed' had gevangen/geslacht -dekilo's vlogen om de discussieb.-oren op het veluwemeer, waarom geef je deze jongen die tip niet om daar of op het IJsselmeer te gaan hengelen, misschien heb ik de verkeerde John tegenover me hoor ik hoop het voor je hihi.

gr ray en suc6
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

05-01-2003 13:27

Ja Raymond die slager was ik, (m'n postings deed ik dan ook steevast op woensdag)al moet dat al een tijdje geleden zijn want m'n postings gaan allang niet meer gepaard met kilo's. Ik heb nu een digitale weegklok die begint met "mudjes" maar meestal moet ik in "tonnetjes" wegen.

En de reden dat ik deze echte karpervisser niet naar het IJselmeer verwijs is simpelweg omdat hij duidelijk aangeeft dat ie er daar te veel moeite voor moet doen.

Trouwens dat Veluwemeer ligt toch in de Betuwe? Of ben ik in de war met het Betuwemeer?

"The Texas Chainsawmen" :cool:
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

05-01-2003 14:45

John,

ik begin echt begrip te krijgen voor je haagse humor :grin:

"The shining"
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

05-01-2003 15:06

Hans,

Op begrip zit ik niet echt te wachten, ik ben inm. al zo ver in de strond geduwd dat zelfs de firma "Blansjaar" al niet meer komt als ik hun hulp inroep.
Als je het alleen maar weet te waarderen ben ik al tevreden.
Greetz,

"Rainman"
Jeroen Leuven

06-01-2003 16:59

John,

Vergeet je die put in Enkhuizen niet (af te zeiken)

Gr.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

06-01-2003 20:11

Jeroen,

Ken geen put in Enkhuizen aangezien ik er nooit geweest ben ( ik ben m'n hele leven al woonachtig in Z-H) dus kan ik 'm ook niet bekritiseren (afzeiken).Iets wat Raymond Hakkert in z'n posting hierboven trouwens wel gedaan had.Ik vind overigens niet dat je mijn constatering van het feit dat dit "bagger-depot" nog steeds als (betaal)viswater wordt geexploiteerd niet als "afzeiken" mag afdoen. Gewoon realiteit, niets meer en niets minder. Ach wat zit ik toch te ouwehoeren het is wel degelijk afzeiken, en terecht naar ik meen.
Groet,

John
Jeroen Leuven

07-01-2003 10:30

John,

Weet je wat het is, ik hoor iedereen maar klagen en klagen en daar kan ik slecht tegen.
In de tijd dat ik actief in Andijk viste en dan praat ik over 15 jaar geleden was het nog niet een "bagger-depot" en ving ik daar mooie vissen.( geen andre van duintjes )
Op een of andere manier is de klad er in gekomen, waarschijnlijk een wanbeleid.
Maar weet je wat nu het probleem is, een ieder schreeuwt en als puntje bij paaltje komt ze toch weer op dit soort wateren gaan vissen want "het vangt zo lekker weg".
Die put in Enkhuizen dat is een verhaal apart.
Wat ik weet is dat daar een bacterie in het water heeft huisgehouden waar ze niet vanaf wisten te komen. Ik weet nu niet hoe de situatie er nu is maar ik zal eens informeren.


Raymond,

Hoe weet jij zo zeker dat het die vis van 34 pond was?

Gr.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

08-01-2003 20:14

foto's
Henk thoma
Berichten: 23
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Hoogkarspel

20-01-2003 16:22

Beste Joris,

Probeer eens op het Ijselmeer nabij het hondentrainings kamp aan de oosterdijk bij enkhuizen.
Wel vooraf even voeren nabij rietkragen langs deze dijk.
Simpel met wat mais en kleine bolies.
Vangsten van mijzelf tussen de 24 en 26 pond.
Let wel deze vissen zijn zeer sterk en kunnen de ruimte in vluchten (het wijde water op)
Suc6
Plaats reactie