Ik weet niet of ik dit topic op de goede plek zet maar ik ben wel eens benieuwd naar een aantal dingen die de afgelopen jaren mij zijn opgevallen met betrekking tot de cultuurwateren in Hoofddorp.
Sinds mn 17e vis ik er maar al te graag met de pen en met de korst. Hierbij heb ik ook enkele watertjes ontdekt waar uitzonderlijk mooie en grote vissen op voorkwamen. Ik denk dat de Hoofddorpse karpervissers onder ons wel min of meer de "hotspots" weten dus daar ga ik niet verder op in. Samen met een maat ben ik deze vissen ook gaan "archiferen" om te vergelijken en om te zien welke vissen er zwemmen op een bepaald water.
Ik leg de nadruk op kwamen want het valt mij op dat op deze bewuste watertjes deze vissen in geen velden of wegen meer te bekennen zijn. De geruchten gaan dat veel vissen over zijn gezet, waar ik eerst wel het een en ander op aan te merken had. Achteraf gezien vind ik dat dit toch wel een redelijk verstandige keuze geweest is aangezien de vissen daar natuurlijk een veel groter aanbod hebben aan natuurlijk voedsel, en minder last hebben van hengeldruk. Tot zo ver dit stukje, niks op aan te merken.
Mijn vraag is: wie weet hoe deze mooie vissen ooit in de cultuurwaters zijn gekomen, waar ze vandaan komen. Ik heb veel verhalen gehoord en ik heb vrijwel elke vis die ik gevangen heb op de gevoelige plaat staan, maar sommige wateren hadden gewoon zo een uitzonderlijke populatie dat ik gewoon nieuwschierig ben waar ze vandaan komen. Als iemand dit herkent of meer weet dan hoor ik het graag.
Misschien een wat complexe vraag maar ik hoop dat hij begrepen word.
MVG groet, Robert Lamboo
Vissenbestand cultuurwateren Hoofddorp
Laatst gewijzigd door Robert Lamboo op 19-11-2006 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen Hof op't
- Contacteer:
Robert,
Ik heb je topic geplaatst binnen het forum Vissen in Nederland.

Ik heb je topic geplaatst binnen het forum Vissen in Nederland.

BORN TO FISH, FORCED TO WORK