Ede wil nachtvissen verbieden

Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

03-09-2006 22:10

Contact opnemen met hsv verenigingen wil ook niet altijd helpen, ik heb pas contact opgenomen met hsva over bepaalde dingen die hier bij ons aan het water gebeurt waren en kreeg een vrij onbeschofte brief terug waar ik min of meer in aangevallen werd, dus waarom melden als er toch niks gebeurt?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-09-2006 22:25

1. Je hebt de eerste stap al gezet ( Klasse ) nu niet terug gaan krabbelen.

2. ALV, spreektijd vragen en brief voorlezen.

3. Richt een karpercommissie op of word lid van de karpercommissie.
arnold buurma
Berichten: 208
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Ede

03-09-2006 22:36

Hans-Peter van Ee schreef:Heren

Dat dit een oude topic is, dat weet ik, maar toch wil ik even terug komen op het nachtvisverbod wat nu al een aantal jaren van kracht is.

Ik woon sinds anderhalf jaar weer in Ede, en kan alleen maar de conclusie trekken dat de gemeente het juiste besluit heeft genomen.
Wat zich hier aan de plaatselijke cultuurwateren allemaal afspeelt heeft toch helemaal niets meer van doen met karpervissen.

Weet wel dat een aantal karpervissers tot 1995 goed contact had met de plaatselijke HSV.
Dat een flink aantal op karpervissende lieden hun eigen ruiten hebben ingegooid, is voor hen nog steeds geen reden om eens de hand in eigen boezem te steken.

met onvriendelijke groet

HPE


hans ik kan maar 1 ding zeggen je hebt helemaal gelijk!
groeten uit ede
traditionele visser :P
De dwaas doet wat hij niet laten kan,
de wijze laat wat hij niet doen kan.
-Oosterse wijsheid-
Arjen Lans

06-09-2006 12:49

Hans Peter,
Ik snap werkelijk niet waarom je zo'n oude topic opent met een nietzeggende posting waar dus ook niemand wat aan heeft.

Ik zou m'n pet voor je afnemen als je deze oude topic had heropent door te melden dat je namens een groep karpervissers in gesprek bent met de gemeente, los van het feit of het wat losmaakt of niet.

Wat jij doet is schreeuwen in de ruimte zonder zelf actie te nemen. Lekker makkelijk vanachter je pc een beetje interessant doen.

Bah. Ik betreur het oprecht dat mijn indruk van jou na drie jaar nogsteeds hetzelfde is.

Arjen Lans
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

06-09-2006 17:44

Arjan

Ik heb regelmatig contact met de voorzitter van de HSV.
Hij en zijn collega-bestuurders informeren hoe de stand van zaken is aan de waterkant.
Onlangs heb ik de voorzitter verteld dat het beste is dat het vissen helemaal wordt verboden in Ede, ook overdag.
Wat zich hier allemaal afspeelt aan de waterkant is met geen pen te beschrijven.
Vooral het visje overzetten van de ene naar de andere put is geheel uit de hand aan het lopen.
Tsja... er zijn baggerwerkzaamheden gaande en de karper wordt afgevoerd naar een andere locatie.
De 'heren' willen schijnbaar de beroepsvisser voor zijn....

met walgende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

06-09-2006 17:45

corectie:ze informeren de gemeente hoe de stand van zaken is aan de waterkant....
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

06-09-2006 18:06

Ik sluit me volledig aan bij HPE

Als het nachtvisverbod in Ede opgeheven zou moeten worden ?
Zal het recht hiertoe eerst terug verdiend moeten worden.


Met teleurgestelde groet.

Dirk
Frank de Beer, is niet meer.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

07-09-2006 11:36

Arjan 'de Krantentas' Lans

Ik geloof niet dat wij elkaar persoonlijk kennen.
Waar is jouw indruk van mij op gebaseerdt dan ??
Mijn mening, de slechte muziek van mijn toon.........

'Mijn verantwoording ben ik jou absoluut niet verschuldigd, maar omdat jij er om 'schreeuwt' zal ik speciaal voor jou het e.e.a. verduidelijken.

Een aantal cultuur wateren in Ede, waar ik als kleine jongen mijn eerste belangrijke stappen in de 'grote' vissenwereld zette, zijn verworden tot een soort wilde westen.

In 1995 kwam HSV VOP aan de 'macht' in Ede.
Een vijftal karpervissers is toen meteen naar deze vereniging toegestapt.
Nachtvissen was absoluut geen probleem, er waren ook geen problemen aan de waterkant.

In 1997 ben ik verhuisd naar Maarssen, begin 2005 terugverhuisd naar Ede.
Het nachtvissen is al een aantal jaren verboden, zeer terecht en dat moet zeker zo blijven.
'
Een ongelofelijke 'grote- bende' is het hier.
In Ede is een grote groep zelfbenoemde 'karpervissers' wekelijks verantwoordelijk voor meer dan zware overlast.
Elke week incidenten, nu zijn er weer problemen rond laster tegen de voorzitter naar het 'schijnt' (kan me er ook wel iets bij voorstellen als ik lees wat er op hun forum staat).

Vuurwek afschieten vanachter de rodpods, een KSN-jeugdlid die 's nacht met zijn 'brommert' door het park rijd(is overdag trouwens ook verboden) en karpers die een bek hebben als een snoek, maar dan zonder tanden.

En IK , IK sta met mijn handen in de zij en doe HELEMAAL niets.
Dat klopt niet 'mannen' naar het schijnt heb IK vorig jaar de auto van een controleur gesloopt.

met pedante groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-09-2006 11:47

Wat heeft KSN lidmaatschap met een brommert te maken? Of door het park crossen? Beetje jammer dat dat zo moet.

Verder kan ik je denekn best volgen.

I.p.v. verbieden zou er ook een soort optie als in het oosten des lands door de Regio Groningen-Drente van de grond is getilt.

Nog immer half vol dus HPE.

MVG

Klaas
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

07-09-2006 11:56

Klaas

Als je de vuile was binnen houdt, gaat het stinken.....

met schone groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-09-2006 12:13

gelul eerste klas, is niet anders als stemming maken.

Het is ook niet:

de pvda er, de vvd-er, Sp er of weet ik veel.

Misschien raar hoor, maar de 1200 zoveel leden van de ksn zijn gewone mensen met al hun hebbelijk en onhebbelijkheden.

Weet je HPE, wat je met je linkerhand opbouwt of probeert op te bouwen, breek je met je rechterhand af. Volgens mij heb ik dat al eens gezegd. Het is gewoon zonde.

Hard roepen en weinig wol, heb je ook politieke partijen van.

MVG

Klaas
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

07-09-2006 18:26

Klaas

Dat mannetje wat ik bedoel op die brommert (volgens mij, zo'n oude honda ss50) reed daar om karpervissers te bezoeken.
Deze jongens waren ook niet gediend van de ongelofelijke herrie die dit 'apparaat' maakt, er staan trouwens ook flats op 50 meter van de waterkant.

Hij 'schreeuwt' constant dat hij het raar vindt dat er in Ede een nachtvis-verbod geldt.
Ook op de laatste HSV-vergaderingen liep hij zich constant te 'profileren' ,aen als ik zijn schrijfsels op dit board van hem lees, en op het VOP-forum, dan kan ik niet anders concluderen dat juist hij een slecht voorbeeld is voor de rest.
Geloof je het niet, dan kan je mij mailen om de tel. nummers van de controleurs.

En ik zou niet weten waar ik irl (in real life) iets opgebouwd heb, wat ik daarna weer heb afgebroken.
Overal heeft men 'vrijheid van meningsuiting' in dit land, alleen in 'het karperwereldje' niet.

En als ik het leden-tal afzet tegen het aantal mensen dat op karper vist dan zou ik toch zo mijn bedenkingen hebben, en hoe het komt dat deze organistie nou niet bepaald een 'goede naam' heeft, bij aardig wat serieuze karpervissers.

Of heb ik die soms ook afgebroken ???

met niet-begrijpende groet
HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-09-2006 18:43

Hans,
Heb je dat mannetje op die brommert al eens aangesproken dan?
Overlast betekend niet dat het vissen aan banden gelegd moet worden, overlast betekend dat er meer controle nodig is!
Ben jij controleur daar?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-09-2006 19:04

HPE,

Je hoort mij niet dat het deugd.

En wel of geen goede naam van de KSN is een hele andere discussie.

MVG

Klaas
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

07-09-2006 19:15

..
arnold buurma
Berichten: 208
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Ede

08-09-2006 21:50

Ik ben het met hpe en dirkx smits helemaal eens wat betreft de bende aan de waterkant ook het overzetten van de vissen op dit moment loopt de spuigaten uit.op elk putje in ede kom je de teksten groot gekalkt ''carphunters''aan en overal zie je meer scooters dan hengels aan de waterkant die bij hun vissende vriendjes aan het kijken zijn.1 grote klotezooi is het hier en hoop zeker dat het karpervissen helemaal verboden word in ede!Mij zie je dan ook niet meer in ede vissen.Ook ik heb mijn eerste visserstappen in ede gezet en kwam ook regelmatig de heren hpe en dirk smits en de rest van de goede oude tijd tegen en toen kon je nog gewoon lekker vissen.maar als je de generatie jeugd van nu tegen komt aan het water zijn er toaal geen normen en waarden meer,ja een grote bek kan je krijgen als je er wat van zegt.nee het word tijd dat er nu echt wat aangedaan gaat worden.en ik hoop dat er hele harde stappen worden ondernomen.weet je wat ook zo jammer is,de zogenoemde vissers uit ede kom je nu ook buiten ede tegen met hun waterdichte bromfiets/fiets karren en dat is wel heel erg jammer.
mvrg arnold buurma
traditionele visser :P
De dwaas doet wat hij niet laten kan,
de wijze laat wat hij niet doen kan.
-Oosterse wijsheid-
Arjen Lans

10-09-2006 12:15

HPE,
Op de walvisvijver is bij mij op 4-jarige leeftijd het vuurtje aangewakkerd. Samen met opa voorntjes vangen en zelfs regelmatig een kroeskarpertje.

Een paar jaar later ving ik hier m'n tweede karper aan de pen in een van de vuilhoekjes. Later regelmatig karper met Marcel Hijmen op de Sterpa en Lunenburg (grote spiegel die er elke keer uit kwam, je kent hem wel!)

Ondanks dat ik er al meer dan 15 jaar niet meer ben geweest blijf je warme herinneringen houden aan zo'n water en dan doet het mij ook pijn als ik lees wat jij beschrijft.

Het enige waar ik me aan erger is het geschreeuw van mensen op diverse boards. Wat jij doet is je verbaal uiten vanachter je pc. Kom op man, je bent 40. Ga in het bestuur zitten van een HSV zitten, wordt BOA, doe iets!!!

Lekker makkelijk tikken zo. Moet helaas stoppen. Heb straks overleg met een kleine natuurvereniging die het looprecht willen intrekken aan langs een pitoresque watertje hier in de buurt. Ik vis er niet, maar je moet wat als je zoontje of ons buurjongetje er over een paar jaar zijn eerste karper wil vangen

Arjen Lans
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

11-09-2006 14:00

Arjan

Informeer bij HSV het VOP of ze mij daar kennen en of ik mijn stem laat horen tijdens de vergadering.
Er is nergens zo'n versnipperd landschap aan karpervissers als hier in Ede.
Marcel Heijmen is begin dit jaar nota-bene gevraagd in het bestuur plaats te nemen, hij bedankte echter.

De deuren stonden op een kier, maar een aantal lieden heeft het forum van de vereniging ge(mis)bruikt om aan te tonen, dat het nachtvis-verbod in Ede niet meer dan terecht is.
Het bestuur heeft het afgelopen jaar een aantal mutatie's ondergaan
Hier door zijn een aantal zaken op de lange baan geschoven (geduld is een schone zaak!!).

De HSV heeft echter wel een website met een forum in het leven geroepen zodat de 'karpervissers' uit Ede met elkaar in contact zouden kunnen treden over bepaalde zaken.
Wat hebben ze echter gedaan, het forum misbruikt en naar de voorzitter zitten wijzen.
VOP-leden moeten één ding echter niet vergeten, jullie zijn zelf ook lid van deze vereniging, en evengoed verantwoordelijk voor het 'wanbeleid' als mijn persoontje.

met niet-begrijpende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

16-12-2006 13:15

Geachte Edenaren

Er is verandering op komst.
Alle wateren binnen de gemeente Ede vallen binnenkort onder de georganiseerde hengelsport.
De gemeente is dit jaar wederom gigantisch in de fout gegaan met het baggeren.
Op de A12 aka Lukkien is tachtig procent van de vissen 'om het leven gekomen' door de bagger-werkzaamheden.
Ook de lange S-sloot is van zijn vis ontdaan en gebaggerd.
Helaas voor de gemeente is dit verenigingswater, en gezien het verleden hebben ze hier niet mee weg kunnen komen.
De zaken staan momenteel in een ander daglicht maar ik zal verder niet teveel op de zaken vooruit lopen.

Vanaf 1 februari 2007 zal er een flyer liggen bij 't Guppy.
Hierin zal vermeld staan wat er het komend seizoen verwacht kan worden aangaande het karpervissen binnen de gemeente Ede.

met informerende groet

HPE

p.s. mocht jouw dit aangaan vertel het dan verder aan je vissende maatje's die geen pc hebben, of op carpboard komen.
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-12-2006 20:59

Klinkt hoopvol Hans-Peter.
remco van gool

17-12-2006 00:05

Lukkien en de andere viswateren van EDE
Ja wat moet ik hier nog verder over zeggen.
Ik vind dit echt te gek voor woorden ,al vis ik er zelden ,vind dit echt diep triest.
Uitbaggeren ,waarom lag er nou zo veel slip op de bodem? ,dacht het toch niet he.
Gemeente EDE ik kots van jullie.
Sorry maar moest ergens mijn gal kwijt.
mvg Remco
remco van gool

17-12-2006 00:17

Nog even dit.
Mocht ik ook maar ergens mee kunnen helpen in het belang van vissend EDE ,bij deze
HPE ,ik hoor het wel als dat mogelijk is.
En ja ik zal zeker de flyer ophalen bij het GUPPY ,want ben nou toch wel nieuwschierig geworden.
Ik kan er gewoon niet over uit dat dit soort dingen maar gewoon kunnen
afz. Remco
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

18-12-2006 11:59

Remco

Long time, no see :lol:

Woensdagavond ga ik mijn vispas ophalen bij het VOP, in hun gebouwtje op de Bettekamp.
Misschien dat jij een mogelijkheid ziet om daar even langs te komen.
Heb je geen tijd dan zal ik je alsnog PB'en.

vr. gr.

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

18-12-2006 12:02

Aart

De ontwikkelingen gaan hier in een rap tempo.
Een maand geleden heb ik jouw trouwens een mail gestuurd.
Dit mailtje bevatte een verslag van de najaarvergadering.
Het lijkt er op dat jij deze niet hebt ontvangen.
Laat me even weten of dat zo is.
Bij voorbaat dank.

met vrolijke groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Roy Pellegrom
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-12-2006 00:36
Locatie: Bennekom

18-12-2006 14:03

Merkte het inderdaad dat dr bij lukkien al weinig te vangen viel. Zowel op karper als op snoek. Dus dat komt door die uitbaggering... Is dr al enige informatie dat het bestand weer aangevuld zal worden? Of is daar geen sprake van.