vissen in de bernisse

Plaats reactie
leon martijn rijsdijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 29-08-2006 19:21
Locatie: papendrecht
Contacteer:

29-08-2006 20:11

Nee niet weer zoon topic over waar ik moet vissen en hoe zwaar erzit zoek ik zelf wel uit is veel leuker.
Maar hier wel mijn volgende vraag na 6 jaar een rustpauze van het vissen op karper ben ik er nu weer mee begonnen (hoewel die zeebaars is ook prachtig) ben ik van plan een put in den haag en de bernisse onderhanden te nemen.
Echter na een sessie afgelopen weekend (1 run en niks) tot de ontdekking gekomen dat er zeer veel stroming staat hoewel ik er in de boot weinig van merkte tocht de volgen ochtend lag mijn aas 10 meter verder.
Nou dit is dus mijn vraag ik viste nu met 100 gram steenlood wat zouden jullie hier gebruiken en hoe zwaar.
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

30-08-2006 08:20

Leon,

Een 140 grams big grippa blijft wel liggen hoor. Tenminste als er niet teveel wier met de stroming me komt. Let wel op dat het nachtvissen na morgen (31/08) daar niet makkelijk meer zal zijn. Als ze je betrappen ben je gelijk aan de beurt met een verbaal. De controle van de GZH is niet kinderachtig. Het is maar dat je het weet.
Gebruikersavatar
Sander van Schelven
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-05-2004 23:02
Locatie: Spijkenisse

30-08-2006 14:17

Ik heb veel nachten op de Bernisse gevist dit jaar. Vanaf 120gr Grippa lood ging het goed. Het bleef netjes liggen. ik viste daar soms ook met 170gr. Iets wat je wel nodig heb o.a i.v.m de hele harde bekken die ze daar hebben. Het stikt daar van de driehoeksmosselen.

In de Bernisse vaart soms een boot 's ochtends vroeg die het water in de gaten houdt. Ik heb hem nu al bijna 10 nachten niet meer gezien. De politie komt bijna elke dag ook wel ff langs, altijd overdag. Maar ze hebben me nog nooit gecontroleerd. Misschien dat het na Augustus wel wat anders is. Ik hoor van meer mensen dat de controle idd pittig is.

Greetz,
'instinct'
leon martijn rijsdijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 29-08-2006 19:21
Locatie: papendrecht
Contacteer:

30-08-2006 16:32

bedank voor de reactie zal het zeker gaan proberen
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

30-08-2006 16:42

Sander,

Het probleem zit'm niet in de politie die eventueel controleert. Daar heb je relatief weinig last van. Het zijn de boa's van de Groenservice Zuid-Holland(GZH) die je controleren en bij overtreding, ben je bij de meeste gewoon de klos. De ene boa is weliswaar de andere niet, maar doorgaans handhaaft men de regels vrij strak.
leon martijn rijsdijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 29-08-2006 19:21
Locatie: papendrecht
Contacteer:

30-08-2006 19:09

ach ja dat is wat je er af en toe voor over moet hebben maar bij de meeste die ik ken geldt de regel hou je plek schoon verniel niks en hou het rustig valt het meestal nog wel mee
Gebruikersavatar
Sander van Schelven
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-05-2004 23:02
Locatie: Spijkenisse

30-08-2006 20:46

Arno,

Hoe herken je die boa's van de groenservice Zuid-Holland?
Ik heb wel vaak zo'n groene volkswagen busje rond zien rijden met zo'n laadbak achterop. Zij kwamen om de zoveel tijd de prullenbak legen die achter ons stond en er lag wat tuingereedschap achterin. De prullebak zat op een gegeven moment aardig vol door ons, ik eet nou eenmaal veel.
Ik heb er nu 11 nachten gezeten en ben nog geen 1 keer gecontroleerd. Misschien komt het doordat we altijd alles netjes houden.
'instinct'
leon martijn rijsdijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 29-08-2006 19:21
Locatie: papendrecht
Contacteer:

30-08-2006 21:46

geen flauw idee degene die ik ken kwamen altijd op een water in rijsoord controleren en dat waren jachtopzieners en reden in een witte combo
Rob Cuyten

30-08-2006 21:56

Wat Arno al eerder zei..
Beter vis je in september geen nacht. Wil je dit toch gaan doen zorg dan dat je je goed verstopt want er wordt zeer streng gecontroleerd op de bernisse.
je herkend het gzh aan hun wit groene jeeps en ze rijden over het fietspad. verder kennen ze zo"n beetje alle goede karper stekken.
mijn ervaring is dat je op de bernisse beter vis vangt waneer het nachtvissen gewoon is toegestaan. Dus ook nog s zonde van je centen.
succes
leon martijn rijsdijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 29-08-2006 19:21
Locatie: papendrecht
Contacteer:

30-08-2006 22:08

hmmm zijn ze daar echt zo streng dan op andere plekken willen ze nog wel eens wat door de vingers zijn (rottemeren ed) altans dat was 6 jaar geleden he en hoe zit het met die put bij zwartewaal echt maar 100 vergunningen en waar haal je er een overigens 6 jaar geleden zijn er een aantal vissers van het oosterpark r kerk op deze plas gaan vissen vissen was beniewd of ze het volgehouden hebben dus misschien zitten er hier wel bekenden
Rob Cuyten

30-08-2006 22:51

leon of martijn het lijkt mij niet helemaal de bedoeling om hier met namen van wateren te gaan smijten. beter vraag je dit soort dingen via een persoonlijk bericht.
leon martijn rijsdijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 29-08-2006 19:21
Locatie: papendrecht
Contacteer:

30-08-2006 23:05

ehh als ik niet weet of hier oude bekenden zitten hoe moet ik dan een pb sturen overigens als iemand een stek van mij wil weten vertel ik hem gewoon ik of wij bezitten geen enkele stek in nederland bovendien de echte vissers proberen het eesrt zelf wel uit en daar valt de rottemeren ook onder en tich van andere wateren binnen of buitenland dus als iemand advies vraag over bv lipno meer geef ik dat het eenigste wat ik niet geef zijn gewichten dat mag men zelf mits men een beetje kan vissen zelf uitzoeken maar goed respecteer ook de jongens die op hun "eigen" stek zitteen als men er al dagen gevoerd heeft ga ik er zeker niet zitten
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

31-08-2006 09:47

Leon,

Ja, ze zijn daar echt zo streng. Dat geldt overigens voor heel Voorne-Putten. Tot 6 a 7 jaar geleden waar hier ook nog niet veel aan de hand en werd het nachtvissen oogluikend toegestaan. Helaas is dat echt over en uit. Hoe dat komt lijkt me duidelijk :evil:
Plaats reactie