Ypenburg Den Haag

Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

10-08-2006 22:01

Dennis Pronk schreef:
Mitchel van der Linden schreef:Je hebt 3 plassen in Ypenburg.

1. De ypenburgse plas, naast boswijk.

Sterk vervuild water. Zeer diep. Moeilijk te bevissen. Tevens geldt er een visberbod tussen bepaalde tijden. Ik weet ook bijna zeker dat er veel vissen overgezet en dus gestolen zijn. Wel heb ik gehoord over een 35p karper die daar gevangen zou zijn, maar dat heb ik niet met me eigen ogen waar genomen dus tjah... dat blijft een raadsel voor mij.


Je bedoelt zeker de plas in boswijk zelf???
verder heb je nog een plas in ypenburg die tegen de bras aanligt, met al die villa's aan het water, en die eilandjes


Ik bedoel die plas naast/tussen de villa Boswijk ja.

Het klopt dat er nog een plas is, pas uitgegraven. Daar hebben we het nu niet over volgens mij ;)
Dennis Pronk
Berichten: 248
Lid geworden op: 09-06-2006 21:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

10-08-2006 22:15

Mitchel van der Linden schreef:
Dennis Pronk schreef:
Mitchel van der Linden schreef:Je hebt 3 plassen in Ypenburg.

1. De ypenburgse plas, naast boswijk.

Sterk vervuild water. Zeer diep. Moeilijk te bevissen. Tevens geldt er een visberbod tussen bepaalde tijden. Ik weet ook bijna zeker dat er veel vissen overgezet en dus gestolen zijn. Wel heb ik gehoord over een 35p karper die daar gevangen zou zijn, maar dat heb ik niet met me eigen ogen waar genomen dus tjah... dat blijft een raadsel voor mij.


Je bedoelt zeker de plas in boswijk zelf???
verder heb je nog een plas in ypenburg die tegen de bras aanligt, met al die villa's aan het water, en die eilandjes

nee de ypenburgse pals is er al zoon 8 jaar, bij die villas weet je wel, het ligt aan de bras

Ik bedoel die plas naast/tussen de villa Boswijk ja.
nee joh, de ypenburgse plas opzich bij het winkelcentrum ligt er al 6,7 jaar of zelfs al wat meerdere jaren, das de plas van ypenburg
Het klopt dat er nog een plas is, pas uitgegraven. Daar hebben we het nu niet over volgens mij ;)
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

10-08-2006 22:16

Die regeltjes zijn er voor de mensen die het verpesten. Dus idd ver 'te' ver uitvaren. Je kan de regeltjes dus gewoon overtreden en het gewoon netjes houden, beter toch ? :-?
Ook drilde ik vanuit mijn bootje daar. Wel zo fijn voor de vis want heeft me een hoop vis gescheelt die iemand die geen boot had zeker heeft verspeelt. Ik vind uitvaren niet garant staan voor het niet in kunnen werpen. Klink klare onzin, of komt het door onze leeftijd dat wij die stempel gelijk opgedrukt krijgen ?
Tevens is daar een uitvaarverbod gekomen omdat er agrassieve snoeken zitten waar ik nog nooit last van heb gehad.

groetjes
Dennis Pronk
Berichten: 248
Lid geworden op: 09-06-2006 21:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

10-08-2006 22:23

klote bericht deed het niet, maar je heb een plas in ypenburg die er al een jaar of 8 is, die is niet nieuw. die legt naast waterwijk bij die villas en legt aan de brasserskade
Dennis Pronk
Berichten: 248
Lid geworden op: 09-06-2006 21:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

10-08-2006 22:26

wouter de roos schreef:Die regeltjes zijn er voor de mensen die het verpesten. Dus idd ver 'te' ver uitvaren. Je kan de regeltjes dus gewoon overtreden en het gewoon netjes houden, beter toch ? :-?
Ook drilde ik vanuit mijn bootje daar. Wel zo fijn voor de vis want heeft me een hoop vis gescheelt die iemand die geen boot had zeker heeft verspeelt. Ik vind uitvaren niet garant staan voor het niet in kunnen werpen. Klink klare onzin, of komt het door onze leeftijd dat wij die stempel gelijk opgedrukt krijgen ?
Tevens is daar een uitvaarverbod gekomen omdat er agrassieve snoeken zitten waar ik nog nooit last van heb gehad.

groetjes

nee idd er schijnen grote snoeken te zitten. ik vaar zovaak uit en ook geen last gehad van snoeken, op geen enkel meer niet
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

11-08-2006 18:59

Dit is het eerste jaar dat die nieuwe plas in gebruik is als recreatie.
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

11-08-2006 19:04

Is een ander water Mitchel,als waar het over ging :lol:
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

11-08-2006 20:12

Dennis Pronk schreef::

en btw dat varen mag wel verboden zijn daar, maar iedereen doet het


Goede instelling man, jij komt er wel. :roll:

Uitvaren op de Tedinger, ik viel bijna van me stoel van het lachen.

Wanneer gaan jullie een keer leren vissen?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Dennis Pronk
Berichten: 248
Lid geworden op: 09-06-2006 21:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-08-2006 20:52

Eus Molewijk schreef:
Dennis Pronk schreef::

en btw dat varen mag wel verboden zijn daar, maar iedereen doet het


Goede instelling man, jij komt er wel. :roll:

Uitvaren op de Tedinger, ik viel bijna van me stoel van het lachen.

Wanneer gaan jullie een keer leren vissen?


Het is een slimme manier van vissen, (KN)eus :wink:
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

11-08-2006 21:25

Eus , kom een keer langs als ik weer is op de tedering zit. Zal ik je een pb sturen.

Zal ik je alles uitleggen, denk dat je er dan meer begrip voor ken krijgen.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

11-08-2006 23:47

wouter de roos schreef:Eus , kom een keer langs als ik weer is op de tedering zit. Zal ik je een pb sturen.

Zal ik je alles uitleggen, denk dat je er dan meer begrip voor ken krijgen.


Wouter,

Er valt altijd wel een excuus te bedenken waarom het gebruik van een boot beter, makkelijker en verantwoorder zou zijn.

Het zal allemaal wel.

Ik zal nu wel een stormvloed van allerlei reacties over me heen krijgen maar ik vind het gebruik maken van een boot om je lijnen uit te varen een vorm van valsspelen.

Ik kan me maar zeer weinig situaties bedenken waarin ik het gebruik van een boot te rechtvaardigen vind, hooguit wanneer de afstand echt niet meer met werpen te overbruggen is, en dan nog...

Gelukkig heb ik de laatste 5 jaar geen gebruik meer gemaakt van een (rubber)boot tijdens het vissen en het bevalt me uitstekend.

Op een putje als de Tedinger is zo goed als alles makkelijk aan te gooien al zal je om bepaalde stekken goed te kunnen bevissen vanaf een andere plek moeten vissen.
Heb je geen plek meer voor die 3e stok, jammer, laat je die toch gewoon een keer in de foedraal zitten?

Niet op jou persoonlijk gericht hoor Wouter, het is meer een stukje ongenoegen van mij tegenover het vaak onnodig gebruik van zo'n pokkeboot waarbij de lijnen kriskras over een water worden verspreid.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Bernard Holtkamp

12-08-2006 08:59

Tja eus,moderne tijden en moderne karpervissers.

Maar vroeger viste ik daar ook en toen gingen mijn deegballen ook naar de overkant.
Van een boot of voerboot hadden we nog nooit gehoort.

En de karpers vingen we ook hoor.

Gr van een bootloze bart
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

12-08-2006 18:23

Het gaat hier net zoals aan het water in deze omgeving. :o

Denk je er anders over,dan krijg je de naam (kn)eus.

Vis je anders,ben je een uitslover(ster)

Hou je je aan de regels,ben je saai.

Vis je met een deegbal,ben je niet wijs,of ouderwets in de jaren '60 blijven steken (ja heb ik ook al gehoord daar)

Zeg je er op normale manier wat van,moet je nog uitkijken anders willen ze graag matten met je :P

En sorry voor de wel serieuse en een beetje respect hebbende jongeren,maar er zijn er die nog steeds blijven roepen:de jeugd heeft de toekomst :P

Ik hou me hart vast,welke toekomst we tegemoed gaan :P

Probeer de normen en de waarden er eens in te houden.

Franca.
Gebruikersavatar
Michael Voormeulen
Berichten: 338
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

12-08-2006 23:05

Laat iedere zijn manier van vissen lekker aan desbetreffend persoon over.
Ben getuige geweest dat wouter doordat hij een boot bij zich had 2 van de betere vissen toch wel uit tedering wist te halen. Lagen vast achter de obstakels! Hup boot in en halen. Op zo een water vraag je je dan af? JA juist op zo een water die heel veel obstakels bevat! Mede door de boot verlies je niet zoveel lijnen door de obstakels. Ik en Wouter hadden er toen in 2 nachten stuk of 5 opgevist. Allemaal knal groene lijn. mhhh visser zonder boot, en tegen obstakels vissen, en zonder boot? Denk het wel!

De kenner weet hoe een obstakel put de tedering is, ze moeten er een boot verplichten!!!

Michael
jan van kranenburg

13-08-2006 02:25

Viste zo'n ruim 40 jaar geleden regelmatig op de Tedinger.
Vond 't een prachtig water.
Heb nog steeds mijn P.R. daar van 28 pond.

Deed alle moeite om zo dicht mogelijk tegen de rietkragen aan de overkant van de lange stijger te komen. Of zijdelings werpen vanaf de korte stijger. Let wel, het vastlood-systeem was nog onbekend; ging dus "free-linend" met een aardappelbonk of trouvit/roggebrood kanjer.

Naast de geluids-ellende van de modelvliegtuigjes, kwam er op een gegeven moment een ander storend element.

Vissers met een voerboot, die easy konden vissen tegen die rietkragen en ook geen rekening hielden met mijn lijnen.

Lol was er toen af.

Ben in polderwater verder gegaan.
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

13-08-2006 10:17

Als je zo leest lijkt iedere karpervisser wel uit de omgeving Den Haag te komen.

Is het daar zo druk met vissers???
Ik verhuis volgende week naar Den Haag en dus heb je er weer 1 bij.
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
Michael Voormeulen
Berichten: 338
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

13-08-2006 12:31

Het is maar net waar je wilt vissen Mike, en welke eisen je stelt!
Voor de rest welkom, en succes!

Mchael
TargetBaits & Tackle
Reach your target today!

http://www.TargetBaits-Tackle.com
Bernard Holtkamp

13-08-2006 12:41

Mike er zijn zeker veel karpervissers in de regio.

Maar als je goed zoekt zal je zien dat de meeste lekker dicht op elkaar gaan zitten.
En als je dan nog verder gaat zoeken zal je zien dat er nog wateren zijn die geen grote drukte kennen.

Welkom in de haaglanden.

Bart
Gebruikersavatar
xavier van leening
Berichten: 15
Lid geworden op: 14-08-2006 15:26
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

16-08-2006 09:51

ik vond het er mooi uitzien de tederinger maar als ik het zo hoor... laat het dan maar