Vecht...

Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

13-06-2006 23:26

Goedendag mede karpervissers,

Ik was van het zomer van plan om serieus op de vecht te beginnen om eens zo'n sterke beer te vangen, maar ik weet niet goed hoe ik moet beginnen.... Vorig jaar gewoon eens geprobeerd met 2 dagen harde mais voeren, maar een harde blank en koude nacht tot resultaat... Iemand goede tips voor mij?? Eigen ervaringen zijn ook welkom...

Mvgr Een karperliefhebber
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

13-06-2006 23:32

Dit gaat trouwens over de vecht nabij Dalfsen....
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

14-06-2006 08:12

De volhouder wint.
ik heb zelf geen ervaring op de vecht. maar zoek de wat bredere stukken op waar het minder hard stroomt..

en misschien zat je wel op de goede plek maar had de vis geen zin om te bijten..

als je nou 20 sessies had geblankt dan had je een probleem gehad denk ik. maar na 1 sessie kun je nog niets zeggen..

probeer ook mensen te spreken die er vissen! dus praatje maken met mede vissers aan de kant. zo kun je snel en veel te weten komen.

Gr. Remko
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

14-06-2006 11:27

De meeste vissers die er zitten, zitten er op witvis, nog geen karpervissers daar gezien. Zelf denk ik toch dat ik niet echt op een goede stek zat...Via dit forum probeer ik dus ervaringsdeskundigen :wink: te spreken....
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Gebruikersavatar
Jarno Kastermans
Berichten: 350
Lid geworden op: 11-05-2006 20:01
Locatie: Schoonebeek Dr

14-06-2006 20:32

Ik vis zelf ook op de vecht, meestal zelfs!
Voorvoeren moet je gewoon met boilies doen, niet met mais, dat verzuurt, een stuk of 20 boilies per avond erbij schieten/varen,
dat 3 a 4 dagen doen, en dan snachts gaan vissen tot savonds!
dan vang je ze wel :D
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

14-06-2006 22:54

Volgens mij tijd voor Hans Anders.. :lol:
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

17-06-2006 16:45

Ik heb een keertje gevist in de buurt van Dalfsen, dit was niet op de vecht zelf maar in een klein zijtakje. Viste met tijgers en voerde zo'n twee kilo tijgers toen ik aankwam en de middag erna ook. Ving drie grassen (schitterende vissen) wat brasems en twee karpers. Heb twee nachten gevist en niet voorgevoerd.
Op de vecht zelf heb ik wat minder ervaring, maar wel ervaring met soortgelijk water (ook in de omgeving) en mijn maat heeft afgelopen jaar veel gevist op de Vecht. Voerde vrij stevig aan net over de basaltblokken. Dit is ook net over het talud.
Kunst is goed peilen, leuke stek zoeken en niet te laf voeren.

Mvg Anton
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

19-06-2006 00:01

Heb zelf ook wel ervaring met een zijtakje van de vecht, veel gras, maar ook wat schub, toch lijkt de vecht me nog een leuke uitdaging, bedankt voor de tips, maar waar voerder je vismaat het meeste mee, particles of (zelfgedraaide) boilies??
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

19-06-2006 12:28

Hoi,

Gewoon 2 a 3 dagen voorvoeren op een stek die jij hebt uitgekozen, en
gewoon puur en alleen (homemade of freezers) boilies voeren, en kijk
niet op een kilotje meer of minder. Ik zou voor 20 of 25mm boilies kie-
zen, en voor mij persoonlijk het liefst zoet met een lage voedingswaarde.

Zoals ik al eerder zei: Kijk niet op een kilotje meer of minder! In de goede
periodes, denk ik al gauw aan minimaal 2kg tot maximaal 6kg bollen per
voerbeurt EN vis sessie.
Helemaal geen partikels dan...? Persoonlijk zou ik ze niet gebruiken, of
hooguit de eerste dag wat mais erbij tijdens het voorvoeren om de boel
wat aan te zwengelen. Hoe meer je naar de vis sessie gaat, de mais dan
verminderen en tijdens het vissen puur en alleen boilies.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

18-07-2006 16:22

Toch maar een sessie gedraaid met een kameraad van mij....4 dagen 3 nachten...Voorgevoerd met ongeveer 10-15 kilo boilies over 3 dagen en tijdens de gehele sessie nog eens 15-20 kilo gevoerd...resultaat was op de eerste avond alleen een brasem :o meer gewoon helemaal niet :o Ook van voerplekken met hennep en harde mais kwam niet eens een brasem later :o De stek lag op zo'n 600 meter stroomafwaarts van een stuw in een flauwe bocht...Ligt het nou aan mij of hoe zit dat? Ben net terug, 4 snikhete dagen gehad en de stuw zat dicht :evil: Zou het dan door het uitblijven van fatsoenlijke stroming komen dat we niets hebben gevangen? Een man die een kilometer of 3 verderop zat bij een spoorbrug had nog wel een schub van 24 pond... graag jullie mening...
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

18-07-2006 22:24

Ik hoor veel verhalen over de vecht dat als het stroomt het veel beter is met de vangsten dan dat het water er langzaam door heen stroomt. Dit geld niet alleen voor de vecht maar ook wel voor andere wateren. Volgend jaar ga ik er ook eens vissen denk ik. :wink:
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

19-07-2006 10:29

Jarno Kastermans schreef:Ik vis zelf ook op de vecht, meestal zelfs!
Voorvoeren moet je gewoon met boilies doen, niet met mais, dat verzuurt, een stuk of 20 boilies per avond erbij schieten/varen,
dat 3 a 4 dagen doen, en dan snachts gaan vissen tot savonds!
dan vang je ze wel :D


:-?

wat leren jullie tegenwoordig op school? geen nederlands zeker.....

ontopic:
ben ik het met benny eens, 20 boilie's zijn zo weg! dat is echt veel te weinig, en als ze te duur voor je worden kan je altijd nog met mais voeren. laat het een paar dagen weken en kook het nog even en het is een magneet voor karper!

succes ermee!
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

19-07-2006 11:41

koen bril schreef:Ik hoor veel verhalen over de vecht dat als het stroomt het veel beter is met de vangsten dan dat het water er langzaam door heen stroomt. Dit geld niet alleen voor de vecht maar ook wel voor andere wateren. Volgend jaar ga ik er ook eens vissen denk ik. :wink:


Tsjah, daar dacht ik dus ook al aan toen ik de 3e dag zag dat de stuw dicht zat.. :-? Wel jammer van het geld dan, maar misschien in de herfstvakantie dan maar weer een weekje...
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

19-07-2006 11:45

Verspreid die week dan over meerdere stekken.Desnoods elke nacht een andere stek.Kost wel wat voer,maar dan is de vangkans een heel stuk groter.
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

19-07-2006 17:48

Hoe bedoel je dit? door steeds voerplaatsen te maken met 200 meter ertussen en dan steeds verkassen?
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Gebruikersavatar
bas v breukelen
Berichten: 74
Lid geworden op: 12-06-2006 14:37

19-07-2006 21:26

benny wat versta jij onder een boilie met een lage voedingswaarde? als je minder van het ene erin gooit dan stijg het andere tog? :roll: ik weet niet zoveel van voer hoor :oops:
TELL ME ALL OF YOUR DREAMS,YouR HOPES AND YOUR FEARS,LET ME WALK TROUGH YOUR MIND,AND DRY ALL YOUR TEARS
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

20-07-2006 02:40

Bas,

Heel simpel: Weinig eiwitten, veel koolyhdraten en weinig vetten. Maar ik
denk, dat je dat wel wist... :wink: :)

O ja, op wateren met genoeg natuurlijk voedsel en een normale tot lage
karper bezetting, zal een "simpele" crap bol ook tijdens voorvoeren vol-
staan; is naar mijn mening zelfs aan te bevelen. Op dergelijke wateren,
moet je je boilie gewoon als (wel gezond!) snoepje zien. Niks geen inge-
wikkeld gedoe dus, met uitgebalanceerde voedingswaardes...

Overijsselse Vecht is voor mij: Een zoete, lage voedingswaarde, licht ge-
flavourd met zoete of fruitige flavour en een groffe boilie; grof gemaakt
door vogelvoer. En formaat 20 tot 25mm. Niks moeilijk dus... :) Zie het
nut er niet van in, om op dergelijke wateren met hp of hnv aas te vissen.
Mijn inziens gewoon onzin, en pure geld verspilling... :o De karper krijgt
hier al genoeg voeding binnen in de vorm van natuurlijk voedsel. Waarom
zouden wij dan in vredesnaam op zulke wateren de vis nog extra voeding
willen toe stoppen...!? Karper komt op dergelijke wateren heus niets te-
kort. Dus houd het op zulke wateren maar bij een simpel gezond snoepje.

Ieder z'n mening, maar dit is mijn persoonlijke mening! :P 8)

groetjes Mr. Crap 8) :)
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

27-07-2006 19:42

onderschat de stroming van de vecht niet probeer een gedeelte te vinden waar het wat minder is of zijstukken er van vis zelf ook veel op de vecht en er zit echt heele mooie vis op mijn pr hep ik ook hier vandaan leg zelf vaak een voerplek met mais en bevis het dan met boillies voorkuer vismeeler zijn genoeg mooie plekken je moet gewoon effe zoeken hep ik ook gedaan
aldejekes loat goan!
Gerco Bijlstra
Berichten: 12
Lid geworden op: 17-07-2006 00:49
Locatie: Den ham

06-08-2006 02:02

veel waterratten
ik ben boer harm en kom uut drenth en ik hol van disco
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

17-08-2006 21:43

nabij de camping de koeksebelt is een mooie driesprong aan de linker kant weet niet of je een boot tot beschikking heb? :wink:
plassen zijn perfeckte viswateren,
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

21-08-2006 21:26

Nee ik heb geen boot tot mijn beschikking, begin steeds meer te merken dat dit wel een beperking is,... nog bedankt voor jullie reacties!
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Richard bloem
Berichten: 35
Lid geworden op: 27-08-2006 10:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

27-08-2006 11:20

De vecht is een raar water, je kunt er een hele week blanken, en de andere keer een sessie van je leven hebben.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

28-08-2006 12:48

Dat soort wateren trekt mij juist aan,uren maken voor een fish of a lifetime!!!

mvg ruben
Gebruikersavatar
Henk Vaartjes
Berichten: 94
Lid geworden op: 26-01-2005 12:52
Locatie: Hollandscheveld
Contacteer:

28-08-2006 14:18

Het is net wat Richard zegt de ene keer vang je er veel en de volgende keer niks.Ik vis al jaren op de vecht en maak dit geregeld mee.Vrijdag nacht nog gevist met 25 mm boilies en 7 hele grote brasems gevangen maar geen karper.Let ook op wanneer je voert als de meerkoeten je boilies niet op vreten want dezen kunnen steeds meer op en ze kunnen steeds dieper duiken.Probeer ook beide kanten te bevissen en ook in het midden is een optie.Vis ook met een pop-up want het kan zijn dat je boilie net tussen de stenen ligt zodat onze vriend de karper er niet bij kan.Succes Henk
Mad Hankey the Mindhunter
Richard bloem
Berichten: 35
Lid geworden op: 27-08-2006 10:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

28-08-2006 18:05

Maar ik vind de vangsten op de vecht wel ieder jaar minder worden.
Of het komt door de goede waterkwaliteit, en dus veel voedsel?