Karperen in Rilland-Bath (zeeland)

Plaats reactie
niels antonissen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05-02-2004 17:43
Locatie: Essen

28-06-2004 13:02

Hoi,
ik zoek meer informatie over een mooi water in rilland-bath.Ik ben er al meerdere keren gaan kijken maar informatie kreeg ik niet los en waar ik de vergunnig kon halen was blijkbaar ook taboe.Ik en mijn maat zouden nl. graag een paar sessies houden op dit water maar weten niet goed of we moeten voorvoederen,bodemprofiel(stenen,klei,zand??)een beetje info zou zeer leuk zijn voor diegenen die dit water kennen.ook vlakbij ligt het spuikanaal,daar word ook weleens gekarpert,info over dit kanaal is ook welkom!

dank bij voorbaat
Niels
de gelegenheid maakt de karpervisser
Rene pieters
Berichten: 7
Lid geworden op: 02-07-2004 19:57
Locatie: goes

11-07-2004 19:20

De vergunning is te krijgen aan het cafe achter het water en de diepte is nagenoeg het zelfde aleen bij het cafe is het ondieper ,de bodem is overal verschillend van zand tot klei ot vet modder maar dat moet je zelf uit vinden er zit karper genoeg en je mag het hele jaar nachtvissen.
niels antonissen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05-02-2004 17:43
Locatie: Essen

11-07-2004 20:47

Bedankt voor de nuttige info.
als het weer wat beter word heben we een sessie van een dag en één nacht geplant de spuiboezem.ik had al wat meer info kunnen halen uit een artikel uit de reeks "het seizoen van...."van de regio zeeland.daar is een heel artikel geweid aan dat water.toch bedankt voor de nuttige info en ik hoop da we er een paar vissen kunnen vangen op die plas.
groeten Niels Antonissen
de gelegenheid maakt de karpervisser
Edwin Radojewski
Berichten: 21
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00

24-07-2004 20:13

nog een paar tips .
leg nooit een katapult in t zicht en derde hengel is ook echt geen aanrader.
de politie is er niet misselijk komen gewoon midden in de nacht langs en als je veel autoos met lichten ziet knipper en zo dat zijn een berg van die homoachtigedealers.
voor de rest zit je er wel okee
niels antonissen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05-02-2004 17:43
Locatie: Essen

25-07-2004 10:19

bedankt voor de info. ik ben net terug van een nachtje aan de spuiboezem,we waren met zen 3 en ik heb er een gevangen. rond 8 uur was dat ongeveer.Hij was ong. 70 cm en 6/7 kilo we hadden onze unster vergeten dus de exacte maten weten we niet. toch nog bedankt voor de onfo maar homo-achtige dealers zijn we gellukig niet tegengekomen.Ik weet wel dat er in de buurt een vieze parking is voor homo-gang-bangs :roll: :-?
de gelegenheid maakt de karpervisser
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

25-07-2004 10:26

Nou lekker zitten dan! Maar hoe kan je je weegschaal nou vergeten?
Voer en vang!!!

I love BTW
Edwin Radojewski
Berichten: 21
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00

25-07-2004 10:55

tog leuk dat je iets hebt gevangen maar dat kan velen malen beter er zit heel veel vis en nachten van een vis of tien zijn echt geen uitzondering er is vorig jaar nog een uitzetting geweest van k3 spiegeltjes.
ik zelf vis er al een tijd niet meer ik heb t grootste deel al in mijn net gehad tip probeer eens vismeel bolies loopt altijd als een trein daarzo.
niels antonissen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05-02-2004 17:43
Locatie: Essen

25-07-2004 11:47

Ja ik heb er van gehoord dat het daar soms echt goed kan lopen.Maar volgens mij zaten we niet echt op een topstek.rechts van de eerste windmolen,kan je ook niet fantsoenlijk slapen overgens :evil: .ik heb gehoord dat de doorgang een goede stek is,we zijn ook vanplan om er deze week een 48 uren-sessie te houden.Die karper heb ik gevangen met peach boeillies.de andere stok viste ik met vismeel pop-up 10 vismeels erbij en een paar scheppen mix van maïs,tijgernotenen en hennep.wel lag die 2de stok maar een 10/15 meter uit de kant en de stok waar die peach boeillie aanhing zeker een meter of 80.We hopen in iedere geval dat het aantal vangsten alleen nog maar zal stijgen naarmate we er meer komen.
groeten niels
de gelegenheid maakt de karpervisser
Edwin Radojewski
Berichten: 21
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00

25-07-2004 12:03

tog daar waar je hebt gezeten is een goede stek ik zat vaak links ervan en viste een behoorlijk eind uit de meter of 80 daar ligt een iets ondiepere plaat. tis echt een hotspot ik heb er zelfs met mijn zodiac overgevaren met een fischfinder ik had toestemming van de vereniging daarzo toen hebben we alle dieptes in kaart gebracht ze zaten eraan te denken om er slib af te baggeren. maar de kosten waren het probleem.

gewoon en stringer met hele en halve bolies en er een stuk of wat bij smijten met een werppijp.(simpel maar effectief)
niels antonissen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05-02-2004 17:43
Locatie: Essen

25-07-2004 12:16

Inderdaad.Die stek waar jij het over had wou ik persoonlijk gaan zitten maar die 2 andere maten van mij zagen het nie zitten om tussen de schapen te slapen. Leuk dat je van de vereniging het water in kaart mocht brengen met je boot. Ik ga deze week nog een werpbuis halen een een rolletje p.v.a zodat ik op de door jou genoemde manier kan vissen.
groeten niels
de gelegenheid maakt de karpervisser
kristiaan oerlemans
Berichten: 16
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: essen
Contacteer:

26-07-2004 16:49

in die doorgang vist ook wel goed,alleen weet iemand wat er in het water ligt ofso,of zijn dat gewoon stenen? ik had namelijk daar een lijn gelegd en telkens als ik een run had trok hij even en was ik alles direct kwijt :-? ik heb dat 3x voor gehad en ben het stilletjes aan moe
Edwin Radojewski
Berichten: 21
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00

26-07-2004 18:18

ja dat zijn stenen maar er kunnen ook wel verwaalde groote takken liggen.
tip. ga er eens doorheen lopen in je zwembroek dan weet je het zeker wat het is
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

05-07-2006 18:54

Zijn er dit jaar nog mensen wezen vissen op deze plas. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Zit er nog een leuk bestand op. Wat zijn over het algemeen een beetje de dieptes of is het er een zwaar wisselende bodem. Hebben mensen er al eens met tijgers gevist of puur met boilies. Als vast bedankt voor de info. Kan ook via pb of mail. mvg Peter
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

05-07-2006 23:29

Peter Baan schreef:Zijn er dit jaar nog mensen wezen vissen op deze plas. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Zit er nog een leuk bestand op. Wat zijn over het algemeen een beetje de dieptes of is het er een zwaar wisselende bodem. Hebben mensen er al eens met tijgers gevist of puur met boilies. Als vast bedankt voor de info. Kan ook via pb of mail. mvg Peter


Hey Peter,

http://www.karperwereld.nl/schrijfs/mic ... 2deel1.php

Dit stukkie gaat over dat water. Bestand is wel verbeterd, destijds +/- 6 twintigers, nu iets over de 10 ! Nog geen 15 kg + en met de hoeveelheid vis -veel- en het matige voedselaanbod is het nog lang geen topwater. Qua bestand dan, je zit er namelijk ideaal: rustig, stil, relaxt :wink: En dat is meestal meer waard dan het vangen van een iets dikkere vis.

Algemene diepte 1.5 m met op een groot aantal plaatsen zachtere bodem. Tijgers en boilies is er gevist, maar de bevissing ligt zó laag. Je kunt dus gerust wat voeren, beetje breed, 2 hengels erop (3 = tricky i.v.m. fanatieke BOA, ook geen grondzeil trouwens) en gaan!

Succes,

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

05-07-2006 23:43

Weer een water naar de klote... Waarom moest je dat nouw allemaal openbaar maken Pilhaar ? whaha


:wink:

xxx E.O.
THE CHASE, IS BETER THAN TE CATCH!!

http://www.youtube.com/watch?v=T8m6IbIt ... re=related
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

06-07-2006 09:49

michiel bedankt voor je reactie. edwin ik weet niet of je wel gelijk hebt. Ik denk eerder dat je een water kapot maakt als je zegt dat er 3 40ers op zitten. nu het om 20ers gaat zal het allemaal wel los lopen. Die zijn immers op meerdere plaatsten te vangen.
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

06-07-2006 17:38

EO,

Je hebt gelijk ! Er kwamen vanochtend 2 touringcars met karpervissers over het pad bij de windmolens :cry: Alles naar de klote 8)

TTB,

Piel

P.s. Waterskieën zuigt !
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
johan de jong1
Berichten: 16
Lid geworden op: 29-01-2006 15:12

10-07-2006 17:49

is maar goed dat je niets heb gezegt over die 40 er die er rond zwemt



to the bone


johan
Plaats reactie