ringvaart

Plaats reactie
danny de ruiter
Berichten: 14
Lid geworden op: 02-07-2006 20:22
Locatie: heemskerk

05-07-2006 21:33

hoi

ik ga binnekort op de ringvaart vissen weet iemand van jullie wat voor voer ik het beste kan gebruiken en wat voor gewicht de karpers hier hebben


alvast bedankt danny
een dode vis op de kant is niets waard maar een zwemmende in de vrije natuur is een sierraad.
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

05-07-2006 22:48

danny de ruiter schreef:hoi

ik ga binnekort op de ringvaart vissen weet iemand van jullie wat voor voer ik het beste kan gebruiken en wat voor gewicht de karpers hier hebben


alvast bedankt danny


tja licht eraan op welk deel je gaat het is best groot maar je kan met boilies natuurlijk en zoek bruggen op :wink: en zware vissen zitten er wel hoor en zelfs meerval zit er :wink:
Robert Lamboo

07-07-2006 01:06

Wat Rene zegt klopt, er zijn mooie vissen te vangen op Ringvaart maar dat hangt af van de stekken die je kiest. Het nadeel van de Ringvaart is dat de vis heel veel trekgedrag vertoond. Om een voorbeeld te noemen, in mijn beginjaren wisten ik en wat andere vismaten vaak wel vis te vangen bij een brug. Toen er steeds minder gevist werd (lees gevoerd), was het plots over met het vangen. Zo nu en dan tref je nog wel eens vissen aan in groepjes maar veel is het meestal niet. Met het aanleggen van een voerstek kun je de vissen echter wel langer vast houden op de stek. Een ander staaltje trekgedrag, een maat van me ving vorig jaar een mooie schubkarper op ruim 10 kilometer van de vaart vandaan in een plassengebied. Dit jaar ving zeer waarschijnlijk iemand anders zijn vis zo een 20! km verderop in een van de vele vaarten die naar een paaigebied leid die staat aangesloten op de Ringvaart.

In het voorjaar trekken veel richting de paaigebieden die zijn aangesloten op de Ringvaart. Dit moment is zeg maar de primetime aangezien de vissen zich gaan verzamelen voor de paai. Tijdens deze periode kun je goed vangen mits je stekkeuze goed is. Voeren is dan een must op deze verzamelplaatsen (ingangen van ondiepere sloten en vaarten). Aangezien er wel veel brasem op de vaart zwem raad ik af om met partickles te voeren.

Als de paai eenmaal voorbij is, kun je vooral zoeken naar de vis op interssante plekken in of bij het kanaal zoals bruggen, overhangende struiken, loshaventjes, zwaaikommen of ondiepere plasjes met een aansluiting op de Ringvaart. Je zal wel een voerplek moeten aanleggen want instant hits komen zelden voor als je niet zeker bent van je stek.
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

07-07-2006 09:40

Robert wat jij zegt klopt ook Mobie zijn thuiswater is de kagerplassen maar word ook op de westeinderplassen gevangen n dan moet hij over de ringvaart gaan en dat is heeeeeeeel ver weg :wink: :P
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

07-07-2006 10:37

Danny,stuur me even een pb met wat je wilt weten :wink:
Plaats reactie