Visplaat Bij de biesbosch

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vincent Sprangers
Berichten: 3
Lid geworden op: 21-06-2006 09:42
Locatie: 's-Hertogenbosch

21-06-2006 10:10

Hey

Ben nieuw hier dus, een goede morgen,.

Ik wil, na heel wat mooie verhalen over rust natuur en mooie stekken eens op de biesbosch gaan karpervissen.

Na heel wat informatie te hebben ingewonnen kan je dus,. legaal overnachten bij de visplaat een "camping" die doorgaans wordt bezocht door scouting groepen en andere outdoor liefhebbers. Na gemaild te hebben met de beheerder, die boer blijkt te zijn (het is kamperen bij de boer:) blijkt het mogelijk te zijn om daar te gaan vissen.

Heeft iemand toevallig ervaring met deze plek? dus op de visplaat op karper vissen?

Verder kan je ook een kajuitboot huren en vanaf die boot een twee of meerdaagse sessie houden. Alleen na 4 keer mailen en 3 keer bellen met het bezoekerscentrum biesbosch heb ik nog niemand kunnen spreken die mij kan vertellen of dit is toegestaan. Het enige wat daar uit kwam is dat je niet mag "wild kamperen". Alleen op de boerencamping bij de visplaat.

Heb je hier al eens gevist?,. of weet je wat meer te vertellen,. graag!! :P :P

GreetZzz Vin
Sunshine reggae !!!
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

21-06-2006 12:45

Vincent,

De Biesbosch is inderdaad een prachtig water waar het ´s nachts echt ongelofelijk stil kan zijn (uitgezonderd de uilen, kikkers reeen enz. die je volop hoort).

Ik heb nog nooit op de stek die jij bedoelt gevist, maar ik heb weleens in de buurt van een groep overnachtende scouts gezeten. Dat is absoluut geen aanrader! Het is constant een teringherrie en de sfeer van rustig in de natuur vissen is ver te zoeken. Dit geldt helaas ook op veel andere stekken, waar met mooi weer veel mensen met boten overnachten. Ik snap niet dat hier niet of weinig tegen opgetreden wordt, terwijl tegen illegaal overnachtende karpervissers wel erg streng opgetreden wordt...

Daarnaast is het er niet gemakkelijker op geworden om karpers te vangen. Een jaar of 8 geleden ving mijn vismaat na 1 nacht voeren bijna altijd vis, vaak zelfs tussen de 5 en 10 in een nacht. Nu wordt er erg vaak geblankt.

Mijn tip: Het is een prachtig water, zoek een rustige stek en vissen maar! Het vinden van een rustige stek is echter geen eenvoudige opgave...

Succes ermee!

Jan-Willem
Run to the water.....
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

21-06-2006 17:46

is dit in de dordtse biesbosch wat jij bedoeld bij het biesbosh bezoekerscentrum.

of de brabantse biesbosh bij het biesboshmuseum?
Gebruikersavatar
Michael Bayo
Berichten: 67
Lid geworden op: 20-06-2006 21:37
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

21-06-2006 22:00

Ik heb een keer gebelt met de zelfde vraag.
Ik kreeg het antwoord dat je gewoon mag vissen met je tent als je papieren maar in orde zijn. Alleen konden ze me niet vertellen welke papieren dan allemaal nodig heb voor daar te vissen.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-06-2006 07:57

Als je die tent maar niet opzet gaat het best goed.

Helaas of gelukkig? is er sinds een paar jaar een nieuwe beheerder van het water. Deze beheerder volgt de regels precies. Dit betekent dat er al veel boetes zijn geschreven.

In theorie mag je op sommige plekken met 24 boten 3 dagen en nachten feesten maar donderdagavond pluutje neerzetten en vissen is verboden en kan bestraft worden.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Vincent Sprangers
Berichten: 3
Lid geworden op: 21-06-2006 09:42
Locatie: 's-Hertogenbosch

22-06-2006 11:54

Thnx Voor alle feedback,.

ik denk dat ik gewoon een kajuit boor huur (die zijn 6 persoons:)

en dan maar gewoon,. vanaf de boot vissen,. moet lukken.

greetz!
Sunshine reggae !!!
Plaats reactie