Rivier vissen - de Waal

Plaats reactie
peter wiggerman
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-12-2002 01:00
Locatie: ijzendoorn

05-12-2002 21:55

Zijn er mensen die ervaring hebben met het vissen op de Waal. Ik wil aankomend jaar veel vissen op deze rivier, maar ik kan wel wel tips gebruiken hoe ik het een en ander moet aanpakken. (stekkeuze, aas en de krabben)
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

05-12-2002 22:10

beste peter, ik zelf kom uit veenendaal, en ben enigzins bekend in die regio.
misschien is het verstandig om een te kijken bij de 2 grote grindgaten net achter ijzendoorn, die staan beide in verbinding met de waal, ik weet wel, dat er erg diepe stukken in zitten. ik zou je dan ook zeker aanraden om er eens met een bootje en dieptemeter overheen te gaan.
Het water op die plek is niet erg onderhevig aan de stroming van de waal. dus qua aas, kun je veel kanten op, zelf zou ik eerst beginnen met harde mais, en daarna met grote biolies.

p.s. bij de haven hoef je eigenlijk niet te kijken, daar is het namelijk zeer diep, op de plekken waar de boten aanleggen, staat ruim 10 meter water.

succes
HansPeter van Ee

05-12-2002 22:39

Peter

In het verleden heb ik zeer regelmatig op verschillende uiterwaarden putten aan de Waal gevist.
Op een paar van deze wateren was er goed karper te vangen tot een vier jaar geleden.
Toen was er ineens de invasie van de wolhandkrabben en werd het vissen daar onmogelijk.
Ze slopen alles van onderlijn tot je lood.
Er is weinig tegen te doen en ook witvissers klagen er steen en been over.
In het late najaar worden de krabben actief en dat duurt zo de hele winter door.
Voeren werkt vaak averechts want de krabben worden er alleen maar actiever door.

Op de rivier zelf heb ik ook een aantal malen gevist maar dat is echt doorbijten.
Je moet gewoon het geluk hebben dat ze in de regio hangen of langs trekken dan zal je zo ook vangen.
De Waal is echter de hardstromenste en meest bevaren rivier in Nederland.
Het is echter wel de hogeschool van het karpervissen.
Succes.

met succes wensende groet

HPE
mark hofman.

15-12-2002 20:53

op school geleerd dat de rijn de drukst bevaren rivier is.

neemt verder n iets van het feit af dat he een hartstikke moeilijk water is

mark
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-12-2002 21:43

Beste Mark, niet op school geleerd dat je hardstikke met een d schrijft en niet hartstikke:)
john bisseling
Berichten: 48
Lid geworden op: 13-12-2002 01:00

04-01-2003 11:09

om even op de rijn verder te praten is het nou moeilijk om op de rijn een karper te vangen ik wil van de zomer eens een sesie wagen ik heb er nog nooit gevist(op karper)weet iemand nog een mooi stekkie tussen arnhem en doornenburg en waar zou ik het beste mee kunnen vissen en voeren.

als je wilt kun je ook prive bericht sturen
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

04-01-2003 23:15

Hey John

Komen we elkaar misschien nog wel tegen! Ik ga aankomend jaar ook voor het eerst op den Rijn karpervissen. Ook tussen Arnhem en Doornenburg. Heb daar heel veel witviswedstrijden gevist dus ken de kribben, stromingen en bodemgesteldheid daarbij redelijk goed. Ik heb al van meerdere personen gehoord dat het allemaal nog niet mee gaat vallen. Maar we hebben geduld.

Mzzl
Bart
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-01-2003 10:58

Tja Bart, wat versta je onder al of niet meevallen? Vissen op een dergelijke rivier kun je natuurlijk niet vergelijken met afgesloten putten e.d.
En een sessie, zoals John schrijft, tja één sessie zal meestal wel op niets uitlopen (of je moet toevallig veel geluk hebben). Maar bij doorzetten ga je daar heus wel karper vangen hoor en een voordeel is dat je al wat weet van dieptes, stromingen etc. Een keer of 6 of 7 blanken stelt niks voor, maar de keer daarop is het dan ineens raak...
Wie dit niet ziet zitten moet er niet aan beginnen.
john bisseling
Berichten: 48
Lid geworden op: 13-12-2002 01:00

05-01-2003 18:24

sorry aart maar ik bedoelde 1 sessie om mee te beginnen heb jij nog meer info of handig heidjes voor oop de rivier.
john bisseling
Berichten: 48
Lid geworden op: 13-12-2002 01:00

05-01-2003 18:24

Op 2003-01-05 18:24, schreef john bisseling:
sorry aart maar ik bedoelde 1 sessie om mee te beginnen heb jij nog meer info of handig heidjes voor op de rivier.
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

05-01-2003 18:31

Jo Bartje,

loods ze niet allemaal naar het stekkie wat ik jou verteld heb he,

Mazzel Wim
john bisseling
Berichten: 48
Lid geworden op: 13-12-2002 01:00

05-01-2003 18:37

nee wim dit heeft bart niet vertelt we hebben het hier een jaartje geleden in gendt bij het zwembad een keer over gehad en dat mooie stekkie van jou daar kom ik niet op zo ben ik niet.

heb je de hengels al weer een beetj op gepoets .

heb je al op de hofmeester gevist .
is daar ook leuk met de pen te vissen.

groetjes john
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

05-01-2003 21:30

De Hofmeestery ben ik uit gevist ik heb 15 van de 16 vissen gevangen ( 1tje 5 keer gedubbeld). Moet alleen "De witte" nog.

Met de pen is het daar uitstekend vissen vooral in de zomer ivm wiergroei.
rond Feb. is de top tijd daar: nog geen wier en omdat het zo ondiep is komt de vis vroeg los.

Uitgevist op het zwembad John?

Ik hoor het wel als je de hofmeestery aan gaat pakken,
Succes,
Wim
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

05-01-2003 23:36

Aart mijn bijnaam is niet voor niets Blank! Hehehe.

De plannen zijn om eerst maar eens een tweedaagse sessie te gaan maken. Puur om te kijken hoe het er aan toe gaat op de rivier. Als het bevalt dan zullen er zeker nog veel meer volgen.

Een maat van me vist al zo'n 6 jaar op de IJssel, van hem krijg ik de nodige info dus dat is wel weer mooi meegenomen.

Wim

Dat stekkie dat houden we nog even geheim! Ik ga er ook niet op beginnen. Dat is jou ontdekking geweest. Ik wil eerst zelf een paar stekken bevissen die ik vroeger met witviswedstrijden heb bevist. Checken of m'n theorie klopt. Maar toch bedankt voor de info. Is in ieder geval hoopgevend.

Groet
Bart.

_________________
FM-Baits. Ze kunnen er niet vanaf blijven!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart Janssen op 2003-01-06 04:01 ]</font>
Plaats reactie