Ringvaart haarlemmermeer

Gast

22-11-2002 12:48

Heeft iemand ervaring met het vissen opn de ringvaart. Ik vind het er nl heel uitdagend uitzien, maar weet eigenlijk niet hoe het vis bestand is.

alvast bedankt
HansPeter van Ee

22-11-2002 18:51

Jeroen

Ik zou er gewoon gaan vissen.
Brad(Reeve) wil vast wel voor je voeren.
Een mooi water om te vissen, zeker weten.

met wetende groet

HPE
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-11-2002 19:05

Jeroen,

Beetje laat in het jaar om op een nieuw water als de ringvaart te gaan vissen? Maak je geen zorgen over de karper en kijk maar eens op een waterkaart welke gekende wateren ermee in verbinding staan.

Succes, Kees
Gast

22-11-2002 19:13

Op 2002-11-22 18:51, schreef HansPeter van Ee:
Jeroen
Ik zou er gewoon gaan vissen.
Brad(Reeve) wil vast wel voor je voeren.
Een mooi water om te vissen, zeker weten.
met wetende groet
HPE


Brad zit momenteel bij familie in Australie, dus voeren zal moeilijk gaan :grin: :grin:.
Gast

22-11-2002 19:15

Op 2002-11-22 19:05, schreef Kees Ouwehand:
Jeroen,
Beetje laat in het jaar om op een nieuw water als de ringvaart te gaan vissen? Maak je geen zorgen over de karper en kijk maar eens op een waterkaart welke gekende wateren ermee in verbinding staan.
Succes, Kees


Beter laat dan nooit toch. Ik had wel eens gehoord dat het daar goed vissen in de winter is. Iemand ervaring mee????
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-11-2002 19:42

Ja, daarom zei ik dat het nogal laat in het jaar is om te beginnen. Moet dat herhalen van korte reply's als ze direct daarboven al volledig staan? Lijkt mij nogal overbodig.

Groeten, Kees
Gast

22-11-2002 19:54

Op 2002-11-22 19:42, schreef Kees Ouwehand:
Ja, daarom zei ik dat het nogal laat in het jaar is om te beginnen. Moet dat herhalen van korte reply's als ze direct daarboven al volledig staan? Lijkt mij nogal overbodig.
Groeten, Kees


Wat bedoel je met herhalen?? Het spijt me zeer dat ik doorvraag naar info, maar uit de replies (die trouwens ook allemaal kort waren) ben ik nog niet heel veel wijzer geworden. Voordat ik ergens ga vissen wil ik toch wel meer weten dan ik tot nu toe heb gekregen.
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

22-11-2002 20:42

Dan vis je zeker bijna nooit?! Met zo'n hondsbrutale benadering zul je niet veel info krijgen.

MVG Peter
HansPeter van Ee

22-11-2002 21:33

Jeroen

Wat denk je zelf, dat ik hier jouw even wat informatie ga geven hoe jij dit water aan moet pakken ?
Mij lijkt het nog steeds dat karpervissen iets is waarbij alles zelf doen de meeste voldoening geeft.
Kent men de basistechnieken van het karpervissen, dan lijkt mij de rest een ABC-tje. Zeker op de Ringvaart.

met informerende groet

HPE
Gast

22-11-2002 23:47

Hans, van jou verwacht ik eigenlijk niets. Ik vraag van niemand of ze alles voor me willen uittekenen. Ik vraag gewoon om wat meer info....

Peter, als jij dat hondsbrutaal vind!!!!!Ik krijg van Kees het commentaar dat mn reply te kort is, terwijl ik zelf als antwoord ook een korte reply krijg.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-11-2002 00:05

Jeroen,

Ik bedoelde eigenlijk dat zinlose gequote van onze korte reply's. Maar rijdt eens langs de ringvaart en zoek je plekje zou ik zeggen. Wat moet ik nog meer vertellen dan dat er karper zat op zit. De plekken waar ze vangbaar zijn? Die zul je toch echt zelf moeten vinden. Verder is de visserij net als op andere vaarten.

Groeten, Kees
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

23-11-2002 09:02

Jeroen,

Probeer en gij zult weten!

gr. Benny
Gast

23-11-2002 09:36

Kees,
Ik wist niet dat dat quoten not done was. Ik snap eigenlijk niet wat er erg aan is, maar ok ik zal het onthouden: Korte replies niet quoten!

Wat betreft de ringvaart net zoals andere vaarten. Dit is mn eerste vaart dus zou niet weten hoe dat in zn werk gaat. Alle stukken lijken ook zo op elkaar. heb wel al een aantal hele mooie stekken gezien maar waren moeilijk bereikbaar.Dus heeft iemand nog tips????
HansPeter van Ee

23-11-2002 12:43

Jeroen

Pak een penhengel en/of bootje met visvinder.
Breng de bodem maar eens in kaart en probeer dan aan de hand van logisch nadenken eens in te schatten waar jij de karper kan verwachten.

Ohwja....waar ik wel eens vis op de Ringvaart is bij een zijsloot, een wereldstek!!
Gelukkig hebben mijn broer en ik als enigste toegang tot deze stek dus kunnen wij de hengeldruk netjes verdelen over het hele jaar.
Want Jeroen vergis je niet, er vissen best veel karpervissers op de Ringvaart en dat is niet voor niets!!!

met van-de-winter-vissende groet

HPE
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-11-2002 04:03

Dit was wel weer genoeg info.....HPE! :smile:



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michael Bouman op 2002-11-24 04:04 ]</font>
Gast

24-11-2002 12:03

Ik wil Chris ff bedanken dat hij WEL nuttige info heeft opgestuurd. Hier heb ik wat aan en ga meteen aan de slag.

THX :grin: :grin:
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

24-11-2002 12:35

ja hans ga jij alles effe aan de grote klok hangen :smile: :smile:
HansPeter van Ee

24-11-2002 12:56

Jeroen

Jij ook bedankt!!

met bedankende groet

HPE
Gast

24-11-2002 13:33

My pleasure Hans!!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-11-2002 21:27

Die Chris is een beste Jeroen.

Toch snap ik het niet helemaal. Als je weet dat er karper zit, wat is er dan mis met zelf op zoek gaan. De visserij op de ringvaart wijkt niet af van de gewone karpervisserij. Ik heb nooit anders gedaan. Maar als iemand wat kwijt wil over water in mijn omgeving. Geef me even een berichtje. :smile:

Bij voorbaat dank, Kees
Gast

24-11-2002 22:55

Kees als je het echt niet begreep dan had je dat bij alle vragen over wateren hier moeten doen. Er staan bij VISSEN IN NEDERLAND allemaal info over water vragen. Dus waarom bij mij?????????????
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

24-11-2002 23:30

Jeroen,

Ik denk dat het idd niet onverstandig zou zijn als je je dat eens werkelijk ging afvragen. Ga daar nou eens energie in steken "WAAROM JIJ" en anderen niet??? Als ik zo vrij mag zijn zal ik eens een balletje opgooien. M.i. profileer je jezelf in (te) veel van je (ongenuanceerde) postings als een betweterig, geirriteerd persoon die totaal geen respect voor anderen toont. Wellicht doe je er goed aan om voortaan even na te denken (tot 250 tellen) voordat je (je) gelijk op een "reply" (af)reageerd.
Voor alle duidelijkheid; ik ken je persoonlijk totaal niet en heb ook totaal niets tegen je, dit kan echter snel veranderen als je op deze voet doorgaat. Jammergenoeg begin je me langzamerhand het gevoel te geven dat jij hier niet warm of koud van wordt.
Dat dit jouw goed recht is moge duidelijk zijn maar dan moet je verder niet klagen dat iedereen zo over JOU heen valt.
Met groetende groet,

John


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2002-11-24 23:33 ]</font>
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

24-11-2002 23:57

Jeroen,

Vind zelf eens iets uit, de voldoening zal
dan veel groter zijn, als je dan wat vangt!
Ik zelf vind het niet raadzaam, om open
informatie te verschaffen over wateren, om-
dat er zo al genoeg wateren om zeep zijn ge-
holpen, want vergeet niet dat iedereen "die
dat wil" alles over bepaalde wateren kan
lezen.
De meeste mensen hebben denk ik wel goede bedoelingen, maar er hoeven maar een paar
met verkeerde bedoelingen tussen te zitten,
en er is bij wijze van spreken weer een
water verpest, en dit is voor de locale vis-
sers niet echt plezierig.

gr. Benny
Gast

25-11-2002 11:10

Beste benny,

Het enige wat ik wil zijn bruikbare tips. Ik hoef helemaal geen speciale stekinfo ofzo.Ik heb nu een aantal tips gekregen van iemand (chris) die wel inzag dat ik een serieuze post stuurde. Verder hoef ik niet te horen wat het formaat vissen zijn, want ik heb mn eigen fantasie Dus ik kan me niet voorstellen dat deze post nou een ernorme rush zal verzorgen op de ringvaart!

Inderdaad john,

Het boeit me eigenlijk niet zo veel. Kom alstjeblieft met voorbeelden van die ongenuanceerde posts dan begrijp ik je misschien. En last but not least, jullie zijn ook gewoon een stelletje zeurpieten. Er valt altijd wel weer wat te zeiken. Vraagt een jongen van 16 over vissen in Frankrijk en dan boem volle lading. Ik ben ook actief op een bodybuilding forum en ik kan je zeggen dat het daar veel gemoedelijker aan toe gaat. Vind je iets echt onzinnig van wat ik post reageer dan gewoon niet of leg het me uit bij DIE post wat er verkeerd aan is. Dus niet bij RINGVAART HAARLEMMERMEER gaan zeuren dat mn andere post onzinnig waren. Conclusie: Leg het me uit en dan pas ik me aaan, mits ik het er ookmee eens ben natuurlijk.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

25-11-2002 13:37

HPE,
ik heb een vraagje,
kun jij mij vertellen hoe jij een prive plek op de Ringvaart of aansluitende wateren hebt. daar ik/WIJ als secretaris van de hengelaarsbond van Leiden met directe lijn met Haarlem(pos) er op de ringvaart en haar wateren alle visrechten bezitten?
groet henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend