Vissen in Fryslan

Plaats reactie
Brian Chau
Berichten: 54
Lid geworden op: 24-07-2005 23:25
Locatie: Soest
Contacteer:

10-02-2006 19:01

Heren (en damens)

In het voorjaar ben ik samen met een paar maatjes van plan om een weekendje weg te boeken in friesland. Weten jullie daar nog leuke wateren? Het liefst in de buurt van een bungalowpark, het mooiste is natuurlijk als we vanuit onze bungalow kunnen vissen. We zijn allrounders, dus niet puur alleen op karper vissen gericht.

Ik hoor het wel!!!

Thx, Brian

PS: PM mag ook
PSP rulez!! Zijn er ook visspelletjes op de PSP? Hahahaha
jeff van laar
Berichten: 3
Lid geworden op: 17-03-2006 17:37
Locatie: masterfoort

22-03-2006 14:25

ik raad friesland nie aan, omdathet veer grote meren zijn en kanalen overal waar je de bodem voelt is het heeeeeeel modderig je zakt er zo in.
wel zijn er een aantal putjes maar ik weet nie of er veel karper zit.
wel had ik vorige zomer een mooie stek gevonden naast een fabriek waar het water warmer was en een goede harde bodem helaas had het geen resultaat
janwillem hilverts

22-03-2006 15:34

Camping de vlietlanden, dit ligt alleen niet in friesland maar in noord holland. Vlak bij enkhuizen als ik het goed zeg. Een leuke camping en je kan vanuit je bungalow vissen. Karper is daar vandaan wat lastiger (dan raad ik je aan het grote meer op te gaan) maar voor de witvis en dergelijke is het heel mooi om op te vissen vanuit je "achtertuintje" De karper wil daar ook wel, maar wij hebben ze zeer weinig te "pakken" kunnen krijgen in onze achtertuin

Groeten
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

22-03-2006 17:58

hey hallo ja de vlietlanden mooie park. het park licht tussen de groote en de kleine vliet in daar tussen loopt een kanaaltje van zo,n 500 meter lengte.de uitloop van het park loopt daar op uit .veel karper tussen de 10 en 20 pond meestal schub er wordt hier in de zomer vrij veel gevist ook door de locals de laatste 3 jaar is er wel veel vis sterfte geweest vanwegen een uitgebrande fabriek k heb 3 keer in de krant zien staan dat honderden karper het loodje hadden gelecht . als je een gokje waagd zou ik mais voeren dan kan je leuk vangen 20 runs is dan heel gewoon op een nachtje buiten het park .de bodem is hier ook vrij zacht dus een boot om je lijnen uittevaren zou zeer gunstig zijn diepte max 2.5 op het groote meer voor de rest is het 50 tot 140 cm baggere diepte veel suc maarten
Pieter van der Leest
Berichten: 11
Lid geworden op: 24-01-2006 10:41

22-03-2006 22:03

Hey luitjes,

Goeiendag ik heb mischien wel een mooi plaatsje om te karper vissen, maar eerst even een vraagje ; waarom niet in friesland, in friesland zijn topwaters daar zwemmen vissen om die nog nooit en de nimmer zijn gevongen ( ook boven de 40 pond ) voor vele vissers is dit het wall halla, er is een reden waarom je niet veel respons krijgt van friezen, friezen zijn namelijk erg stug ik woon zelf ook in friesland maar ik val wel mee, daardoor wil eigenlijk niemand zijn informatie kwijt aan dit soort vragen, want stel je voor!!

Er zijn twee mooie campings die ik prefer:

Als eerste Camping de groene ster zit aan een water wat op basis van zand de grondstructuur vormd, is dit jaar ook het nvvs jeugdkamp

2e is camping bergummermeer : Geweldig water meer heb ik er niet over te zeggen

Hoop dat je hier wat wijzer van wordt groet Pieter
Pieter van der Leest
Berichten: 11
Lid geworden op: 24-01-2006 10:41

22-03-2006 22:06

jeff van laar schreef:ik raad friesland nie aan, omdathet veer grote meren zijn en kanalen overal waar je de bodem voelt is het heeeeeeel modderig je zakt er zo in.
wel zijn er een aantal putjes maar ik weet nie of er veel karper zit.
wel had ik vorige zomer een mooie stek gevonden naast een fabriek waar het water warmer was en een goede harde bodem helaas had het geen resultaat


Hey Jeff mischien heb je verkeerd gevist want juist op die stek worden de monsters gevongen en de putjes...................... stampvol karper

Groet Pieter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-03-2006 22:15

Eigenaardig dat men in Friesland nu ook al de gewichten weet van vissen die nog nooit zijn gevangen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Pieter van der Leest
Berichten: 11
Lid geworden op: 24-01-2006 10:41

22-03-2006 22:27

jah das een goeie maar ik hoop dat je het met me eens bent.
Harald Bremmer

22-03-2006 22:40

Ze praten er wel heel raar..... :-? :wink:
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

23-03-2006 08:39

camping het goudmeer zwemt ook weleens een visje
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

23-03-2006 17:17

Hoi,

De Kleine Wielen in misschien een leuke optie. Je neemt een tent mee en kunt er prima vissen. Alles is er te vangen en vissen vanaf de camping mag als je er met je tent staat. Het is misschien iets minder comfortabel als een bungalow maar het vissen beleef je wel intenser...

Bremmer,

Volgende keer niet je paspoort vergeten... :lol:

Gr.,

Martin
Harald Bremmer

24-03-2006 00:15

Lytske Wielun nou????

Ljouwerd???

How wot mien jong....dat Grunnings giet me veul makkelijkr af.
jan van kranenburg

24-03-2006 03:06

Voor Witvissen is Friesland een Eldorado. Overigens om nog tich andere redenen!!

De Karpervissers die hun Vacantie willen doorbrengen in deze prachtige Regio, zullen echter weinig succes hebben zonder informatie van "Locals".

Friesland heeft ZOVEEL water dat't ondoenlijk is dit een een paar Vakantie-weken te leren kennen.
Plaats reactie