zelfde vraag anders gesteld!

Plaats reactie
jan bekking
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-03-2006 22:33
Locatie: zoetermeer

09-03-2006 20:19

stel je gaat dit weekend weer beginnen met vissen op een mooi stuk rivier, maar je hebt de keuze om aan die rivier in een grote kom te vissen waar het van 20cm tot hooguit 1.50m diep is zonder stroming, zou je denken mis ligt de karper daar wel , of je kan de rivier op waar het een stuk dieper is en mis wel beter voor karper aangezien de laage temp,

waar zouden jullie dan beginnen in deze tijd van het jaar?

mvg, jan
Sharief Palmberg
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-03-2006 01:25
Locatie: Breda

10-03-2006 01:00

Het is hier idd. maar maximaal 2 meter diep, ik heb er zelf met een bootje en een dieptemeter gevaren!!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-03-2006 01:18

Lastige keuze:

Stroming vraagt beweging, welke energie kost, welke waarschijnlijk doet eten. Ligt die kom aan de noordkant, staat daar vrijwel als het zonnetje schijnt de zon op, is lichtval, kan positief werken. Ik zou gewoon beide proberen, als je verder niets weet van verleden vangsten e.d.

Zowieso is een rivier denk ik in de koude periode lastig, zou voor kommen en of plasjes inde directe omgeving kiezen, waar het water stiller staat dan in de rivier, en waar de vis rustig kan overwinteren.

Let wel: dit is een interpretatie van niemand die nog nooit serieus op de rivier viste!
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
fred kwist
Berichten: 63
Lid geworden op: 04-03-2006 21:43
Locatie: roosendaal
Contacteer:

10-03-2006 14:01

ik zou zeker het diepere gedeelte van de rivier bevissen.
aangezien de tempraturen nog niet van die aard zijn dat ze al naar het ondiepe trekken.......
mijn ervaring is dat ze ongeveer half april de ondiepere stukken gaan opzoeken(paaigedeeltes)
maar alles heeft te maken met de tempratuurverloop.
maar ik zou dit weekend zeker nog op het diepere gedeelte vissen.
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

10-03-2006 17:12

Gedeeltelijk mee eens. Al denk ik dat bij een temperatuur stijging in maart ( helaas nu nog niet het geval ) ze eerder op het ondiepe trekken. Als de kom uit de wind en in de zon komt te liggen zou ik zeker een poging wagen.

Succes
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

11-03-2006 08:10

Het is inderdaad vooral afhankelijk van de watertemperatuur en het verloop ervan. Ook de zon (al of niet aanwezig) doet veel in deze tijd van het jaar. Ik zou nu nog kiezen voor een diepere plek in de luwte, dus zoveel mogelijk uit de stroming. Zodra de watertemperatuur richting de 8 a 9 graden gaat, en de steeds krachtiger wordende zon op het water staat te schijnen is een ondiepe kom idd een aanrader.

Mijn ervaring is echter dat het dan nog vaak erg moeilijk is en het traag op gang komt. Pas bij een watertemp. van 10 graden gaat het beter.

Waarom deze vraag niet in de rivierenrotary stellen trouwens? Dan lezen alle riviervissers het!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
jan bekking
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-03-2006 22:33
Locatie: zoetermeer

11-03-2006 15:39

oke. allemaal bedankt voor de info , ik zat zelf ook al te denken aan een diepere stek met zo min mogelijk stroming , zaljullie het verloop later laten weten ...
Plaats reactie