plas van ypenburg /Den-Haag

Bernard Holtkamp

23-02-2006 07:17

Danny,

Jij zegt: maar ik ben fel tegen overzetten in ieder geval en ook tegen die visorganisaties want die trekken ook steeds meer meren leeg

Kan je dat even nader uitleggen graag?
B.V. welk water we leeg hebben gehaald en zo!
Als je het hertenkamp bedoelt dan kan ik je dat zo uitleggen hoor.
Bart
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-02-2006 12:02

danny wilschut 19 schreef:hee gasten je mag er vissen tussen 7 en 21 00
en er zijn 100 karpers uit en overgezet naar ander meer
maar de vissen zijn allemaal zeer gegroeid
je kan er makkelijk vissen en ook stiekem snachts als je je kan verstoppen het is nu net gekortwiekt
dus nu weinig kans maar van de zomer of najaar is het wel stiekem weer mogelijk hoor


Ik vind het zo gek dat wanneer iemand begint over "vis overzetten" dat dan iedereen z'n zegje klaar heeft maar over "stiekem nachtvissen" hoor ik niemand.

Volgens mij gaat dit er uiteindelijk voor zorgen dat er dalijk helemaal niet meer gevist mag worden, dáár niet maar uiteindelijk op veel meer plaatsen niet. Daar schijnen veel meer mensen hier op het board zich niet aan te storen maar dat is een hele andere discussie.

Als er 1 water is wat echt volkomen om zeep geholpen is dan is het wel de bosplas van ypenburg.Vorig najaar was ik van plan er eens een paar ochtendjes te vissen, ik telde iedere ochtend zeker 4 tenten van gasten die zich helemaal nergens aan stoorde.
Deze gasten gaan er uiteindelijk voor zorgen dat het helemaal over is daarzo.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-02-2006 14:28

Desmond...je hebt 200% gelijk
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

23-02-2006 14:43

Ik weet niet wa je hiermee precies wil bereiken ? maar hopelijk is dit niet het recht praten van de vissen overzetten ! Doordat zei deze vissen overzetten is het al helemaal afgelopen daarzo. Tevens gaat het er mij ook niet om dat ze daar dan bv niet meer zitten maar je moet die vissen gewoon op hun plekken laten ! Zij kiezen er ook niet voor om door die lijpo's (laten we het netjes houden) gevangen te worden en dan in een onbekende wereld te worden neer gezet.
Ik blijf het jammer vinden dat dit soort volk überhaubt vist ! Jammer...
Gebruikersavatar
danny wilschut 19
Berichten: 21
Lid geworden op: 13-04-2005 13:38
Locatie: pijnacker

23-02-2006 18:28

hee b j van houten
ik bedoel de plas van buizen
ik weet wel waarom ze eruit zijn maar heb daar 8 jaar gevist en die vissen daar begonnen eindelijk een beetje te groeien
je kon er lkkr rustig zitten totdat hij weer van de haagse werd toen zat ineens half den haag er met een barbecue
maarja het is en blijft zonde want was een rustig natuur gebied waar je rustig kon zitten
en ben jij van zo,n organisatie die ze overzet?
want ik heb echt van iedereen hier uit pijnacker nootdorp die vist of gevist heeft op de bosplas dat er ongeveer 100 in dat nieuwe meer zijn gezet door een organisatie die dat doet hoor niet door gewoon een visser die ff uit gaat maken dat een karper op een ander water het beter heeft
is dat dan een groot verzonnen verhaal
want ik hoor dat echt van iedereen
?
Bernard Holtkamp

23-02-2006 18:35

Alles wat ik weet is dat er weinig tot geen karper is verplaats door de rechthebbende,en dat is de GHV.

Mocht je vragen hebben dan adviseer ik je met hun kontakt op te nemen.

Zelf zit ik in het CVB van de delftse,SVBDELFLAND genoemd, en heb geen invloed of wat dan ook over het ypenburg terrein.

Gr Bart
Gebruikersavatar
danny wilschut 19
Berichten: 21
Lid geworden op: 13-04-2005 13:38
Locatie: pijnacker

23-02-2006 18:41

de meeste maken er tegenwoordig een sport wie de grootste vangt
maar het word nu een sport om nog een normaal meer te vinden
want die zijn er hierzo in de buurt weinig meer
met al dat overzetten van topvissen en vistijden tussen 7 en 21 uur enzo
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-02-2006 20:07

wouter de roos schreef:Ik weet niet wa je hiermee precies wil bereiken ? maar hopelijk is dit niet het recht praten van de vissen overzetten ! Doordat zei deze vissen overzetten is het al helemaal afgelopen daarzo. Tevens gaat het er mij ook niet om dat ze daar dan bv niet meer zitten maar je moet die vissen gewoon op hun plekken laten ! Zij kiezen er ook niet voor om door die lijpo's (laten we het netjes houden) gevangen te worden en dan in een onbekende wereld te worden neer gezet.
Ik blijf het jammer vinden dat dit soort volk überhaubt vist ! Jammer...

Wouter ,
Lezen blijft moeilijk..ja ik ben 200 % tegen het overzetten van karper ,hopenlijk is het voor jou nu duidelijk? :D
en ja..Desmond visser heeft wel degelijk een punt en ook daar ben ik het 200% mee eens.
Niet dat ik een heilige ben, maar sommigen wateren vragen nu eenmaal om naleving v.d regels . Dit gezien het feit dat de bosplas een jaar of twee geheel verboden is geweest om hier te vissen, sinds een jaar weer opengesteld met duidelijke regels.
Wederom de regels hier overtreden is vragen om een definitieve sluiting.