vissen in de ijssel

Plaats reactie
richard van der veen
Berichten: 115
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: groningen

24-09-2002 22:02

Hallo Mede-karpervissers,
Ik ben van plan om op de ijssel te gaan vissen, in de omgeving Kampen, Zwolle.Alleen nu zit ik met een aantal vragen.Ten eerste hoe zit het met de vergunningen en mag je er nachtvissen.Ten tweede gezien de afstand (Groningen)is toch gauw en dik uur rijden kan ik niet voorvoeren is het dan wel interessant om op een rivier als de ijssel te gaan vissen.Alvast bedankt voor jullie reakties.

Met afwachtende groet R v/d Veen
carpbusters groningen
richard van der veen
Berichten: 115
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: groningen

25-09-2002 21:28

Oke mensen nu wordt de topic wel bekeken maar nu nog een antwoord.Ik hoef echt geen stek info dat kan en wil ik zelf uitzoeken en voor een blank ben ik ook echt niet bang dat hoort er nu eenmaal bij.Alleen ben ik benieuwd of je er instant ook redelijke resultaten kunt boeken, ja nu weet ik wel "zelf proberen" maar het is toch wel lekker als iemand dit positief kan bevestigen.

Vriendelijke groet Rv/dV
carpbusters groningen
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

25-09-2002 22:20

Hoi John,

wat jij zegt over nachtvissen op de grote rivieren en de daarmee in verbinding staande wateren heb ik ook al eens gehoord.
iets nauwkeuriger: Alle wateren die in open verbinding staan met de grote rivieren en water van de grote rivieren afvoeren.

Ik heb dit echter niet terug kunnen vinden in de grote vergunning van de NVVS. Staat het er wel in dan wil ik graag weten op welke bladzijde van het bijbehorende boekje. je moet bij controle zoiets kunnen tonen namelijk.

Als het ergens anders vermeld staat wil ik graag weten waar.

groeten Jeroen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-09-2002 22:40

Beste Jeroen, tegen een kleine vergoeding is bij de NVVS een lijst verkrijgbaar waarin alle wateren staan waar je het hele jaar mag nachtvissen.
Jan de Snaijer
Berichten: 7
Lid geworden op: 23-05-2002 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

28-09-2002 16:26

--------------------------------------------------------------------------------
Zoals je kunt zien in de lijst die op KW Online staat, zijn er nog heel wat wateren waar het hele jaar 's nachts mag worden gevist !
Het is ook vrij gemakkelijk voor de visrechthebbende deze vrijstelling te krijgen. De enige voorwaarde is eigenlijk dat belangen van beroepsvissers of natuurbescheming zich hier niet tegen verzetten. Staat je favoriete water niet in de lijst, spreek je vereniging of via deze vereniging de federatie er op aan. Waar een wil is, is een weg.
Er is nog wel een waarschuwing op zijn plaats: voor veel van de wateren op de lijst is een aparte nachtvisvergunning vereist, uitgegeven door de vereniging die het visrecht heeft. Wordt vaak in beperkte aantallen uitgegeven; er kan een wachtlijst zijn.
Zoek je nog meer wateren waar je het hele jaar mag nachtvissen, kijk dan eens in artikel 7, lid 3 van het Reglement voor de Binnenvisserij ( te vinden op http://www.visserslatijn.nl - wetgeving - Nederland). In de Rijn, de Maas en (delen van) enkele andere rivieren mag het namelijk ook het hele jaar.
Wat betreft deze topic moet ik je helaas teleurstellen; de IJssel hoort hier namelijk niet bij !
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-11-2002 22:05

Sorry Jan, maar de IJssel hoort hier wel degelijk bij!
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

04-11-2002 16:49

JOh gewoon gaan nachtvissen!
En "ALS" je gecontroleerd wordt, snapt de politie 9 van de 10 keer niet eens dat je niet mag nachtvissen.
En zeg nou zelf, vissen is tog een stuk beter dan de stad onveilig maken? En wie gaat er nou met -4 voor de lol aan het water liggen?

_________________
Afz. Stifler

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stefan van der Graaf op 2002-11-04 16:50 ]</font>
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

04-11-2002 20:20

Psst Stefan,

dat mag je wel denken maar niet zeggen, imago van karpervissers weet je wel....
Plaats reactie