sloterplas

Gebruikersavatar
Lennert van Winkel
Berichten: 135
Lid geworden op: 06-10-2004 21:36
Locatie: maassluis

02-11-2005 09:09

Totaal onbekend in het Amsterdamse even een korte vraag, nee geen gedetaileerde stekinfo alleen even het volgende. Donderdagmiddag ben ik met mijn maat in purmerend iets ophalen en wil dan met hengels voor een paar uurtjes remmen aan de sloterplas om daar een karper te vangen (hopelijk). iemand een tip aan welke kant je van het water moet zitten, of waar vooral niet?
Thnx alvast
karperpinda's?
12,5 kilo voor €25,-
25 kilo voor €45,-
gegarandeerd vers!
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-11-2005 09:25

Zoek de kant op waar de wind op staat, wil je instant succes halen zal je namelijk de windkant moeten bevissen.
Dieptes tussen de 8-12 meter.
Ga dus vooral niet op de kant vissen waar de vis vanaf staat, dat verkleind je kansen behoorlijk!
Gebruikersavatar
Lennert van Winkel
Berichten: 135
Lid geworden op: 06-10-2004 21:36
Locatie: maassluis

02-11-2005 21:27

thnx marijn, aan wind morgen geen tekort geloof ik.
karperpinda's?
12,5 kilo voor €25,-
25 kilo voor €45,-
gegarandeerd vers!
Sjoerd de Waal
Berichten: 72
Lid geworden op: 11-05-2005 19:49
Locatie: maassluis

03-11-2005 12:35

en waar kan je een dagvergunning halen op daar te vissen
ben de maat van lennert.
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

03-11-2005 12:53

In hengelsport Amstelveen. Op de van der Hoop laan. TEL: 020-6403588
Kosten voor een dag vergunning (geldig 3 dagen) 7 euro. Let wel je hebt nog steeds een sport vis akte nodig.

Mvgr. Rene Berger

p.s. Als je het water niet kent zou ik daar niet zo snel een dag sessie maken. Je bent denk beter af in wat andere wateren daar in de omgeving.
Sjoerd de Waal
Berichten: 72
Lid geworden op: 11-05-2005 19:49
Locatie: maassluis

03-11-2005 13:12

welk water raad jij aan dan?
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

08-11-2005 14:00

Rene,

Zou niet inzien waarom die elders beter af zou zijn.
Maak zelf alleen maar dagsessies aan de sloterplas zelden zonder resultaat.

Richard
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

08-11-2005 14:33

Richard,

Jij en veeeeeeeeeeeeeéééééééééééééééééééééééééééle anderen. Echter staat er toch echt. Als je het water niet kent dan................

enz. enz.

Mvgr. Rene Berger
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

10-11-2005 12:25

Je hebt gelijk rene. Echter ook door korte dagsessies leer je het water kennen. Je moet toch ergens beginnen niet, en dan maar beter overdag dan in de nacht. (sorrie hoor hou er van het laatste woord te hebben. :wink: )

Richard
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

18-01-2006 16:20

Wat zijn de ideale visdieptes van het plas eigenlijk in het voorjaar, zomer & herfst?

Sommigen raden een meter of 10 aan, sommigen 15 meter, sommigen rond de 7 meter, en degene die de Hengelsport Osdorp Sloterplas viswedstrijd won afgelopen jaar (Peter) zei tegen mij dat hij op een diepte van 4 meter viste.
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

18-01-2006 16:36

piet viste op 8 meter diepte op een dvd van hem
plassen zijn perfeckte viswateren,
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

18-01-2006 17:02

Luuk
Dat was vijf jaar geleden! De afgelopen twee jaar heb ik niet dieper gevist dan vijf meter. In de zomer met drie hengels ( had een vergunning) van twee tot max. vijf meter. Gebruik geen markers maar neem een werpgewicht van 90 gram en tel tot het op de bodem ligt. Iedere tel is ongeveer één meter, wees niet bang om meerdere keren in te gooien en te tellen. Probeer altijd zo dicht mogelijk bij een talud te vissen, bij sommige taluds heb je echt een sprongetje naar beneden, dat zijn de beste stekken. Het zijn echte hotspots (trekroute van de vis) na een paar keer gooien weet je deze stekken gooi iets dieper en trek je montage langzaam omhoog tot je de weerstand voelt van dat sprongetje.
wees niet bang voor bodemvuil want op 99% van de plas is de bodem schoon zand of klei!!
In het voorjaar ( april tot eind mei) is de beste diepte van anderhalf tot drie meter op de plekken waar en de wind opstaat en de zon.
Voer niet veel maar verkas wel veel naar de plekken waar je ziet springen. Ga niet tussen of in de buurt van een groep karpervissers zitten te veel lijnen op die ondiepte is dodelijk!! Ga nooit na half mei nachtvissen tegen of onder de bruggen, veel aanbeten maar weinig vangen!!!
Gr Piet
peter andrae

18-01-2006 17:28

Ja Luuk dat klopt maar dat was op de dvd.


Mourad klopt maar het voorjaar je zal toch gek zijn om op 15 mtr te gaan vissen als het zonnetje het water opwarmt.


Later het jaar als het water zich heeft vermengd kun je altijd 1 hengel wat dieper vissen,steek er gewoon wat tijd in ga er vissen kijk goed om je heen wil je het echt weten ga er met de dieptemtr overheen en breng wat stekken in kaart die jou intressant lijken en ga die bevissen.

Voor de rest zeg ik er niets over denk dat je er dan zelf op uit moet om te ontdekken hoe de vork in de steel zit.


Mourad jij komt toch vaak bij hengelsport Osdorp waarom vraag je daar niet voor wat informatie daar komen volgens mij de meeste plasvissers,volgens mij ging je ook naar de knoopsessie met Piet volgens mij zijn er maar weinig met zo een grote kennis van dit water dus wat let je.


En zoek anders eens goed op het internet staat ook heel veel informatie op over dit water.


mvg peet.
peter andrae

18-01-2006 17:35

Nou kijk eens aan :wink:.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

18-01-2006 20:20

peter andrae schreef:Ja Luuk dat klopt maar dat was op de dvd.


Mourad klopt maar het voorjaar je zal toch gek zijn om op 15 mtr te gaan vissen als het zonnetje het water opwarmt.


Later het jaar als het water zich heeft vermengd kun je altijd 1 hengel wat dieper vissen,steek er gewoon wat tijd in ga er vissen kijk goed om je heen wil je het echt weten ga er met de dieptemtr overheen en breng wat stekken in kaart die jou intressant lijken en ga die bevissen.

Voor de rest zeg ik er niets over denk dat je er dan zelf op uit moet om te ontdekken hoe de vork in de steel zit.


Mourad jij komt toch vaak bij hengelsport Osdorp waarom vraag je daar niet voor wat informatie daar komen volgens mij de meeste plasvissers,volgens mij ging je ook naar de knoopsessie met Piet volgens mij zijn er maar weinig met zo een grote kennis van dit water dus wat let je.


En zoek anders eens goed op het internet staat ook heel veel informatie op over dit water.


mvg peet.


Heyy Peter. Het is wel zo dat ik redelijk vaak bij hengelsport osdorp ben, alleen wat ik zelf probeer is zoveel mogelijk informatie van vissers verzamelen en van daaruit gewoon zelf bepalen wat het beste is voor mijn vorm van visserij.

ik had jou toen die dag gesproken daar, je had me aardig wat dingen hierover verteld, ik heb zelf hier en daar wat rondgevraagd, internet gekeken en ik zag zojuist piet vogel's stukje over de plas.

het is niet zo dat ik zelf niks weet over de plas, maar hoe meer informatie ik kan verwerken, hoe beter. het is altijd verstandig als je (ook) leert uit andermans ervaringen.
martijn boer

29-01-2006 23:09

Beste Peter,

Ben je er al geweest?

Het is zeker de moeite de waard om er eens een keertje te vissen. Als je er bent geweest kom je zeker terug.

Ik heb er nu drie seizoenen gevist. Heb namelijk drie jaar in Den Haag 'gewoond'. Veel van de tijd zat ik aan de plas. Voor zowel korte sessies, een paar uurtjes, als langer tijd (max twee nachtjes).

Over het vissen kan ik daar vrij kort zijn. Gebruik gewoon je gezonde verstand. De meesten hebben het daar over de juiste diepte. Ik heb ze daar zowel gevangen onder de top op een metertje water, alsook op de grotere diepten (10 m+). Als je een bootje meeneemt heb je er wat meer mogelijkheden en kun je ook eens op een eilandje gaan vissen.

Veel van de vissers daar hanteren dezelfde manier van vissen. Ze vissen meerder dagen op een stek en vertikken het om te verkassen. Soms kan dit gunstig zijn. Ik ben echter van mening dat wanneer je een nachtje geen stootje hebt gehad. Je beter je heil ergens anders kunt gaan zoeken.
Vis zit er zat en als ze in de buurt hebt moet je toch zeker een vis of drie per nacht kunnen vangen.

Het vele voeren heb ik er nooit toegepast. Ook omdat ik sporadisch langer als een nachtje bleef. Nu ik in Groningen woon zal ik het zeker wel gaan toepassen. Omdat ik nu, als ik naar de Sloter ga, wel wat langere sessies zal gaan vissen. Het is me weleens opgevallen dat het vele voeren op termijn de wat grotere vissen oplevert. Dat neemt niet weg dat het instant vissen er geen grote vissen oplevert. Mijn zwaarste is er nu 37,5 pond.

Ieder jaar komen er ook wel wat 20 kg vissen uit. Het zijn natuurlijk wel aldoor dezelfde vissen. Ik weet niet wat de vissen er in de toekomst gaan doen.

Zelf heb ik er veel vissen gedubbeld of had ik vissen die anderen ook al eens hadden.

De vissen laten zich er met grote regelmaat zien. Zowel springen als dicht zwemmend onder het kantje.

Begin dus ook niet meteen met vissen als je aankomt, maar spoor ze op.
Of je moet er uit ervaring al weten waar je de vissen onder bepaalde omstandigheden rondhangen.

Het eerste jaar volgde ik gewoon de windrichting. Dat leverde me al gelijk al wat leuke vissen op.

Veel succes,


Martijn Boerema.
peter andrae

30-01-2006 17:08

Hoi Martijn.


Ja heb er al eens gevist leuk water mooie vissen.



Mvg¨Peter.
mike broeders
Berichten: 77
Lid geworden op: 22-06-2004 20:16
Contacteer:

31-01-2006 21:07

welke dieptes raden jullie aan in de winter?

Zelf vis ik er tussen de 10 en 17 meter, maar zonder al teveel resultaat.
(oke het is winter)

Iemand goede ervaringen gehad in de winter op de sloterplas?


Alle info is welkom. (evt. via PB)


gr.
mike
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

02-02-2006 18:24

mike broeders schreef:welke dieptes raden jullie aan in de winter?

Zelf vis ik er tussen de 10 en 17 meter, maar zonder al teveel resultaat.
(oke het is winter)

Iemand goede ervaringen gehad in de winter op de sloterplas?


Alle info is welkom. (evt. via PB)


gr.
mike


Erg diep...
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

03-02-2006 13:01

Hoi

Ik ben nu de pb/sloterplas film aaan het kijken!

Maar waarom word alles op die ene linker stek gevangen? En ik d8 dat je niet meeer mag uitvaren?? :(

wel een vage dvd, welke stek is dat eigenlijk waar ze zitten?
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

03-02-2006 13:03

killian,

naar mijn weten is het uitvaarverbod pas ingesteld na het maken van de video

als je langs de plas loopt zie je wel welke stek het is ;)
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

03-02-2006 13:18

maaar waarom komt ALLES van die ene stek :-?
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

03-02-2006 13:48

Richeltje misschien?
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

03-02-2006 13:53

ja, maar ze vangen echt niks van die andere stekken :-?
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

03-02-2006 14:32

at komt omdat die linkerhengel op een richeltje ligt.
Dat is een van de hotspots van het water en een trekroute van de plas.