Amsterdamse Bosbaan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

04-01-2006 11:32

Ze hebben idnerdaad een jaar of 2 jaar geleden de bosbaan afgevist en geloof ik wel 2 hele karpers gevangen...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-01-2006 11:33

nee Paul
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

04-01-2006 11:35

Dan zijn de vragen toch meer dan beantwoord Klaas?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-01-2006 12:17

marijn ham schreef:Ze hebben idnerdaad een jaar of 2 jaar geleden de bosbaan afgevist en geloof ik wel 2 hele karpers gevangen...


dan zal het wel meevallen met de bezetting daar :lol:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-01-2006 13:04

ff serieus nu.

Marijn,

als ze het water afvissen, houdt dat toch in dat ze van de ene kant naar de andere kant met een net over de hele breedte gaan?

en zodoende in ieder geval ongv. 90% misschien wel 95% van de vissen weten vangen ?

of heb ik het fout ?

vr gr,

michel
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

04-01-2006 13:34

Ik weet niet hoe ze het destijds hebben afgevist, of met een zegen, of electrisch...
Zou 1 van de mensen maar moeten beantwoorden die het gedaan hebben...

En met een zegen kan je overigens net alles misgrijpen hoor, je kan 70% van een bestand vangen met een zegen, maar e kan ook niks vangen.
Heb al te vaak gezien dat er tijdens een zegen bijna geen vis uitkwam terwijl het helemaal vol ligt met vis.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-01-2006 13:40

hmmmmmm

dat is wel apart ja.

nou, in ieder geval weer wat geleerd.

vr gr,

michel
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

04-01-2006 19:21

In de winter heeft men de bosbaan met een zegen bevist. Op vallend maar niet verrassend op sommige plekken nagenoeg geen karper maar op sommige plekken bingo helemaal vol. In de winter zoeken ze mekaar op en buiten de karpers om een paar mooie snoeken. De vissen zijn overigens allemaal weer teruggezet. Nog een mooi verhaal ( of het waar is weet ik niet ). Vissen die weggevangen zijn in de a poel ( ook zware jongens ) zijn uitgezet in de baan. Die vissen die terug werden gevangen schenen hard terug te lopen in gewicht. Welke dorpsgek verzint nu zo iets!!!


Tjuus
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-01-2006 19:59

Tom,

Dit verhaal ging al in 1988.

Maar wat is nu en wat niet?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

04-01-2006 20:01

Oke, ik ga dan toch maar reageren. De bb een verhaal apart, de Ahv vindt dat dit een water moet zijn waar iedereen een visje kan vangen. Met de AHV bedoel ik het bestuur en haar leden!
Nu zullen er een heleboel mensen zijn die zeggen (als AHV lid) ja, maar ik wil het niet, jawel jij wil het ook want waar was je anders op de vergaderingen!
Klinkt simpel he, jongens. Ja zo simpel is het als je het er niet mee eens bent kom dan is naar een ALV in plaats van hier al tig pagina’s vol te lullen. Die brief voor de ALV had je allang geschreven en als dan iedereen komt dan kan er gestemd worden voor een verantwoord beheerd water.

Maar wil iedereen dat wel, als ik er ga kijken zie ik dat het er verdomd druk is! Dus neemt het bestuur ook aan dat de karpervissers dit willen.

Het uitzet beleid is nu 200 kg per jaar. Dit is meestal kweekkarper, maar soms als er karper verwijderd moet worden uit een water word deze op de bosbaan uitgezet, dit scheelt de AHV weer geld en wat moet je er anders mee in de prullenbak gooien of zo?
Denk nu niet dat de AHV sleept met vissen, dit gaat om vissen uit waters die bijvoorbeeld gebaggerd worden en anders alle vis dood gaat.

Ik ben benieuwd of ik jullie straks allemaal op de volgende ALV van de AHV zie.
groetjes henk
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

04-01-2006 20:04

Henk,
Dat raakt de kern :D

groet,
P

p.s zou het druk worden ? :wink:
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

04-01-2006 20:57

Hallo Henk,
Een goede poging om heel veel leden op de vergadering te krijgen.Vooral karpervissers; KOM!!!

Maak even duidelijk Henk,
Wanneer is die vergadering en waar!! evt. met een plattegrond erbij!!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

04-01-2006 22:08

henk kostense schreef:Ik ben benieuwd of ik jullie straks allemaal op de volgende ALV van de AHV zie.


Weinig kans, ik neem dit jaar geen lidmaatschap meer bij de AHV.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-01-2006 23:44

Henk,

Wat zwemt er dan? Waar is die 200 kilo opgebaseerd?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

05-01-2006 10:35

Henk,

is het ook mogelijk om bijv. een meeneem verbod erdoor te krijgen , wat betreft karpers meenemen voor consumptie ?

(als er genoeg mensen op komen dagen )

of zit dat er denk je niet in ?

ik zelf wil al 3 jaar een keer bij die vergadering zijn ,maar vorig jaar en het jaar ervoor heb ik niets doorgekregen van uberhaupt een vergadering.heb elke keer het blad vissen van de ahv doorgezocht maar niets gevonden,het wordt op die manier ook niet echt makkelijk gemaakt voor iemand die er heen wil.

misschien een goed idee een topic te openen een week of 2 voor die vergadering ? met daarin de plaats ,adres tijd en dergelijk.

vr gr,

michel
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

05-01-2006 17:41

Klaas, goed lezen he!

Natuurlijk is die 200 kilo nergens op gebasseerd behalve op de behoefte van karpervissers!

Michel, het staat toch echt in het blaadje hoor. Aan je andere vragen wordt gewerkt en we zetten het uiteraard op het board.
groetjes henk
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-01-2006 18:40

sorry hoor

kan best wel lezen. Staat nergens gemeld hoe of wat dus ik probeerde er achter te komen wat men bezielt.

Daarnaast is het misschien ook leuk om te weten wat we willen.
Maar ik vind het goed hoor.

Houdt er ook van de straat enzo.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

05-01-2006 19:08

Klaas,


De bb een verhaal apart, de Ahv vindt dat dit een water moet zijn waar iedereen een visje kan vangen. Met de AHV bedoel ik het bestuur en haar leden!


Dus overbezet, en wat we willen ja, vragen naar de bekende weg, maar dat was je bedoeling waarschijnlijk ook. Een verantwoord karper bestand (om het kort te houden.)
groetjes henk
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-01-2006 21:05

De Bosbaan...

Mag er graag wel eens op uit gaan daar een dagje te vertoeven. Roeisters, wat schone, gave karpers vangen, lange drils op een anderhalf-ponder met 20/00 en geen visser te bekennen op de kant waar ik zit.

En denk nou niet dat ik sarcastisch ben, want dan ben ik niet.

Ik vang daar zelden karpers met frommelbekjes, om het feit dat ik het alleen maar op het zicht doe. Als er dan al eens een minder exemplaar uitkomt, is het omdat hij het aangeboden aas voor de neus van een gave wegjatte.

Dat er meer domme dan slimme vissers rondhangen is wel e merken aan de volgende anekdote:

Voer wat oppervlakte-aas, krijg een 30-tal karpers aan het eten, en vang een paar gave vissen van een zeer net gewicht. Aan de overkant zit een man met zijn overwichtige vrouw (die niet van haar stoel afkwam, en 'savonds knalrood en volgevreten met minimale inspanning haar auto inkroop) het schouwspel aandachtig te volgen. Toen we 's avonds naar de overkant gingen om eens te kijken bij wat vissers (niemand ving zowat iets (ontkracht hier het feit dat het een makkelijk kokkiewater is, vang er maar 20 op een middag (in de zin van: doe het maar eens, niet dat ik er "maar" twintig vang ;) ))kwamen we dus ook bij man en vrouw.

"Is het nog wat geweest (wisten we, niks dus)"
"Joa, we hadde der een stuk of wat" (niks, maar maakte niet uit, we luisterden verder)
"Da's toch niet verkeerd?"(gingen mee in zijn verhaal)
"Doar oan de overkant, doar zatte der een poar, die vingen der pas veel"(had dus tijd zat om ons te bekijken)
"Ohw, wat dan?"(de slimmerd herkende ons niet)
"Ze hadde de ene na de andere, hele grote en achter mekoar oan, niet normaal. Ze krope de kant op, het water kolkte helemoal"(dat was wel waar, had ie toch een beetje opgelet :P)
"Hoe kan het dan dat er niemand wat vangt verder?"
"Ze viste vast met kikkererwte, doar had ik ze ook mee..."
"Ohw, kijk, volgende keer maar proberen dan.."

Tijdens die laatste zin betrapte ik de man op 2 onwaarheden:
- Hij had niks gevangen, en dus ook niet met kikkererwten
- Als wij een hele riedel van die beesten aan het oppervlak kun je zelf als je geestelijke beperkingen hebt nog wel verzinnen dat die zinken..

-Dat er veel raar volk rondhangt, klopt, aan de overkant zitten is de oplossing
-Nachtvissen gevaarlijk, nooit problemen gehad, nu doe ik alleen nog maar enkele daagjes (mooi weer, warm)
- Dat 99 procent netjes om zou gaan, bullshit. Een keer over de stenen (zodat zijn dure net niet breekt) kan de gemiddelde visser daar nog wel opbrengen, maar het terugzetten is meer teruggooien, met als gevolg een dikke kletser op de keien.
- Onthaakmatten zie je zelden liggen, en als ie er al ligt is het vaak:"Het is maar een kleintje, en ik ga bijna, danmaar niet, blijft ie droog.."
- Makkelijk water, absoluut niet. Wie het wel vind, argumenten graag, dan komen we er wel uit.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

25-01-2006 13:22

DE BOSBAAN
Ik zelf Ben er nog nooit geweest,als ik dit water voor 5 jaar geleden gekend had dan zeker.Wand wat is er voor een beginende karpervisser intresanter.Dan op een overbezette put te gaan beginnen met de Karpervisserij.Het zijn die vissers die in het begin toch anders vissen als de meesten en dus ook vangen.Dus als henk daar wil beginen gelijk heeft hij.Dat dit water nergens voor deugt daar komt hij zelf wel achter en zal dan ook zijn gedachten bij stellen na verloop van tijd.Ik zelf ben ook op water als de bosbaan begonnen en het heeft mij leren vissen op karper.Zoals het daar nodig is en het heeft mij verschilende Technieken
leren gebruiken.Mar er echt te leren vissen op karper.Man man man wat ging ik Persoonlijk op me bek toen ik het randmeer begon te bevissen.Ik had kennis van nauw,nul en gene waarde kan ik wel zeggen.Nu naar vele ja zeer veel sessie op de groot water.Kan ik pas zeggen hee hier steek ik wat van,op dit zijn de broedkamers van kennis voor een karpervisser

Conclusie vissen moet je leren
Watersens dat groeit door dat aan te pakken wat je niet ziet zitten in het begin.Maar door doen leer je en ontwikel je,je het karpervissen eigen te maken

Dus als je begint aan karpervissen en je denkt aan de Bosbaan ga er voor
Mar denk wel een ervaren karpervisser wordt je er niet van daarvoor is dit water niet gemaakt
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

25-01-2006 13:28

Beste sven ik wil wel een keer laten zie hoe je er een 10 a 15 vang op een middag in april of mei.geloof mij mar dat is zo moeilijk niet.Wil je dat op de slooterplas probeeren dan komt er wel iets anders voor kijken.
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

25-01-2006 14:23

ik heb wel zeker 3x geblankt daar en ik vis er praktisch nooit ook om wat Remon zegt. want toen ik echt nog een beginner was (eerste 2 jaar van het karperen) kwam ik daar wel vaak.

tot ik wateren ontdekte die nog beter vingen en mooiere en gave vissen op de kant kwamen.

echter moet ik wel zeggen dat ik het eens ben met Sven dat het niet zo een makkelijk water meer is. en 10 a 15 op een middagje wil ik wel eens zien.volgens mij kon je die aantallen wel 5 jaar geleden vangen daar , maar mij lukt het niet daar (maar gelukkig wel ergens anders 8) )

ik heb wel eens 3 dagen lang gevoerd ( ik weet dat het niet mag,maar dan hebben ze ook nog wat te vreten) en niets gevangen,en ook wel eens zonder te voeren een stuk of 7 op een dag.andere keren na 2 dagen voeren gooide ik in ,wilde toplood op mn lijn hangen en de lijn werd uit mn hand getrokken door een vis.dus binnen 1 minuut beet.

het verschilt heel erg daar.

maar ja , ik zit ook nooit aan de weg kant als ik daar zit,maar aan de overkant.

misschien als je aan de wegkant zit dat je er dan 15 weet te vangen binnen 5 uur ? :-? :P

gr.

michel
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

25-01-2006 14:41

remon van dusschoten schreef:.Wil je dat op de slooterplas probeeren dan komt er wel iets anders voor kijken.


zeker een boot en een dieptemeter :wink:

vr gr,

michel
Hans Hendriks
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-11-2005 13:53
Locatie: Katwijk a/d Zee

25-01-2006 16:22

Ik denk dat alle 'voors' en 'tegens' onderhand wel besproken zijn......ik denk dat het gewoon ligt aan wat voor visser je bent.....ben je een recreant [iemand die gewoon af en toe op karper vist] òf ben je een diehard karpervisser die vele uren in het jagen....voeren en observeren wil stoppen.....
Ik denk dat de Bosbaan een goed water is voor de recreant die gewoon zo af en toe op een mooie dag lekker aan het water wil zitten en een beetje ouwehoeren met de buren en de dames met hun hondjes!
Ik heb dus toch een lidmaatschap genomen van de AHV....en zal daar best eens gaan zitten komend jaar......ik ben verre van een "Diehard Jager"...

Michel weet jij wat over het 'Nieuwe Meer' wat vlak àchter de Bosbaan ligt??

Groet.......Hans :lol: 8)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-01-2006 18:30

remon van dusschoten schreef:Beste sven ik wil wel een keer laten zie hoe je er een 10 a 15 vang op een middag in april of mei.geloof mij mar dat is zo moeilijk niet.Wil je dat op de slooterplas probeeren dan komt er wel iets anders voor kijken.


De vissers met inzicht kunnen dat wel, idd. Ik heb ook nooit gezegd dat dat op een Sloterplas ook kan, ik wilde alleen maar zaggen dat de dressuur op de baan zo gigantisch groot is dat niet iedereen daar goed kan vangen (dan heb ik het over die 15 vissen, niet over 1 of 2).

Je hoeft jezelf niet te bewijzen, elke keer als ik al ga lukt het me ook meer te vangen dan de gemiddelde visser. Het is gewoon een weetje, meer niet....
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm