Waarom nix???

Plaats reactie
Timus Lomans
Contacteer:

05-01-2006 19:14

Hoi,

In de zomer van 2004 ben ik in contact gekomen met een water bij mij in de buurt. Het is kalkzandsteen afgraving. Een groot meer met dieptes van 20 meter maar veel plateaus van ongeveer 7 meter. Ook zitten er 2 uithammen 1 van ongeveer 3 meter diep met een doorgang naar het water van 1 m breed en een van 7 meter diep met een doorgang van ongeveer 20 meter. Het is een helder water. Met niet veelbeplanting onder het water, wel langs het water (riet, een paar lelies, overhangede bomen) Verder drijven er buizen op het water, 30 meter lang halvemeter doorsnee (hierin werd kalkzandsteen vervoerd)

In de herfst van 2004 zijn we daar gaan vissen en hebben succesvol gevist. (flink veel en dikke, onbeschadigde vissen) Daarom zijn we in de lente van 2005 weer flink aan de bak gegaan, maar tevergeefs. We hebben vanalles geprobeerd, andere stekken, ander aas, andere lijn, andere onderlijn, andere haken, loodconstructies, alles. Maar niets.
In de zomer, als de zon goed schijnt zie je 10-talle karpers zonne, maar ze azen dan niet op brood, kattebrokken, (pop-up)bolies NIETS!
Toen we voor de eerste keer tot savonds laat bleven (nachtvissen is verboden) zagen we iets, wat wij nog nooit hebben gezien. Er kwamen 10-tallen project-spiegels( deze zijn in 2003 uitgezet, en gemiddeld van de 8/10 pond naar de 16/18 pond gegaan) boven zwemmen, ze kwamen met de rugvinnen en stukjes rug boven zwemmen, en zwommen zo minstens een uur rond over heel de vijver.

Verder is de OVB langs geweest om te peilen en kwamen ok tot de conclusie dat er weinig planten onder water waren)

Ik had hierover een paar vragen.

1: Waarom zwemmen de vissen zo boven?
2: Wat kan ik er aan doen om toch te vangen? Heeft iemand dit ok zoiets soortgelijk meegemaakt? en wat deed hij./zij eraan/

Ik hoop op vele reacties.

GR Tim
Plaats reactie