Amsterdamse Bosbaan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

03-01-2006 11:20

Vinden jullie Terry Hearn een goeie visser???

:wink:
Laatst gewijzigd door Ruud Visser op 03-01-2006 12:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-01-2006 11:24

hoezo Ruud ?

Blowt ie ook dan ? :lol:

of zit ie ook wel eens op de bosbaan ? :D
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-01-2006 11:38

Ruud als je de definitie daar wilt leggen, is iemand die compleet dwaas aan de waterkant zit ongeacht wat hij gebruikt geen visser laat staan een goede visser.
Ik ken genoeg die denken compleet helder te zijn ongeacht het middel, waar je als nuchter persoon toch iets anders ziet.

Met mate is het motto, liever helemaal niet maar dat zal in veel gevallen niet mogelijk zijn, het is altijd een ander die er niet tegen kan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-01-2006 12:09

Ruud
Moeten wij dan maar weer gaan discussieren!
Vind jij Terry Hearn een goede visser? en zo ja waar baseer je dat op?
Omdat hij grote vissen vangt in Engeland of omdat hij uberhaupt een vis land terwijl hij knetter stoned is? Let op is maar een vraag!

Tja
Ik zeg niet dat ik een crack ben hoor! volgens mij kwam jij daar een beetje mee, maar een karperwedstrijd vind ik belachelijk en al helemaal op de BB. De reden waarom ik in deze al te lange discussie instapte was juist om het feit dat er klakkeloos informatie werd gegeven over de BB terwijl iemand die naar een btw gaat en vragen stelt afgemaakt wordt. In mijn ogen is de BB als water geen haar beter.
Ik veroordeel niemand die er wel gaat vissen ook niet op een btw maar sommige hier op het board meten als het hun uitkomt met twee maten.

Ik vis nog altijd voor mijn plezier en het allerliefst helemaal alleen.
Vandaar dat ik een boot heb aangeschaft om niemand tegen te komen om mee te praten. Ik benader mijn visserij heel serieus en heb geen begrip voor klatsers die dronken of stoned aan het water zitten. In mijn ogen kunnen ze daardoor vissen verspelen. Of door runs heenslapen en zeg niet dat het niet zo is want ik maak op mijn thuiswater genoeg mee.
Door dat soort ben ik dit jaar 2 maanden gestopt met vissen op de plas omdat ik het spuugzat was.
Vissen en blowen/drinken gaat niet samen, misschien wel een nieuwe topic? Let op is mijn mening!!!
Piet
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

03-01-2006 12:14

die topic is al geweest Piet :D
Hans Hendriks
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-11-2005 13:53
Locatie: Katwijk a/d Zee

03-01-2006 12:20

Piet Vogel schreef:.

Ik vis nog altijd voor mijn plezier en het allerliefst helemaal alleen.
Vandaar dat ik een boot heb aangeschaft om niemand tegen te komen om mee te praten. Piet


Geef mij ook een boot!!!!! :lol: :D :wink:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-01-2006 12:24

Zo zijn er al zoveel topics al geweest Mitsz.

De laatste stelling van Piet kan ik mij wel in vinden.
( in de hele reactie wel trouwens )

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-01-2006 12:25

Piet,

ikzelf weet niet beter dan dat ik blow. iedereen kan me afkraken wat ie wil.maar het blijft een feit dat ik een blower ben.

als ik op mn gemak niet belangrijks hoef te doen, dan rol ik graag een stick.qua gedrag ben ik niet anders, en ik wordt zelf van elke run wakker.
heb ik belangrijke dingen op het programma staan,dan rook ik ook niet.

met vissen rol ik ook graag een joint ,want ook dat doe ik voor ontspanning.ik vind dat een biertje of joint wel moet kunnen , als het maar in toom gehouden wordt. niet een heel krat en niet op apagapen liggen omdat je zo knetter bent.maar gewoon 1 of 3.
ik heb zelf niets tegen drank, al mijn vrienden drinken ook wel, ik heb alleen een hekel aan het feit dat mensen neerbuigend naar blowen kijken ,terwijl drank naar mijn idee veel meer je gemoedstoestand beinvloed.

dat van het vissen op de bosbaan op een rij , leek mij een leuk idee voor een keer, ook omdat die vissen dan een keer lekker te eten hebben.
misschien zie ik de ernst er niet zo van in,maar naar mijn idee staat vissen daar niet gelijk aan vissen op een BTW.
ten eerste kost het niets, ten tweede zijn al die vissen er zelf ingepropt door de AHV.ten derde is het een vis/roei water, dus waarom er niet een keer vissen ? maar dat is mijn mening.

mij leek het enkel gezellig,en niet om het wedstrijd idee, eerder voor de wetenschap,en er achter komen of de argumenten in de deze discussie op waarheid berust zijn of niet.
al met al leek het mij een gezellige en informatieve dag + het feit dat iedereen nog zn hobby uitoefend ook.


vr gr,

michel
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

03-01-2006 12:36

Ruud Visser schreef:Vinden jullie Terry Hearn een goeie visser???

:wink:




Ja hoor gezellig Piet :D
Ik begin met een Quote van mezelf

Als ik mensen persoonlijk niet goed ken kan ik niet beoordelen of het wel of geen goeie visser is ( zelfde met jou Piet ) of wel of geen overlast langs de waterkant veroorzaakt...
Vandaar mijn vraag of jullie hem een goeie visser vinden omdat het een visser is die niet vies is van een blowtje..


Mijn mening: Zolang het met mate gebeurd zal het mij een worst wezen, zolang er maar geen overlast wordt veroorzaakt of/en er visonvriendelijke situaties ontstaan.
Dat het vaak niet samen gaat maken de meeste vissers hier van het board wel mee.. Soms gebeurd het dichterbij dan je zelf wilt en kan je weer een ex vismaat bijschrijven......

Dus ik denk dat er weinig valt te discusseren tussen ons Piet daar ik het met jouw berichtgeving wel eens ben

Ook ik zoek de rustigere plekken van een water doormiddel van een boot op omdat ik geen gezeik aan me kop wil hebben en het een middel is dat mijn vangsten om hoog doet schieten..
Voeren(!) vissen op plekke waar andere enz enz enz..

Groetjes Ruud
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

03-01-2006 12:42

Met sommige dingen in je voorgaande berichten ben ik het wel eens ( niet alles hoor! :D )
Sorry Michel daar kan ik niet mijn hobby uitoefenen :oops:
Ik zou mijzelf nooit kunnen motiveren om er te vissen hetzelfde als dat ik nooit mezelf voor een wedstrijd zou kunnen motiveren simpelweg omdat het mijn ding niet is...
Ik heb 2 x op de baan gevist en dat vond ik genoeg..

Ruud
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-01-2006 12:46

Marc Schrikkema schreef:Les 1 in discussieland ......

Wordt het eens over het feit dat je het niet eens HOEFT te zijn!

Botsende meningen zijn goed, die zorgen ervoor dat er mensen buiten de platgetreden paden stappen en nieuwe dingen ontdekken. Soms kan echter zelfs een opmerking "die het niveau niet haalt" ook zorgen voor verfrissende kijk op zaken.

Verder moeten we eens niet zo op elkaar letten en een ieder in zijn waarde laten.

Met bovenstaande moeten jullie het wel eens zijn trouwens ;-)


M.


bron: Marc Schrikkema

wel passend vind ik.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-01-2006 13:23

Ik vind dat ook passend hoor.
Jij jou mening ik die van mij perfect opgelost toch.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

03-01-2006 13:24

Ging dat maar zo simpel tussen de wereldleiders :wink:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-01-2006 13:40

Ruud Visser schreef:Ging dat maar zo simpel tussen de wereldleiders :wink:


Ruud,

volgens mij zeg je het net iets verkeerd.

moet wereld leijers zijn ! :D

Douwe,

fijn dat we het voor de tweede keer in 3 jaar eens zijn,is wel makkelijk bij te houden zo :wink:

vr gr,

michel
jan van kranenburg

03-01-2006 14:51

Boudewijn Stolk schreef:hey mannen en Jane

, gezellig hier zeg.

Het enigste wat ik hierover te melden heb is dat ik persoonlijk echt het verschil niet zie op het gebied van (n)ivo tussen het roken van een Blow en het drinken van 2 biertjes.

dus


Met een blowtje mag je nog autorijden; met een biertje niet meer :D

Blowbaan-Bierbaan-Bosbaan :cry:
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

03-01-2006 20:19

Hoi Michel,Ik wilde je eerst een Pb sturen,maar doe het toch maar via een nieuw bericht.
Dank je voor je kompliment dat ik niveau heb! Maar ik zal je ogen even openen.
a. Ik bedoelde met m,n ondersteuning van Piet z,n zinnetje. Wat een niveau,dat ik vind dat het niveau van deze Topic niet aanwezig was!!en is.Daarna zei ik; dat je(dus iedereen die aan Topics deelneemt) goed moet lezen en daaruit leren.Dat jij je aangesproken voelt,geeft iets van jou aan .Ik weet niks van jouw Blowgedrag enz. Dus dat gaat mij en de anderen niks aan.Wel als je visserij er last van heeft.Dus verspelen enz. enz.!Dat bedoelde Piet en dat onderstreep ik.Overigens het algemene niveau van diverse Topics is vaak ver te zoeken.Daar zeg ik niet mee,dat ik niveau heb,maar dat is een kwestie van een Topic goed leren lezen.En niet alleen jij,maar ook ik op z,n tijd!
Mvgr.Aaron
Ik zal me zoveel mogelijk niet meer op het board laten horen!
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-01-2006 20:26

Aaron
Waarom zal jij je niet meer laten horen? Ik vind dat je juist wel door moet gaan met mailen!!
Gr Piet
Je komt zeker aan de beurt in het vroege voorjaar, je weet een man een man een woord een woord!!!!!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

03-01-2006 20:34

niveau: afstand van een horizontaal vlak ten opzichte van de grond of een ander vlak.

met vriendelijke groet,
Peter

p.s verder meng in ik me ten behoeve van het aanwezige level maar niet in de disucussie 8)
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

03-01-2006 20:36

Hallo Piet,
Dank je voor je mail.Ik heb geen moment gedacht;We gaan niet meer, Piet en ik!Ik weet dat je een man van je woord bent.Dus ik wacht geduldig op het moment om met je mee te gaan..Maar respekt kan je niemand leren .
Ik vis toch al plm.48jaar op karper en leer iedere keer weer.Maar als mannen me een Pb. sturen met de tekst;ga eens leren vissen en dan vertellen dat ze al enige 30ponders gevangen hebben en dus wel kunnen vissen;ja Piet en dat dan in enige jaren!Ja,dan zullen het wel cracks zijn! ha ha.
MvgrAaron
Ps. Een gezond en zinvol 2006
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-01-2006 20:47

Aaron dan valt de tekst van de mail nog mee. 8) 8)
Ik heb ze wel eens "vriendelijker" gehad, maar ik ben dan ook liever dan jij bent.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

03-01-2006 20:50

Haha wat een reacties op de topic van Hans. Zal ook nooit meer iemand neerzetten als blowende visser maar nogmaals mitchel het lag er bij jou dik boven op met je wietblad haha. Kan genoeg vissers die wel eens een stick roken en ook Piet drinkt wel eens een biertje toch!!!!
Maar dat is wat anders dan knetter stoned in je tent liggen of laveloos op je stretcher hangen. Piepers die 5 minuten af gaan omdat ze de tent niet uit komen en van normaal drillen is dan geen sprake meer. Maar we scheren niet iedereen over een kam. Deze topic is en was amusant en dat is ook het eneige amusante aan de bosbaan. Hans bedankt haha.

Tjuus
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-01-2006 08:26

Wat deugt er niet aan de Bosbaan?

Is het het hoeveelheid karper?

Hoeveel karper zit er dan? aantal per ha of kilo per ha.
Wat is acceptabel?
Hoe moet dat zich verhouden to overige witvis?

Is het de onkunde/onwetendheid van vissers?

Welke kunde ontbreekt?
Hoe mooet dat aangeleerd worden?
Wie zijn verantwoording is dat?


MVG

Klaas
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

04-01-2006 08:38

Aart Lokhorst schreef:Ruud, ik heb daar enkele jaren geleden al met de voorzitter over gesproken, maar die komt, wat dit betreft van een andere planeet. Snapt het niet of wil het niet snappen. Diverse KSN leden zitten in de AHV ledenraad en hebben ook al vaker hiertegen geprotesteerd, heeft ook niet tot een oplossing mogen leiden. Maar wat ze wel voor elkaar gekregen hebben is dat er de laatste jaren nog 'maar' 200 kg karper is uitgezet daar en niet meer het vijfvoudige. Helpt in ieder geval een klein beetje...
Het AHV bestuur trekt zich niets aan van de mening van enige van haar leden, alleen maar een massaal protest (waar ze niet meer omheen kunnen) kan tot een oplossing leiden.


Klaas; misschien een stukje overgeslagen?
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

04-01-2006 08:48

Klaas,

Niemand weet hoeveel karper er in de bosbaan zwemt.
Is het onkunde van de meeste vissers...??

Ik denk het wel ja, want iedere beginneling gaat naar de bosbaan toe.

Ook vissen e veel oudere mensenomdat het makkelijk begaanbaar is, je kan er makkelijk je spulletjes beerzetten en nog makkelijker vis vangen.

GHet aanbod natuurlijk voedsel is nihil, dus die beesten moeten wel vreten wat wij erin gooien met als geviolg dat die visjes jaar in jaar uit meerdere keren worden gevangen.

De bekken zijn e gewoon waardeloos, ik heb er 1 keer gevist (sla me aub niet dood) en had er 13 vissen, waarvan er niet 1 (GEEN ENKELE DUS) een normale bek had, alle bekken waren in min of meerdere mate beschadigd tot bekken waar je gewoon niet vrolijk van wordt.

Wie zijn verantwoordelijkheid het is...??

De AHV heeft jaren een slecht beleid gevoerd hierin. De mannen van de watercommissie en he SKP hebben de uitzettingen weten terug te dringen.
Uiteindelijk is een ater als de bosbaan gewoon landelijk bekend geworden... Dus komt jan en alleman daar vissen.

Soms rijdt ik er voor de lol we eens langs:
Dan staat het werkelijk bomvol met Chub tenten, JRC tenten, Grote rankrijk stellages noem maar op..

Het water trekt wat ander visvolk aan dan pak hem beet een groot water waar je meer blankt dan wat vis vangt...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-01-2006 10:41

is het niet zo dat de bosbaan een jaar of 2 geleden afgevist was door een of andere instantie ?

ik kan het ook fout hebben , maar zoiets staat mij bij.

misschien weet iemand anders hier meer over ?