Amsterdamse Bosbaan

Plaats reactie
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

01-01-2006 13:31

Hans Hendriks schreef: want ik denk dat ik het geen jaar vol hou als ik niks tot weinig vang.

Groet Hans


En dat is nou het verschil tussen een karpervisser en een karpervanger.

Hans,
Van wat ik heb gehoord van A. had je beter de hele dag zijn kop gek kunnen zeuren over alles wat je maar wil weten over deze visserij.
Ik ken A goed genoeg om te weten dat hij je alles zal vertellen wat je weten wilt.
Zo leer je het best en niet anders.
Helaas heb je deze kans niet aangegrepen.

Nogmaals, ga eerst vissen en leer.
Ook in deze periode kun je nog genoeg leren over het water (sense) en onze gezamelijke vriend de Karper.

Succes

Ron die iedereen een mooi karperjaar wenst.
Is het internet ook op zondag open?????
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

01-01-2006 14:43

Hans Hendriks schreef:Mij is verteld door een doorgewinterde karpervisser dat de A'damse Bosbaan een Peppie&Kokkie water is maar wat voor karper zit hier eigenlijk ??Zijn er "Biggen" te vinden of is het allemaal onder de 20 pond?
En waarom wordt het een Peppie&Kokkie water genoemd?


Dit was de oorspronkelijke vraagstelling.
Er is inmiddels overal antwoord op gegeven en er is een "negatief reisadvies" afgegeven.
Waarom dan vragen ?
Waarom dan toch gaan ?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-01-2006 16:50

Hans er is zoveel verschil in vissen en vangen, als je dat niet weet ben je al verkeert begonnen ooit.
Je leert in een paar koude maanden op een board niet vangen zonder al teveel te blanken.
Lees Piet nog eens grondig door probeer er achter te komen wat hij feitelijk bedoeld, het "watergevoel" leer je niet op een volgedumpte put oid.
Je kunt er hooguit leren wat je niet in een water zult moeten zoeken.

Watersense zonder fishsense is ook onmogelijk het is niet het één of het ander.
Ik ben blij dat ik een visser ben en geen vanger anders had ik het niet zolang volgehouden.
Lees je eigen topic nog eens door, misschien ontdek je wat Aaron bedoeld te zeggen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

01-01-2006 21:32

Marco Mensing schreef:
Hans Hendriks schreef:Mij is verteld door een doorgewinterde karpervisser dat de A'damse Bosbaan een Peppie&Kokkie water is maar wat voor karper zit hier eigenlijk ??Zijn er "Biggen" te vinden of is het allemaal onder de 20 pond?
En waarom wordt het een Peppie&Kokkie water genoemd?


Dit was de oorspronkelijke vraagstelling.
Er is inmiddels overal antwoord op gegeven en er is een "negatief reisadvies" afgegeven.
Waarom dan vragen ?
Waarom dan toch gaan ?


Omdat er ook steeds weer Peppie,s geboren moeten worden voor de Kokkie,s!!
Mvgr. van een "doorgewinterde" karpervisser Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

01-01-2006 21:32

Hans begrijp me niet verkeerd maar waarom , waarom die bosbaan. Je hebt nu voldoende verhalen gehoord over dit water en als je geen plaat voor je kop hebt dan moet het wel duidelijk zijn toch!!!
Je geeft aan weinig ervaring te hebben nou heel veel mensen denken die wel te hebben maar die vissen wel op de bosbaan, of een andere volgepropte put. Waarom???? Ze vangen met regelmaat een vis, kunnen er met de auto heen, houden van een praatje en gezelligheid. Maar worden daardoor minder vindingrijk en lui. Alles draait om het vangen van veel vis en hoe deze eruit zien dat intreseert ze niet meer "drillen"dat vinden ze belngrijk. Nou iedereen zijn ding maar niet de mijne. Gebruik je fantasie en vindt je schat, genieten das een mooi woord ervoor en daar draait het bij mij om. Geen bier en barbique feesten aan de kant maar natuur en avontuur. Kijk al weer uit naar het voorjaar mjammie.

Tjuus Tom
Hans Hendriks
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-11-2005 13:53
Locatie: Katwijk a/d Zee

02-01-2006 00:53

Jullie doen net alsof ik persé op de Bosbaan wil gaan vissen en alsof ik al hélemaal zeker weet dat ik dat ook ga doen.....Ik heb genoeg tegens gelezen en laat dat zeker door werken in mijn beslissing.....de tegenstanders zijn zo fanatiek daar kan een weldenkend mens niet om heen!!
Maar wat mij nou verstandiger lijkt als om iemand die gewoon eens zo af en toe lekker met z'n hondje en z'n hengeltjes aan het water wil zitten te overtuigen dat hij niet moet gaan naar die Bosbaan om al die energie om mij te overtuigen eens gebruikt en gebundeld zou worden om het AHV aan te pakken over hun praktijken betreffende de Bosbaan.....er zal toch wel een overkoepelende organisatie zijn waaraan het AHV verantwoording af moet leggen.....OVERTUIG DIE!!!

Groet Hans
______________________________________________________

Ik ruim altijd een ander z'n troep{stek} op!!!
jan van kranenburg

02-01-2006 01:59

Heb vroeger altijd al vooraf plezier beleefd aan mijn inspanningen om VOOR het werkelijke vissen het desbetreffende water te "spotten"; dus zonder hengel verkennen hoe en waar de karper zich ophield.
Om daarna van het resultaat te genieten; zelfs blanken leverde prachtige dagen op.
Vergde uren en heel veel lopen.

Nu ik die uren en dat lopen door gezondheidsproblemen niet meer in huis heb, gaat mijn aandacht noodgedwongen ook naar de wat "makkelijkere" wateren.
Simpel bereikbaar per auto, en redelijke vangstkansen.
Meerdaagse sessies en dito voercampagnes zijn voor mij niet haalbaar.

En waar kom je dan terecht?

In de Peppie en Kokkie wateren als hier omschreven. Bosbaan, heb ik gezien de reputatie, weten te vermijden, maar wat te denken van de
Floriade-plas; ook "easy", maar heb daar dingen gezien die ervoor hebben gezorgd dat ik daar nooit meer zal vissen.

Heb aardig wat tips gehad van collega-boarders; helaas vrijwel alle niet
haalbaar vanwege het fysieke aspect. Kan helaas slechts max. 50 meter lopen met mijn spullen....., en dan nog...

Heb in de afgelopen jaren wat Vakantie-parken bezocht; meestal zonder
sukses. September vorig jaar lukte dat wel; ergens in Limburg in een redelijk natuurlijke omgeving met een prachtig resultaat; spiegels tot 25 pond.
Jammer genoeg, weet ik geen water waar ik zo af en toe een halve dag naar toe kan gaan. Kom dan niet verder dan de al genoemde putjes.

Waarom deze posting? Wel, ik kan me voorstellen dat iemand gaat vissen op de Bosbaan.

mvg

JAN
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-01-2006 08:10

Hans Hendriks schreef:Maar wat mij nou verstandiger lijkt als om iemand die gewoon eens zo af en toe lekker met z'n hondje en z'n hengeltjes aan het water wil zitten te overtuigen dat hij niet moet gaan naar die Bosbaan om al die energie om mij te overtuigen eens gebruikt en gebundeld zou worden om het AHV aan te pakken over hun praktijken betreffende de Bosbaan.....er zal toch wel een overkoepelende organisatie zijn waaraan het AHV verantwoording af moet leggen.....OVERTUIG DIE!!!

Groet Hans
_____________

Ik ruim altijd een ander z'n troep{stek} op!!!



Hans,

die is er niet hoor...

Plus hetr feit dat je duidelijk niet begrijp hoe het bestuur van de AHV in elkaar zit.
Dat zijn nogal wat complexe persoonlijkheden bij elkaar en geen van allen heeft enige affiniteit bij het karpervissen. Wij zijn lastig in hun ogen...

Met veel pijn en moeite weten we momenteel beetje bij beetje wat meer voor elkaar te krijgen, maar het gaat tergend langzaam... En dat frustreerd weleens.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

02-01-2006 08:28

Aart Lokhorst schreef:Ruud, ik heb daar enkele jaren geleden al met de voorzitter over gesproken, maar die komt, wat dit betreft van een andere planeet. Snapt het niet of wil het niet snappen. Diverse KSN leden zitten in de AHV ledenraad en hebben ook al vaker hiertegen geprotesteerd, heeft ook niet tot een oplossing mogen leiden. Maar wat ze wel voor elkaar gekregen hebben is dat er de laatste jaren nog 'maar' 200 kg karper is uitgezet daar en niet meer het vijfvoudige. Helpt in ieder geval een klein beetje...
Het AHV bestuur trekt zich niets aan van de mening van enige van haar leden, alleen maar een massaal protest (waar ze niet meer omheen kunnen) kan tot een oplossing leiden.



Marijn,

Er is natuurlijk al veel geschreven over AHV ook over het niet nakomen van afspraken met Federatie.
Misschien zie ik het ook verkeerd, maar zoals Aart al aangaf, het bestuur bestaat toch bij de gratie van leden uiteindelijk zijn ze daar door gekozen.
En zoals Aart aangaf een massaal protest waar ze niet omheen kunnen.
En leden hebben dus ook de macht om het bestuur weer naar huis te sturen.

Gr Paul
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-01-2006 09:12

Paul,

ik weet dat je ze naar huis kan sturen, dat zou op de ALV moeten gebeuren, mocht het zover komen.
Maar vergeet niet dat er in de ledenraad (degene die het bestuur steeds opnieuw kiest) 70% mensen zitten ver boven de 65+ en witvissers zijn.

Er wordt tijdens de vergaderingen letterlijk gezegd dat wij (de karpervissers) een stelletje hufters zijn...

Er komen steeds meer karpervissers in de ledenraad, maar lang niet genoeg om het ebsturu enuigszins te kunnen beinvloeden.
De oude leden zitten al 30 jaar in de ledenraad en blijven daar zitten totdat ze kassie wijlen gaan.

Pas als er een nieuw bestuur komt, zullen ze denk ik zelf wel weggaan, maar goied.. dat is wat ikzelf denk, want het is een grote vriendenkliek die elkaar onvoorwaardelijk steunt.

Het enige wat je kan doen is zoregn dat je met 100 karpervissers op de ALV komt, maar goed... Er wordt vaak veel geroepen, maar puntje bij paaltje sta je weer alleen!
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

02-01-2006 09:51

marijn ham schreef:Paul,

ik weet dat je ze naar huis kan sturen, dat zou op de ALV moeten gebeuren,

Er wordt tijdens de vergaderingen letterlijk gezegd dat wij (de karpervissers) een stelletje hufters zijn...

Het enige wat je kan doen is zoregn dat je met 100 karpervissers op de ALV komt, maar goed... Er wordt vaak veel geroepen, maar puntje bij paaltje sta je weer alleen!


Marijn; dit is wat ik eigenlijk ook bedoel dat is dus ook een probleem waar veel HSV-en mee te maken hebben.
je bent en voelt je vaak een roepende in de woestijn, maar nogmaals als karpervissers wat veranderd willen hebben zullen ze eerst SAMEN naar een ALV moeten komen om hun stem te laten horen/gelden, en ik heb het al vaker geschreven iedereen denkt het wordt wel opgelost.
Pas als het te laat is begint iedereen te roepen zoals zo vaak (jammer)

Gr Paul
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-01-2006 11:23

Eigenlijk........................................................................................................................................................................................................................................zouden er 100 man van de KWO een keer moeten afspreken om in een rij aan de bosbaan te gaan (test) vissen 8)

en zodoende kan met zelf zien wie er nou water sense heeft en wie niet!
en of je dat uberhaupt nodig hebt daar.

en of er nou werkelijk meer dan de helft frommel bekken heeft.

want volgens mij valt het opzich wel mee. van de 10 die ik daar vang , zijn er misschien 3 of 4 met een frommel bek.(ja dat is veel ,maar niet de helft of meer.)

een mooie bijkomstigheid is dat die vissen dan ook een keer wat te vreten hebben,zie het als een verlaat kerstmaal.want als ik het goed begrijp hebben die vissen geen natuurlijk voedsel daar,en zijn dus afhankelijk van de boilies.dus eigenlijk als niemand daar vist gaan al die vissen dood van de honger, dus als je een "goede" karpervisser bent,dan moet je wel een keer per jaar daar vissen en een zooi voer dumpen.anders heb je het niet goed voor met "onze vrienden" :D

maar waarschijnlijk wordt dat niks, want ik denk dat bepaalde mensen dan bang zijn op hun bek te gaan ,met hun "reputatie"

vr gr,

michel
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-01-2006 12:26

Tja
Wat een niveau!
Piet
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-01-2006 12:34

nee, jij bent grappig :-?

laat maar lekker anders, was maar een idee.

misschien wel een gezellig idee ook, en die vissen kunnen lekker vreten , is toch alleen maar ten goede van onze vrienden ?

en iedereen met praatjes, kan ze dan waarmaken! :wink:

OWJA !!! voor het feit dat ik volgens sommige niet over het juiste niveau beschik,jammer voor jullie!!!

ik leef niet op stand en ik ben niet van adel. ik ben gewoon een boerenlul die zegt wat ie wil.ik gebruik geen moeilijke woorden ook,kan ik wel trouwens , maar vind het nergens op slaan.

ik zeg lekker wat ik vind! en dat niet iedereen dat kan hebben , is pech voor hun.

GELUKKIG NIEUW JAAR trouwens :lol:

iedereen die wel van een uitdaging houdt,stuur mij een pb en ik regel een gezellig dagje KWO op de bosbaan voor en van iedereen.

de winnaar krijgt 5 kilo boilies van een goed merk. :lol:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-01-2006 13:03

Michel een uitdaging met 100 man op een rijtje op de BB?
Kom op zeg laat me niet lachen, als dat je manier van vissen is ben je echt arm.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-01-2006 13:13

Douwe,

is niet mijn manier van vissen , ik kom daar ook praktisch nooit ,alleen om te TEST vissen hahahahaha :lol:

nee hoor, maar ff serieus. ik wil wel zien dat al die mensen hier die zo goed kunnen vissen ff 10 vissen pakken daar op een middag, en dan wil ik ook zien of het allemaal wel frommelmondjes zijn.

want beide zal hoogst waarschijnlijk niet gebeuren.zelfs op 100 man denk ik niet dat er binnen 4 a 5 uur meer dan 10 vissen op de mat gelegen hebben bij 1 van de vissers.

ook zie ik het eerder als iets gezelligs.een soort meeting van de KWO ,maar dan aan een NEUTRAAL water!

en als 100 man ff 2 kilo voer dumpt heeft iedereen een goeie daad gedaan voor het nieuwe jaar, want dan kunnen de vissen ook weer eventjes voort.anders gaan ze dood toch ? want geen eten is geen leven. iedereen is er zo zeker van dat er geen natuurlijk voedsel is daar.
dan zouden we eigenlijk wel moeten ,want anders gaan er 4000 vissen dood door honger,wie wil dat nou ?
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

02-01-2006 13:14

Rustig aan mannen niet te hard zijn voor Mitchel. Die frommel bekkies ving je die voor het roken van je stickies of erna. Of weet je uberhaubt dan nog waar je mee bezig bent man. Maar inderdaad een boerenlul verhaal van hier tot de bosbaan. Maar goed deze topic was wel duidelijk denk ik en Hans heeft zijn informatie.
En voor vissers als Mitchel is de bosbaan een uitkomst houden zo PEACE MAN.

tjuus
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

02-01-2006 13:18

Ik heb eigenlijk maar 1 advies voor Hans. Ga gewoon eens een dagje naar de Bosbaan. Hoogstwaarschijnlijk ben je na een paar uurtjes vissen genezen van dit ''water''.

Maar wat mij nog niet helemaal duidelijk is, gaat het je om het vangen, of om het vissen op karper onder de knie te krijgen ? Indien je echt wat wilt leren over aas, materiaal, gedrag van de karper en ga zo maar door, dan heb je op de Bosbaan echt geen reet te zoeken. (Aas testen heeft hier uberhaupt al geen zin, die beesten vreten werkelijk alles ).
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-01-2006 13:23

is altijd zo he, als mensen niets meer te zeggen hebben ,gooien ze het maar op het feit dat ik blow, lekker zielig he TOM ,peace meeeen!

tsss.

met 10 stickies op lul ik je nog onder de tafel als ik wil.

en wie weet vis ik je eruit ook met mn 3 jaar aan ervaring.dan sta jij ff te kijken he :wink:

slap gelul van jou , komt zeker door al die alcohol ,braakwater,praatwater.

neem er nog 1 !

zie je hoe zielig het is om iemand op zoiets aan te pakken.

gelukkig is niet iedereen zo bekrompen als jij !

en zijn dr nog mensen met mensen kennis,levenservaring en zo !

en die frommelbekjes komen waarschijnlijk door dronken boeren die hun snikkel nog niet eens kunnen vinden door de drank!

neem jij 20 biertjes, neem ik 20 stickies, gaan we ernaa een wedstrijdje karten, wedden dat ik win, en jij in de prak ligt.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-01-2006 13:44

het leek mij gewoon een leuk idee , dat dat idee niet strookt met de visie van de "grote" vissers blijkt maar weer.

dat ik gelijk als peppie gezien wordt,maakt de mensen die dat zeggen alleen maar zielig, want van mezelf weet ik wel beter.

maar zo zie je maar he

je bent het even niet eens met de zogenaamde "grote" vissers en je wordt de hoek in gegooid en afgemaakt.
ik ben arm,ik heb geen verstand,ik ben een wietrokende leeghoofd,
ik heb een andere visie dan anderen en je bent een blowende peppie toch?

1 ding weet ik wel, en ik ben een persoon met een eigen karakter en zou nooit een schaap worden die graag een vinger in een anders zn reet douwt!

ik vind veel mensen hier maar een stelletje schapen die met oogkleppen voor de kudde volgt.en wees er trots op zou ik zeggen

mij leek het een leuk en gezellig idee voor een keer.

en ik denk dat 99% hier op het board, zeker weten minstens 1 x op de bosbaan is geweest, net als naar een BTW,maar niemand die dat hier durft te zeggen, nou ik zou het zeggen. over schijnheiligheid gesproken.

de mazzel en tot op de bosbaan! hahahaha
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

02-01-2006 13:51

Michel,

klopt, 42 jr geleden mocht ik er mijn eerste karpertje vangen samen met mijn opa deze gooide nog een dakpan met stroop op de stek.
Verder maakte die een bal van roggebrood /bruinbrood/stroop en anijs en ik viste nog met een bamboe hengel ( mooie tijd).

Maar als het nu het laatste water was in Nederland waar je karper kon vangen, verkocht ik per direkt mijn uitrusting.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

02-01-2006 14:17

Dat ik op de Bosbaan heb gevist, daar schaam ik me niet voor hoor. Sterker nog, hier ben ik zelfs begonnen met karpervissen. Alleen vond ik het merendeel van het volk dat daar zit wel wat ''apart''. Ook kreeg ik het idee dat het hier meer draaide om zien en gezien worden, dan echt om het serieuse vissen. Helemaal toen ik een paar van die frommelbekken gevangen had, was voor mij de lol er hier toch echt wel af. Voor mijn gevoel was ik pas ''echt'' aan het karpervissen, toen ik op een kanaal op zoek moest gaan. De voldoening om daar een karper te vangen is voor mij zoveel malen groter dan het vangen op de Bosbaan, dat ik geen enkele reden zie om daar nog te gaan vissen. Als een ander, om wat voor reden dan ook, toch zijn plezier uit de Bosbaan haalt, wie ben ik dan om daar over te (ver)oordelen ?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-01-2006 14:18

dat is jouw goed recht paul!

en ik snap dat ook wel ,want ook ik vis er niet vaak/graag,ik vind die roeiers irritant en vooral al die mensen met honden,waarvan de hond nooit luistert.

ik weet wel wat betere wateren in de buurt.(gelukkig)
alleen niet om met 100 man op een rij te gaan zitten (hahaha)

wat ik wel zou willen doen is het volgende:

ik ga net als die winkeldieven foto`s maken van vissers die op de bosbaan zitten.en publiceer ze hier op het board.
dan kan heel nederland zien wie er wel eens op de bosbaan vist. ik denk dat een boel mensen raar staan te kijken als ze zichzelf zien.en ondertussen verkondigen dat ze er nooit heen zouden gaan!

dat zou wel een grote grap zijn.

ik ga dat heus niet doen, maar ik denk dat een boel mensen zich zullen verbazen wie er daar wel eens te vinden is.

Hans, ik zou gewoon lekker een dagje pakken daar, lekker je visje proberen te vangen en je ding doen.hebben de vissen ook nog wat te eten toch ?

en ik denk wel dat er genoeg te leren is daar,bijv. goed te drillen, aaspresentatie, rigpresentatie. verschillende rigs uitproberen.verschillende soorten aas.verschillende manieren van vissen op karper.en ik vind dat die vissen daar een behoorlijk gevecht kunnen leveren , in plaats van in sommige cultuur watertjes.

succes ermee

vr gr,

michel
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

02-01-2006 14:24

michel Tja schreef:en ik denk wel dat er genoeg te leren is daar,bijv. goed te drillen, aaspresentatie, rigpresentatie. verschillende rigs uitproberen.verschillende soorten aas.verschillende manieren van vissen op karper.en ik vind dat die vissen daar een behoorlijk gevecht kunnen leveren , in plaats van in sommige cultuur watertjes.


Drillen is inderdaad iets wat je daar zeker kunt oefenen, je vangt er immers genoeg. Betreffende aaspresentatie, dat ben ik toch niet met je eens hoor. Die beesten vreten werkelijk alles op de Bosbaan, zelfs met kastanjes en eikels trek je ze er nog uit. Ook vind ik het verschil in gevecht tussen een BB karper en 1 vanuit bijvoorbeeld het Amsterdam Rijnkanaal, een wereld van verschil.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-01-2006 14:31

volgens mij in vergelijking tot het AR kanaal is alles een brasem :D

maar wat betreft dat ze alles vreten klopt wel ja!

maar toch kan het ene aas beter aanslaan als het andere aas.

als visser 1 nou met eikels en kastanjes gaat zitten en visser 2 met een goeie ready made, dan denk ik toch dat visser 2 meer vangt.

vr gr,

michel