Amsterdamse Bosbaan

Plaats reactie
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

31-12-2005 10:14

Ruud,

Bowlingen of zo.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

31-12-2005 10:38

Het liefst wel.....
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

31-12-2005 11:10

Ruud
Waar gaan ze dan naar toe? Kom op zeg overal in Amsterdam kun je karper vangen je hoeft echt niet naar die kutbaan.
Weer zie ik in deze topic vissers die afgeven op betaalwateren omdat er geen goed visstandbeheer is maar wel vissen op een volgepropte gehandicapte put. Als iemand info vraagt over een betaalput wordt hij met de grond gelijk gemaakt maar dit vind men heel gewoon! hoe bedoel je hypocriet?
Piet Vogel
peter andrae

31-12-2005 11:25

Klaas bowlingen :lol: dan zou de eigenaar goede zaken doen,ik had ook niks tegen Hans kunnen zeggen en het via een pb,tje doen ik begrijp dat dit een betere oplossing had geweest.


mvg peter.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-12-2005 11:27

Ruud, de gigantische hoeveelheden vis (om met jouw woorden te spreken) zijn daar dus uitgezet omdat er zoveel recreatievissers wonen die ook wat willen. De AHV heeft de visrechten en dient daar dus een fatsoenlijk visstandbeheer te voeren en niet met vissen te sollen 'omdat er zoveel recreatievissers wonen die ook wat willen'. Die vele recreatievissers weten niet beter en kun je ook niets kwalijk nemen. Maar de AHV wél. En de AHV bestaat niet alleen uit een aantal bestuursleden maar uit ca. 17.000 leden die dus gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het gevoerde visstandbeheer. Als een vereniging ervoor zorgt dat er een fatsoenlijk visstandbeheer op haar wateren wordt gevoerd komen er normaal gesproken ook minder recreatievissers vissen, wat het welzijn van de vissen alleen maar ten goede komt.
Dat 'zoals zo vaak op dit board mensen helpen is een trap in de rug krijgen' vindt ik niet terecht. Mensen voorthelpen is op zich een goede zaak, maar niet door hen naar een water te sturen waar al zoveel gevist wordt en al zoveel vissen verminkt zijn, omdat dit er alleen maar aan bijdraagt dat die arme beesten nog meer voor hun kiezen krijgen. Rond A'dam is volop water waar iedereen ook een karper kan vangen, dit zal iets lastiger zijn maar wel voorkomen dat karpers in de Bosbaan door nog meer vissers worden belaagd en toegetakeld.
Hans Hendriks
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-11-2005 13:53
Locatie: Katwijk a/d Zee

31-12-2005 11:37

Aart Lokhorst schreef:Beste Hans, als je het aan de kaak stellen van mismakingen en dierenleed (ook al zijn het dan maar karpers...) als negativisme en azijn-pisserij betiteld kun je volgens mij maar beter een ander hobby kiezen.


Ik vind dat je nou toch een beetje doordraaft Aart......ik weet bijna zeker dat 99% van de vissers{ook op de Bosbaan} zo goed mogelijk met de vissen om gaat.....en als die 1% "slopers" ergens anders gaan zitten slopen ze daar de vissen,toch?
Ik ben ook een dierenliefhebber en voor mij zijn het niet "MAAR" karpers.Maar om het vissen nou maar op te geven omdat de vis een haak in de bek krijgt....Nee!
Hans Hendriks
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-11-2005 13:53
Locatie: Katwijk a/d Zee

31-12-2005 11:41

Aart heb jij als bestuurslid van de KSN al eens contact gezocht over deze kwestie met het AHV???
Dat lijkt me dan toch een taak voor jou!!

Groet Hans
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-12-2005 11:52

Ruud, ik heb daar enkele jaren geleden al met de voorzitter over gesproken, maar die komt, wat dit betreft van een andere planeet. Snapt het niet of wil het niet snappen. Diverse KSN leden zitten in de AHV ledenraad en hebben ook al vaker hiertegen geprotesteerd, heeft ook niet tot een oplossing mogen leiden. Maar wat ze wel voor elkaar gekregen hebben is dat er de laatste jaren nog 'maar' 200 kg karper is uitgezet daar en niet meer het vijfvoudige. Helpt in ieder geval een klein beetje...
Het AHV bestuur trekt zich niets aan van de mening van enige van haar leden, alleen maar een massaal protest (waar ze niet meer omheen kunnen) kan tot een oplossing leiden.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

31-12-2005 11:52

Het is een taak, maar niet persé voor een KSN bestuurslid. Wel voor bijvoorbeeld een regionale cie belangenbehartiging.


punt 7

http://www.karperstudiegroep.nl/downloa ... nitief.pdf

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-12-2005 11:52

Hans ik denk dat jij nu doordraaft, je bent een beginnend karpervisser, hoe wil jij wat je zegt waar maken?
Lees het stukje van Piet Vogel nog een keertje na zou ik zeggen.

Peter ik ben helemaal geen roofvogel die boven jou hoofd hangt.
Wat ik vreemd vind is dat een discussie over BTW altijd over welzijn en dergelijken gaat en dat het blijkbaar als leer en testwater wel mag op een volgedumpte Bosbaan bv.
Beetje tegenstrijdig is het niet?

Ik weet dat er mooi uitdagend water rond Amsterdam is leer het hem daar is het gevoel van succes ook groter.
Vissen is een hobby, geen religie!
Hans Hendriks
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-11-2005 13:53
Locatie: Katwijk a/d Zee

31-12-2005 11:55

Ik ga uit van mezelf ....waarmaken kan ik het niet natuurlijk

Groet Hans..
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

31-12-2005 11:56

Niet Ruud maar Hans Aart :wink:
Ik was/ben daarvan op de hoogte Aart.. Je hebt volkomen gelijk moet ook wat gebeuren en ben blij met deze discussie
Over die trap in de rug ben je een beetje naïf

groetjes
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

31-12-2005 12:46

Piet Vogel schreef:Ruud
Waar gaan ze dan naar toe? Kom op zeg overal in Amsterdam kun je karper vangen je hoeft echt niet naar die kutbaan.
Weer zie ik in deze topic vissers die afgeven op betaalwateren omdat er geen goed visstandbeheer is maar wel vissen op een volgepropte gehandicapte put. Als iemand info vraagt over een betaalput wordt hij met de grond gelijk gemaakt maar dit vind men heel gewoon! hoe bedoel je hypocriet?
Piet Vogel


Gelukkig ben ik niet de enige die dat opgevallen is :roll:
peter andrae

31-12-2005 13:12

Piet het was ook niet bedoeld als reclame of om iemand te overtuigen om hier te vissen zeker niet hypocriet,gehandicapt ja klopt aan 2 benen ook een van de rede dat ik hier terecht kwam altijd afhangklijk van een ander heb een half jaar moeten revalideren alvorens ik een lijntje kon natmaken dus was blij als een kind dat ik met iemand meekon,daarna nog even wat blijven hangen maar het was mijn ding niet.


Wou Hans alleen maar zeggen wat hij kan verwachten zeker niet aansporen mocht dit uit mijn verhaal blijken dan was dit zeker niet de bedoeling,heb alleen maar neergezet hoe ik deze korte periode beleefd heb aan dit water.

mvg peter.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

31-12-2005 13:48

Peter
Heb ik jouw naam dan genoemd? Wat ik bedoel is dat een aantal vissers keiharde standpunten hebben ten opzichte van een betaalwater omdat het zo slecht beheerd is. Diezelfde gaan dan wel vissen of testvissen op het slechts beheerste water van Nederland, dat vind ik hypocriet!
Daar komt bij wat leer je daar dan? dat tegen ieder paaltje of rietpol een uitgemergeld visje zwemt zonder bek die afhankelijk is van het aas van de vissers! In Amsterdam kun overal goed karpervissen, neem de sierwateren van Buitenvelderd, Amsteveen, Geuzenveld en ga zo maar door. Op dat soort wateren zit een goed bestand aan gezonde karpers met hele bekken. Van het vissen op dat soort wateren leer je ten minste nog wat, je moet er wat voor doen om de vissen te vinden en daar verkrijg je watersense van. Watersense is het belangrijkste ingredient om een complete karpervisser te worden en dat leer je niet in de bosbaan!

Piet Vogel
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

31-12-2005 14:12

Watersense leer je op elk water waar je aan de gang bent!!!!!!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

31-12-2005 15:06

Ruud
Dus jij wilt zeggen dat je leert op de bosbaan! waar zoveel vis zit dat je ze bijna op hun hoofd gooit. Petje af als je daar wat opsteekt!
Piet
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

31-12-2005 15:13

Mooi voorbeeld die vissen van peter....
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

31-12-2005 15:31

Piet,

ik ben het zeker met je eens en geef daarbij meteen ook mijn eigen fout toe.

Toch een kleine opmerking daarover, van de vissen welke ik op de mat heb gehad (in vier of vijf sessies) waren drie vissen beschadigd en de rest had nog uitstekende bekken.

Misschien dat ik het geluk heb gehad om juist de betere vissen te haken en dat ik bij een volgende keer 100% frommelbekken zal vangen. In dat geval zal mijn visie op het water zeker met onmiddelijke ingang worden bijgesteld.

Mvg,
Frank
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

31-12-2005 15:36

nou ik sluit me aan bij de uitspraken van Piet. Leren op de bosbaan ( watersence ) laat me niet lachen. Een monotoon water met weinig diepteverschillen en weinig natuurlijk voedsel. Als iemand hier begint over betaalwaters dan wordt hij gekielhaalt of afgeschoten. De bosbaan is een roeibaan met aan de zeikant stenen. Daaraan vissen met regelmaat onervaren vissers met verkeerde systeemen en die zie je goochelen met zo'n vis over de stenen ( als ze het halen ). Nee als je als beginnend karpervisser iets wil leren dan!!!! Als je een vrouw wilt versieren dan moet je daar alles voor uit de kast halen en er moeite voor doen. Maar je kunt ook naar de wallen ( zitten er veel op de vierkante meter, ze hebben honger en zijn makkelijk ). Leer je erveel van ik betwijfel ik. Nou geinig voorbeeld he haha. kortom ondek, geniet van de natuur, de kracht van de karper en leer zoals het wel moet.

Succes Hans,

begin inderdaad eens in geuzenveld of zo karpers genoeg.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

31-12-2005 15:36

Ruud
Moet ik dat een mooi voorbeeld vinden? één paar vissen die Peter vangt!
Hoe kun je nu iets echt praktijk gericht testen op zo een water?

testen van je aas? terwijl er zo veel vissen zwemmen met die bijna uitgehongerd zijn en dus moeten eten.

testen van je rig? terwijl je niet kan zien waar de haak "normaal" had moeten zitten maar door een verdwenen stuk bek nu maar ergens aan de buitenkant zit!

leren van het bodem verloop? terwijl het één vlakke bak is!

En zo kan ik nog wel even doorgaan! nee Ruud hier ben ik het niet met jouw eens. Dat wil niet zeggen dat ik iedereen veroordeel die daar vist! als je echt niet beter weet of als je niet anders kan moet je doen wat je zelf wilt. Dat zeg ik ook over betaalwateren!
Maar als je een ervaren testvissers bent en een tegenstander van betaalwateren wat doe je daar dan?
Piet
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

31-12-2005 15:44

Frank
Er worden daar steeds nieuwe vissen ingegooid. Dat is helemaal de grootste fout van de AHV. Natuurlijk zullen er ook wel redelijke vissen zwemmen maar daar ging het niet om. Het ging er om of iemand daar iets kon leren en mijn mening staat boven in mijn postings.
Verder was ik weer eens verbaast van het feit dat er wel positief wordt gereageerd op zo'n water en als iemand wat vraagt over een betaalwater niet.
Gr Piet
peter andrae

31-12-2005 15:46

Piet dan heb ik het verkeerd begrepen ik kreeg alleen de indruk dat de mensen op het forum het gevoel kregen dat ik hier de bb zit aan te prijzen wat niet zo is.


mvg peter.
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

31-12-2005 15:47

Volgens mij heeft Ruud het wel begrepen haha. Ik hoop dat Hans het begrepen heeft. Het juiste begin is o zo belangrijk. Staar je niet blind op het makkelijk vangen van gehavende vissen maar zoek naar een andere oplossing. Ga in de leer bij een ervaren visser en ga met diegene een keer mee. Daar leer je veel van en zo maak je de juiste start.
Durf vragen te stellen en ga opzoek naar een leuk water met voldoende karpers in een mooie omgeving ( zijn er zat van te vinden ).
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

31-12-2005 15:50

Piet,

je verhaal is meer dan duidelijk en om eerlijk te zijn heb ik de bosbaan eigenlijk nooit echt gezien als een betaalwater (vraag me nu oprecht af waarom niet?!?).

Voor de goede orde, ik ben zelf nog steeds niet tegen "goed beheerd" betaalwater (heb er zelf dan ook positieve ervaring uit het verleden). Dit wil dus niet zeggen dat ik de bosbaan daaronder laat vallen want het is inderdaad een onwijs gevulde bak met vis.

Ik kan mezelf wel in gaan graven met goede of slechte argumenten maar dat heeft al net zo weinig zin.

Eindconclusie, je hebt me wel aan het denken gezet ;)

Cheers,
Frank